Motorservice rozširuje svoje portfólio produktov o prvé oceľové piesty pre osobné vozidlá

7 novembra 2019, 9:46

Trend používania oceľových piestov v motoroch osobných automobilov sa už dávno osvedčil. Túto inováciu využíva mnoho výrobcov automobilov. Koniec koncov, zvyšujúci sa tlak a vysoké teploty kladú rastúce nároky na moderný motor. Požiadavky, ktoré môže menší a ľahší oceľový piest spoľahlivejšie spĺňať. Spoločnosť Motorservice reaguje na tento vývoj v počiatočnom štádiu a ponúka oceľové piesty pre motory Mercedes-Benz OM 642.855, OM 642.873, OM 654.920 a OM 656.929 na trhu s náhradnými dielmi – teda náhradné diely v kvalite pôvodného výrobcu.

Výhody oceľových piestov

Oceľové piesty MotorserviceNeustále sa zvyšujúce využívanie oceľových piestov je dôsledkom viacerých výhod v porovnaní s hliníkovými piestami: S oceľovými piestami je možný zápalný tlak nad 200 barov a špičkové teploty nad 400 °C. Tým sa dosiahnu vyššie výstupné rýchlosti, čo znamená, že je možné motory ďalej zmenšovať. Okrem toho je tepelná rozťažnosť ocele výrazne nižšia ako tepelná rozťažnosť hliníka: Oceľový piest je bližšie k optimálnemu tvaru, aj keď je chladný.

To znamená, že vôľa potrebná pre pohyb môže byť podstatne menšia a klzné prvky na zníženie trenia môžu byť navzájom lepšie prispôsobené. Povrchové povlaky špeciálne vyvinuté spoločnosťou Kolbenschmidt pre oceľové piesty tento účinok ešte zosilňujú, čo ešte viac zlepšilo hladkosť chodu a studené klzné vlastnosti oceľových piestov.

Menšie, ľahšie a účinnejšie

Oceľové piesty MotorserviceVďaka menšej vôli alebo užším rozmerom medzier sa tiež zníži spotreba oleja a množstvo „blow by“ plynov. Okrem toho sa zvyšuje prevádzková spoľahlivosť vo fáze studeného štartu, ako aj pri maximálnom zaťažení v hornom teplotnom rozsahu. Vyššia pevnosť a tepelná odolnosť ocele umožňujú aj veľmi tenkostenné konštrukcie. Vďaka tomu sú oceľové piesty ľahšie ako hliníkové piesty. Výška stlačenia piestu a jeho celková dĺžka sa môžu zmenšiť.

Vďaka novým konštrukciám možno v porovnaní s hliníkom ušetriť približne 30 percent. Vďaka väčšiemu priemeru piestových čapov ako v prípade hliníka sa dá dosiahnuť vyšší prenos sily. V dôsledku použitia oceľových piestov je celý motor menší, ľahší a efektívnejší.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!