Trend postupného presadania motoristov do hybridov a elektromobilov sa začína pomaly prejavovať aj na Slovensku. Inzertná ponuka týchto druhov jazdeniek v prvom kvartáli tohto roka v porovnaní s predošlým kvartálom vzrástla. V prípade ojazdených hybridov to bolo o 55 % a u elektromobilov o 43 %.
Najponúkanejším modelom bola Toyota Auris. Vyplýva to z kontinuálneho sledovania stredoeurópskeho trhu s ojazdenými vozidlami medzinárodnou sieťou autocentier AAA AUTO.
Túžba slovenských motoristov jazdiť ekologickými a úspornými vozidlami sa postupne šíri aj do segmentu ojazdených vozidiel. Zaobstarať si elektromobil či hybrid si stále častejšie môžu dovoliť aj vodiči, ktorí na nákup takéhoto vozidla nemali v minulosti dostatok financií, prípadne narážali na prekážku v podobe príliš úzkeho výberu.
Podobne ako na Slovensku vzrástol počet ponúkaných vozidiel na tieto pohony aj v Českej republike. V porovnaní prvých troch mesiacov tohto a posledných troch vlaňajšieho roka je hybridov viac o 29 % a jazdeniek na elektrický pohon o 17 %. Mierne odlišná však bola situácia v Poľsku. Tam si síce mohli motoristi, ktorí mali záujem o vozidlo na hybridný pohon, vyberať z o 9 % väčšieho počtu jazdeniek, ojazdených elektromobilov však už bolo v poľskej inzercii medzikvartálne o štvrtinu menej.
„Záujem o hybridy a elektromobily sa postupne zvyšuje. Aj napriek tomu, že sa tieto vozidlá ešte stále radia do kategórie finančne náročnejších automobilov, ich ponuka aj finančná dostupnosť rastú. Začína sa vytvárať čoraz širší trh s týmito vozidlami. Zatiaľ sme pre ne vytvorili prvú samostatnú sekciu v Prahe, chceme ju postupne rozširovať aj na ďalšie pobočky v Českej republike i v zahraničí,“ hovorí generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
V prvom kvartáli roka 2019 si mohli slovenskí motoristi kúpiť jazdenky na hybridný pohon najčastejšie za 20 990 eur, čo je oproti posledným trom mesiacom vlaňajšieho roka o 2.845 eur viac. Nárastu ceny zodpovedá o osem mesiacov nižší najčastejší vek (2 roky a 8 mesiacov) a o 17.070 km znižujúci sa počet najčastejšie najazdených kilometrov (36.930 km).
Podobná je situácia aj u jazdeniek na elektrický pohon. Ich najčastejšie inzerovaná cena vzrástla o 4.040 eur na 25.490 eur. Spolu s ňou klesol vek z takmer troch na dva roky a aj počet najčastejšie najazdených kilometrov o 2.650 km, na 18.800. Najinzerovanejšou jazdenkou z kategórie hybridov a elektromobilov bola v prvých troch mesiacoch tohto roka Toyota Auris, rovnako ako aj vlani.
V prvých troch mesiacoch tohto roka inzertná ponuka všetkých jazdeniek bez ohľadu na typ pohonu na Slovensku vzrástla oproti poslednému kvartálu minulého roka o 11.119 kusov, na 132.338. Zároveň rástla aj ich cena o 300 eur na 5.900 eur. O štyri mesiace klesol vek ponúkaných jazdeniek (na 9,4 roka), tiež počet najazdených kilometrov (na 168.000).
„Dá sa teda povedať, že autá v tohtoročnej ponuke by mali byť v lepšej kondícii, resp. by malo ísť o luxusnejšie modely ako pred rokom. Zodpovedá tomu aj rebríček TOP 10 najinzerovanejších modelov. Rovnako ako vlani viedla Škoda Octavia, tú však nasledoval Volkswagen Passat, ktorý predbehol pôvodne druhú Škodu Fabia. Štvrte miesto ostalo bez zmeny s Volkswagenom Golf, rovnako ako aj piata Škoda Superb,“ uviedla Karolína Topolová.
Komentáre