Bosch mení jazdu pomocou prepojených služieb

19 februára 2018, 8:36

Aplikácia pre inteligentné telefóny namiesto štartovacích kľúčov, digitálna parkovacia mapa namiesto únavného hľadania parkovacieho miesta a mobilita aj bez vlastného auta vďaka zdieľaným službám: prepojenie uľahčuje život účastníkom cestnej premávky a zaisťuje väčšiu bezpečnosť, komfort a menej stresu na cestách. 

Obrázok: Bosch

Do roku 2020 bude podľa spoločnosti Gartner, zaoberajúcej sa prieskumom trhu, prepojených až štvrť miliardy vozidiel na celom svete. Bosch ďalej pokračuje vo svojej zmene smerom k poskytovateľovi služieb mobility. Na Bosch ConnectedWorld 2018 predstaví tento dodávateľ technológií a služieb svoju ponuku v oblasti mobility a služieb založených na konektivite.

So zdieľanými službami a multimodálnou mobilitou po meste bez stresu

COUP: Rezervovať, objednať, vyjsť, – služba zdieľania elektroskútrov COUP je ľahko využiteľná alternatíva k MHD, súkromným automobilom alebo taxislužbe. Po tom, čo sa elektroskútre objavili na cestách v Berlíne a Paríži, budú do leta 2018 jazdiť aj v Madride. Pomocou aplikácie COUP si užívatelia bez problémov vyhľadajú najbližší elektroskúter, rezervujú si ho a hneď môžu vyraziť.

moveBW: Bosch od júla 2017 spustil testovaciu fázu multimodálneho asistenta mobility moveBW. Táto služba na základe aktuálnych údajov v reálnom čase vyhľadá najrýchlejšiu cestu mestom. Cestujúci sa tak rýchlo a flexibilne dostanú do cieľa, mestá si budú môcť riadiť hustotu svojej premávky a poskytovatelia mobility si zlepšia využiteľnosť svojich dopravných prostriedkov.

myScotty: s aplikáciou od start-upu myScotty sú užívatelia vždy mobilní, a to vďaka rôznym ponukám mobility od služieb ponúkajúcich zdieľanie automobilov, skútrov, bicyklov, až po taxislužby a vozidlá z požičovní. Služby sa rezervujú a platia pomocou inteligentného telefónu. Na využívanie aplikácie myScotty je každý užívateľ jednorázovo overený prostredníctvom video chatu; start-up spracováva proces registrácie a overenie u rôznych poskytovateľov.

Prepojené služby pre mobilitu bez stresu

Komunitné parkovanie (Community-based Parking): S vyhľadávacím systémom parkovacích miest komunitného parkovania preberá Bosch za všetkých šoférov vyhľadávanie vhodných miest na zaparkovanie. S pomocou ultrazvukových senzorov parkovacieho asistenta tak auto pri prechádzaní rozpozná a zmeria medzery medzi zaparkovanými vozidlami. Zhromaždené informácie sa prenášajú do digitálnej parkovacej mapy, s pomocou ktorej možno vozidlo cielene naviesť k vhodnému parkovaciemu miestu.

„Automated Valet Parking“: S parkovaním v parkovacom dome Bosch budú autá v budúcnosti parkovať aj bez šoférov. Šofér odstaví svoje vozidlo pri vjazde do parkovacieho domu a pomocou inteligentného telefónu zadá príslušný príkaz. Auto si samo vyhľadá voľné miesto a zaparkuje. Táto plne automatizovaná parkovacia služba bude možná okrem iného aj vďaka spolupráci s inteligentnou infraštruktúrou parkovacieho domu, ktorá sa prepája so softvérom vozidla.

Aktualizácia softvéru over-the-air: So službou Bosch Aktualizácia systému over-the-air si vozidlá vybavia návštevu autoservisu digitálne. Bezpečne a spoľahlivo – ako v súčasnosti v prípade inteligentných telefónov – sa tak dajú aktualizovať dáta vo vozidle alebo stiahnuť ďalšie funkcie, ako napríklad digitálna parkovacia mapa.

„Perfectly keyless“: Pomocou „Perfectly keyless“ končí Bosch s otravným hľadaním kľúčov od auta. Inteligentný telefón otvorí a zatvorí vozidlo a dokonca naštartuje motor. Pomocou aplikácie môže vlastník vozidla povoliť pre svoje auto aj iných používateľov. Takto môžu firmy, rodiny, poskytovatelia zdieľaných služieb a prevádzkovatelia vozových parkov spravovať, kto a kedy má prístup k vozidlám.

Prediktívna diagnostika: Vďaka službe Prediktívnej diagnostiky sa v rámci bežnej jazdy, na základe dát a informácií z cloudu, analyzuje skutočný stav jednotlivých dielov, akými sú napríklad batéria, palivový filter alebo brzdový systém. V prípade, že údaje ukazujú opotrebovanie dielov, je šofér upozornený ešte pred samotným výskytom chyby a je mu navrhnutá návšteva najbližšieho autoservisu. Takýmto spôsobom sa zabraňuje náhlym poruchám vozidla.

„Concierge Service“: So službou „Concierge Service“ majú šoféri svojho osobného asistenta kedykoľvek k dispozícii. Ten im pomôže pri vyhľadávaní najbližšej pobočky pošty, pomôže im pri rezervácii miest v reštaurácii alebo vstupeniek na koncert, a taktiež poskytne tipy, čo podniknúť v cudzom meste. Keď sa šofér rozhodne pre nejaký cieľ, odošle služba informácie o adrese priamo do navigačného systému.

