Bosch sa na Slovensku zameriava na konektivitu a životné prostredie

, 17 júna 2019, 16:40

Spoločnosť Bosch, popredný svetový dodávateľ technológií a služieb, ukončil fiškálny rok 2018 v Slovenskej republike s konsolidovaným predajom vo výške 489 miliónov eur. Po niekoľkých rokoch stabilného rastu zaznamenal Bosch v roku 2018 pokles predaja na slovenskom trhu približne o 10 %.

Bosch sa na Slovensku zameriava na konektivitu a životné prostredie

Bosch je na Slovensku dobre etablovaný a pokles predaja bol spôsobený poklesom dopytu v oblasti automobilovej techniky,“ uviedol na výročnej tlačovej konferencii v Bratislave Milan Šlachta, reprezentant Bosch Group na Slovensku. „Napriek súčasnej náročnej ekonomickej situácii, sme presvedčení o dlhodobom vysokom potenciáli slovenského trhu,“ dodal.

Obchodná oblasť Mobility Solutions predstavuje najväčšiu časť predaja v rámci Bosch Group v SR. Zatiaľ čo automobilová prvovýroba je v súčasnosti konfrontovaná s výzvami, divízia Automotive Aftermarket dosiahla pozitívne výsledky a to vďaka rozšíreniu portfólia zariadení na meranie emisií. Divízia predáva náhradné diely a služby a takisto prevádzkuje sieť nezávislých automobilových servisov pod značkou Bosch Car Service. Sieť Bosch na Slovensku pozostáva z 37 autorizovaných servisov.

Bosch zaznamenal silný rast dcérskej spoločnosti Holger Christiansen Production Slovakia s.r.o. v Bernolákove, ktorá je celosvetovo jedinou lokalitou spoločnosti Bosch zameranou na renováciu alternátorov. V roku 2018 došlo k zdvojnásobeniu inštalovanej kapacity na renováciu automobilových alternátorov pre osobné a úžitkové vozidlá pre trhy v Európe, USA a Kanade. Okrem toho Bosch v závode v Bernolákove zaisťuje tiež záručné šetrenie štartérov a alternátorov pre zákazníkov na celom svete.

Bosch Group: výhľad do roku 2019: opatrenia v oblasti klímy a kvality ovzdušia

V roku 2019 Bosch Group predpokladá utlmenie globálneho ekonomického vývoja. Napriek náročnému prostrediu v priemyselných odvetviach a regiónoch, ktoré sú pre Bosch dôležité, spoločnosť očakáva, že jej predaj v tomto roku mierne prekoná úroveň za rok 2018. Bez ohľadu na tento krátkodobý výhľad, Bosch Group zintenzívňuje svoje úsilie v boji proti zmene klímy a zlepšovanie kvality ovzdušia.

To je tiež dôvod, prečo Bosch zintenzívňuje svoje už tak úspešné úsilie v oblasti znižovania emisií CO2.

„Budeme prvou veľkou priemyselnou spoločnosťou, ktorá realizuje ambiciózny cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu za zhruba jeden rok,“ uviedol Dr. Volkmar Denner, predseda predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH.. „Od roku 2020 bude všetkých 400 pobočiek Bosch na celom svete uhlíkovo neutrálnych.“

Na druhej strane Bosch sleduje ambiciózny cieľ, pokiaľ ide o kvalitu ovzdušia:

„Chceme znížiť znečistenie ovzdušia z prevádzky na takmer nulové hodnoty. Pozeráme sa preto ďalej, než len za kapotu auta,“ uviedol Dr. Volkmar Denner.

Na ceste za dosiahnutím tohto cieľa bude spoločnosť spoliehať na tri kľúčové aspekty: vyvíja technológie pohonov s nízkymi emisiami, spolupracuje s obecnými zastupiteľstvami na projektoch podpory stabilnej prevádzky a vo svojich vlastných pobočkách zavádza systém riadenia mobility spoločnosti.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!