Od januára 2021 už spoločnosť Continental nebude v regióne EMEA (Európa, Stredný východ a Afrika) používať jednu z dvoch nálepiek, ktoré sa predtým používali na nových pneumatikách. Vďaka tomuto kroku výrobca pneumatík zabráni vzniku približne 110 metrických ton plastového odpadu ročne vo forme samotných samolepiacich štítkov – v súčasnosti ich obchody s pneumatikami a opravovne náležitým spôsobom likvidujú – a podkladovej fólie, ktorá sa odstraňuje v závodoch na výrobu pneumatík.
Informácie potrebné z obchodného hľadiska, ako napríklad značka a rozmer pneumatiky, číslo výrobku a ďalšie údaje, sa nachádzajú na štítku pneumatík EÚ, ktorý sa vyžaduje podľa práva v Európskej únii a niektorých ďalších krajinách. Druhá nálepka, ktorá sa už nepoužíva, bola navyše opatrená logom príslušnej značky skupiny, napr. Continental, Uniroyal, Semperit alebo Barum.
„Tým, že sme sa zbavili týchto nálepiek, robíme dôležitý krok k dosiahnutiu svojho spoločného cieľa v oblasti udržateľnosti a prispievame k znižovaniu a nahrádzaniu fosílneho obsahu našich celosvetových výrobných operácií,“ uviedol Claus Petschick, ktorý vedie oddelenie udržateľnosti v spoločnosti Continental, v rámci vysvetlenia relevantnosti tejto zmeny.
„Nachádzame sa v procese premeny nášho celého výrobného reťazca na udržateľné materiály. Prechádzanie vzniku odpadu, a najmä plastového odpadu, je tým najlepším krokom, ktorý môžeme na tejto ceste podniknúť, pretože pomáha šetriť aj naše prírodné zdroje.“
Komentáre