„Secure Truck Parking“: Celoeurópska rezervačná služba Bosch Secure Truck Parkingpomáha pri vyhľadaní vhodného a bezpečného parkoviska. Za týmto účelom eviduje Bosch obsadenosť parkovísk pre nákladné automobily v reálnom čase. Prepravcovia a šoféri nákladných automobilov si môžu vopred alebo aj počas jazdy zarezervovať parkovacie miesta na svojej trase, a to prostredníctvom bezplatného online portálu; a v budúcnosti možno aj prostredníctvom aplikácie. Výsledkom je zlepšenie plánovania trás a prestávok.

Prepojené služby pre mobilitu bez nehôd

Strážny anjel z dátového cloudu: Len v samotnom Nemecku je ročne vysielaných približne 2.000 varovaní pred vozidlom idúcim v protismere. Väčšinou je ale na toto varovanie neskoro, pretože každá tretia jazda v protismere končí už po 500 metroch – v najhoršom prípade aj smrteľne. Výstražný systém Bosch pred vozidlami idúcimi v protismere pomocou cloudu by mal v budúcnosti varovať šoférov už po desiatich sekundách, a to nielen šoféra idúceho v protismere, ale aj všetky ostatné vozidlá, ktoré sa k nemu blížia. A práve to robí z tejto služby strážneho anjela z dátového cloudu.

eCall zachraňuje životy: Od apríla 2018 budú mať všetky novo registrované vozidlá v EÚ sériovo na palube prepojenú službu na záchranu životov. Automatické tiesňové volanie, nazývané aj eCall, pri nehode automaticky privolá pomoc. To by malo ročne zachrániť až 2.500 ľudských životov. Bosch ponúka pre eCall rozsiahlu ponuku prostredníctvom Bosch Service Center a zároveň aj telematické riešenia. Konektor pre hlásenie nehôd Retrofit eCallsa jednoducho zasunie do cigaretového zapaľovača. V rozšírenej verzii sa navyše analyzuje aj správanie pri jazde a prenášajú sa dáta do inteligentného telefónu šoféra cez Bluetooth.

mySPIN integrácia pre inteligentné telefóny: Používanie navigácie, služby streamingu alebo kalendára v inteligentnom telefóne, a to aj pri šoférovaní auta alebo motorky? Integračné riešenie pre inteligentné telefóny mySPIN Bosch to umožňuje – a to bez toho, aby ste vzali svoj telefón do ruky. mySPIN jednoducho integruje inteligentný telefón s jeho aplikáciami do informačného systému vozidla. V budúcnosti bude taktiež možné integrovať a zobrazovať údaje z cloudu v reálnom čase. Tieto údaje môžu varovať šoféra pred nebezpečnými úsekmi cesty, akým je napríklad aj dopravná zápcha.

Aplikácia Driving: Pomocou aplikácie Driving môžu šoféri počas jazdy bezpečne ovládať hovoreným slovom a gestami telefonické, textové, navigačné alebo hudobné. Žiadne písanie a pohľady na displej telefónu už nebudú odvádzať pozornosť šoférov od diania na ceste. Pre šoférov, ktorých vozidlá nie sú vybavené informačným systémom, ponúka aplikácia Driving Bosch väčší komfort a viac zábavy.

Prepojený horizont: S prepojeným horizontom sa stáva riadenie automobilu ešte bezpečnejším a pohodlnejším. Poskytuje dopravné dáta v reálnom čase – napríklad o dopravných zápchach a nehodách, topografické údaje k trase, vrátane prevýšenia a polomerov zákrut, a taktiež údaje o infraštruktúre s dopravnými značkami a maximálnymi povolenými rýchlosťami. K dispozícii je tak dynamický náhľad plánovanej trasy a príslušné úpravy jazdnej stratégie. Systém necháva vozidlá premýšľať dopredu, čo zvyšuje nielen bezpečnosť, ale aj pohodlie.

Radarový cestný odtlačok (Radar Road Signature): Mapy s vysokým rozlíšením sú základom pre automatizovanú jazdu. Na základe informácií zo svojich radarových senzorov vyvinul Bosch lokalizačnú službu „Radar Road Signature“. Túto službu je možné integrovať do máp s vysokým rozlíšením, čo pomáha samoriadiacim autám s presným určením ich umiestnenia v rámci vymedzenej jazdnej dráhy.

Prediktívne služby o stave ciest: Táto služba Bosch zvyšuje bezpečnosť na cestách. V závislosti na ročnom období a počasí sa mení priľnavosť vozidla k povrchu vozovky. Šofér alebo samoriadiaci automobil potom musia prispôsobiť svoje jazdné správanie odpovedajúcim spôsobom, aby sa zabránilo vzniku kritických situácií. Na informovanie o stave vozovky vyvinul Bosch službu informovania o stave cesty, založenú na cloude. Pomocou senzorov elektronického stabilizačného programu ESP sa zistí, aká hladká alebo drsná je vozovka. S pomocou napríklad údajov z meteorologických staníc služba vypočíta aktuálne a očakávané hodnoty trenia. Tieto hodnoty sú potom v reálnom čase poskytované cez cloud prepojeným vozidlám.

Prepojené služby pre elektrifikovanú mobilitu

Aplikácia Charge and pay: Inteligentný telefón je kľúčom k tomu, aby ste len jedným kliknutím našli nabíjaciu stanicu pre elektromobily a po nabití rovno zaplatili. Zákazníci aplikácie „Charging Apps“, ktorú Bosch vyvinul spoločne s výrobcami automobilov, akými sú Mercedes-Benz, smart a Renault, tak aktuálne majú prístup k približne 17.400 nabíjacím staniciam v piatich európskych krajinách; a ich počet by sa mal ešte zvýšiť.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!