Štúdia Bosch: „Efekt prepojených vozidiel 2025“

18 apríla 2017, 14:24

Moje auto, môj hrdina: čo zvládne prepojené vozidlo na uliciach budúcnosti.

Zachraňovanie životov a predchádzanie nehodám: nie, nejde o super hrdinu v kostýme, ale o prepojený automobil v roku 2025. Spoločnosť Bosch, spoločne s inštitútom pre výskum Prognos, nazrela do budúcnosti a uskutočnila hodnotenie prepojených vozidiel a ich vlastností, ktoré budú schopné zvládnuť v tej dobe pomocou už rozšírených technológií: vysoko automatizované šoférovanie, asistenti núdzového brzdenia a integrácia inteligentných telefónov. V štúdii zameranej na Nemecko, USA a Čínu, sa zistilo, že v roku 2025 budú mať dôsledky prepojenia zreteľný dopad na každého vodiča. „V dnešnej dobe sú počítače, inteligentné telefóny a internet súčasťou každodenného života našej spoločnosti. To isté bude v roku 2025 platiť aj pre prepojené vozidlá,“ hovorí Dr. Dirk Hoheisel, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH.

Stručný pohľad na najzaujímavejšie a najvzrušujúcejšie fakty a čísla uskutočnenej štúdie:

Asistenti pohotovostnej služby

V roku 2025 by mohli prepojené asistenčné systémy zachrániť 11.000 životov, z toho až 300 v Nemecku (USA: 4.000, Čína: 7.000). Okrem toho môže byť každoročne zabráneným spolu viac než 260.000 nehodám, ktoré končia zranením (Nemecko: 30.000, USA: 21. 000, Čína: 20.000) – toto číslo sa rovná počtu nehôd, ku ktorým dôjde v Berlíne v priebehu dvoch rokov.

Pohoda namiesto rozčuľovania sa v dopravnej zápche

Pre ľudí v Nemecku, ktorí veľa šoférujú, môže automatizovaná jazda predstavovať úsporu až 95 hodín ročne – dosť času na pohodlný maratón všetkých plánovaných ôsmych sérií seriálu „Game of Thrones“.

Na Venušu a späť

Technológie prepojeného parkovania by mohli ušetriť 480 miliónov kilometrov prejdenej vzdialenosti (tak ďaleko je to zo Zeme na Venušu a späť). Napríklad, pri hľadaní miesta na zaparkovanie hlásia autá voľné miesta a vedú vodiča priamo k nim. V súčasnej dobe prejdú vodiči v Nemecku pri Page 2 of 3 hľadaní každého parkovacieho miesta priemerne jeden kilometer – čo spôsobuje ďalšie dopravné zápchy a zvyšovanie emisií.

Nižšie náklady pre každého majiteľa vozidla Prepojené asistenčné systémy ušetria až 4,43 miliárd eur na materiálových nákladoch a škodách spôsobených nehodou. Zo 450 miliónov eur ušetrených v Nemecku (USA: 3,6 miliárd dolárov, Čína: 380 miliónov dolárov), je 100 miliónov eur následkom samotnej integrácie inteligentného telefónu. To predstavuje obrovské úspory nielen pre poisťovne, ale aj pre peňaženku každého majiteľa jednotlivého vozidla.

Úspory v oblasti životného prostredia

Nemecký národný park v Schwarzwalde dokáže za viac než tri roky spracovať 400.000 metrických ton CO2 – to je rovnaké množstvo, aké budú funkcie prepojenej mobility schopné ušetriť v roku 2025. Ako je to možné? Vysoko automatizované vozidlá potrebujú menej paliva, a technológie na zjednodušenie vyhľadávania parkovania znížia premávku, a tým aj výsledné emisie.

Metodika štúdie:

Bosch a Prognos ešte pred naplánovaním výsledných efektov posúdili dvanásť technológií súkromnej osobnej prepravy a ich rozšírenosť v Nemecku, v Spojených štátoch, ale aj vo veľkých mestách Číny do roku 2025. Model vychádza z medzinárodných štatistík o vývoji vozových parkov, z údajov o nehodách, aktuálneho výskumu, ako aj z odhadov odborníkov zo spoločností Bosch a Prognos.

 

Tlačová správa Bosch

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Mobilita budúcnosti
Mobilita budúcnosti

Bosch a Daimler spoločne pracujú na tom, aby posunuli vývoj v oblasti úplne automatických vozidiel bez vodiča vpred. Obidve spoločnosti sa dohodli na založení vývojovej aliancie, s cieľom vytvoriť systém, vďaka ktorému sa plne automatické (SAE úrovne 4) vozidlá a vozidlá bez vodičov (SAE úrovne 5) stanú v uliciach miest realitou už začiatkom budúceho desaťročia.

3 novinky v Bosch diagnostike
3 novinky v Bosch diagnostike

Firma Bosch prináša 3 novinky v oblasti diagnostiky.

Bosch naučí autá, ako sa majú prispôsobovať situácii
Bosch naučí autá, ako sa majú prispôsobovať situácii

Bosch vytvára mozog pre automobily budúcnosti s automatizovaným šoférovaním. Na medzinárodnej konferencii Bosch ConnectedWorld 2017 v Berlíne predstavil dodávateľ technológií a služieb palubný počítač pre vozidlá s automatizovaným riadením. Vďaka umelej inteligencii (Al) môže počítač využiť metódy strojového učenia.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!