Pokyny k diagnostike kovových hlukov vznikajúcich pri odstavení motora

18 júla 2016, 18:11

V prípade vozidiel Fiat Grande Punto, Sedici, Opel Astra H, Signum, Vectra C, Zafira, Saab 9-3, Suzuki SX4 od roku výroby 2004 s dieselovými motormi o obsahu 1,9, môže pri zastavení motora dochádzať k hluku z oblasti prevodovky a dvojhmotového zotrvačníka (DMF).

Častou príčinou je chybná funkcia škrtiacej klapky v kanále satia, čo spôsobuje rozdielne znižovanie tlaku v jednotlivých valcoch. To vedie k nerovnomernému otáčavému pohybu kľukového hriadeľa. Pritom vznikajúce torzné kmity sa takmer netlmene prenášajú do prevodovky, čím môžu vznikať kovové hluky.

Vo väčšine prípadov sú tieto hluky chybne priraďované poruchám v dvojhmotovom zotrvačníku (DMF). Výmena dvojhmotového zotrvačníka ale hluk neodstráni!

Odporúčame nasledujúci pracovný postup:
•  Načítať pamäť porúch riadiacej jednotky motora (ECM)
•  Vykonať vizuálne a funkčné preskúšanie škrtiacej klapky (tá sa musí pri odstavení motora celkom uzavrieť)
•  Odstrániť prípadné usadeniny sadzí v pracovnej oblasti škrtiacej klapky

Pokiaľ sa aj napriek správnej funkcii škrtiacej klapky naďalej vyskytujú kovové hluky pri odstavení motora, je nutné sa rozhodnúť k výmene dvojhmotového zotrvačníka až po dôkladnom preskúšaní.

Dbajte na pokyny výrobcu vozidla!

Článok pripraven na základe materiálov firmy Schaeffler Automotive Aftermarket oHG

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!