Rekordné čísla zo sveta pneumatík

, 7 decembra 2018, 9:46

Pneumatiky s váhou 5,5 tony, najrýchlejší aj najdrahšie kusy s cenou akú má luxusná vila, plášte, ktoré pri testoch obídu 500-krát okolo zeme, firma, ktorá je s 320 miliónmi vyrobených pneumatík ročne držiteľom svetového rekordu. Uveďme sedem zaujímavostí zo sveta pneumatík, o ktorých ste pravdepodobne ešte nepočuli.

Rekordný čísla zo sveta pneumatík

Najväčšia vyrábaná pneumatika

Pneumatika pre ťažobný Caterpillar 797B je vysoká 4,3 metra, váži viac ako 5,5 tony, má nosnosť 100 ton a na výrobu jednej takejto pneumatiky je použitých cca 900 kg ocele. Z množstva materiálu, ktorý si vyžaduje výroba jednej takejto pneumatiky by sa dalo vyrobiť približne 600 kusov bežných osobných pneumatík.

Najvyššia dosiahnutá rýchlosť na pozemnej komunikácii

Nejvyšší dosažená rychlost na sportovních pneumatikách Continental

344 kilometrov za hodinu je svetový rekord v rýchlosti jazdy vo vozidle s povolením premávky na pozemných komunikáciách. Podarilo sa ju dosiahnuť s upravenou verziou vozidla Porsche 911 Turbo S. Pre porovnanie, známy Boeing 737 spravidla vzlieta od zeme v rýchlosti okolo 250 km/h.

Najdrahšie pneumatiky na svete

Pneumatiky pre Bugatti Veyron sú navrhnuté na rýchlosť nad 400km / h. Touto rýchlosťou je však možné na daných pneumatikách ísť len 15 minút, čo je 100km. Miesto, kde by ste mohli ísť touto rýchlosťou tak dlho, budete ale hľadať len ťažko. Musíte však myslieť aj na to, že vám pri spotrebe tohto vozidla dôjde palivo skôr ako vzdialenosť prejdete. Cena za sadu týchto špeciálnych pneumatík je neskutočných 34 600 eur! Ak by ste hľadali niečo luxusnejšie, v Dubaji si môžete kúpiť najdrahšiu sadu pneumatík na svete. Zaplatíte za ňu neuveriteľných 532 000 eur! Ako je vôbec možné dosiahnuť takúto sumu? Pneumatiky nie sú výnimočné zmesou, ani vozidlom, ktoré si tieto gumy môže obuť. Sú špecifické tým, že majú časť bočnice pozlátenú 24-karátovým zlatom a v telese pneumatiky sa nachádza niekoľko diamantov.

Pred uvedením na trh obíde pneumatika 500 krát zemeguľu

Ak ste niekedy túžili po ceste okolo sveta, predstavte si, že taká pneumatika ju pred tým, ako je uvedená na trh absolvuje približne 500 krát. Vývoj novej pneumatiky je zložitý a zdĺhavý proces. V spoločnosti Continetal trvá cca 4 roky. Novinka je vždy podrobená dôkladným testom, pri ktorých prejde vzdialenosť zodpovedajúcu vzdialenosti vyše 20 miliónov kilometrov. Podobným procesom prešla aj pneumatika WinterContact TS 860.

Najväčším výrobcom pneumatík je Lego

Výrobca hračiek Lego je najväčším svetovým producentom pneumatík! Hoci Lego vyrába pneumatiky len pre svoje hračky, napriek tomu je s 320 miliónmi vyrobených pneumatík ročne  zapísané v Guinnessovej knihe rekordov ako držiteľ svetového rekordu.

Ročná svetová produkcia

Ročne sa na svete vyrobí viac ako miliarda pneumatík! Toto číslo vzhľadom na stále rastúci počet automobilov neprekvapuje. Ojazdené pneumatiky však predstavujú nepochybne veľkú odpadovú záťaž. Je preto nesmierne dôležité venovať tejto otázke patričnú pozornosť.

„V Continentale si uvedomujeme svoju zodpovednosť v otázke odpadovej stopy ojazdených pneumatík. V dnešnej dobe sa už našťastie opotrebované pneumatiky prestávajú spaľovať a nekončia vo veľkej miere na skládkach. Aktívne sa zaoberáme otázkami recyklácie ojazdených pneumatík a tiež vývojom alternatívnych materiálov pre výrobu nových pneumatík. Vo výrobe tiež plánujeme neustále znižovať spotrebu energie a vody, množstvo emisií CO2 a odpadu a súčasne zvyšovať mieru recyklácie prevádzkového odpadu,“ uviedol Juraj Ižvolt, šéf marketingu Continental Barum s.r.o.  

Najstaršie zaznamenané pneumatiky na Slovensku

Na záver jedna zaujímavosť zo Slovenska. V rámci pravidelného prieskumu obutia vozového parku našli zástupcovia spoločnosti Continental aj skutočne dlhoveké pneumatiky. Príkladom sú  pneumatiky Barum OR 37 použité na vozidle Škoda Favorit v Košiciach, ktoré mali 23 rokov.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!