Prichádza jar a s ňou aj možnosť návratu k letným pneumatikám, ako uvádza zákon. Výmena pneumatík je ideálnym časom na kontrolu bŕzd.
PRVÝ KROK: VŠEOBECNÁ KONTROLA
Ak počujete vibrácie alebo podozrivé zvuky, pri ktorých chodíte k mechanikovi, môžete si nechať skontrolovať brzdný systém každých 15.000 až 20.000 km, aby ste sa vyhli riziku, že sa náhle ocitnete v nebezpečných podmienkach.
Výmena pneumatík je ideálnym časom na to, aby ste si nechali skontrolovať svoje auto a to, či je aj brzdový systém vo vynikajúcom stave. A promptne zasiahnuť v prípade, že bude potrebné niektoré diely vymeniť.
Počas zimy automobil a jeho súčasti prísne testujú sneh, ľad, dážď, soľ a chlad.
DRUHÝ KROK: DOŠTIČKY
Brzdové doštičky sú v dobrom stave, kým nedosiahnu to, čo sa v žargóne označuje ako minimálna hrúbka, teda minimálna hrúbka doštičiek, pod ktorou už doštičky nebudú schopné správne vykonávať svoju úlohu.
Brzdové doštičky sú zvyčajne vybavené indikátorom opotrebenia, ktorý informuje o tom, kedy je potrebné ich vymeniť. V závislosti od použitého typu brzdovej sústavy je možné používať elektrický alebo akustický indikátor opotrebenia.
Brzdové doštičky Brembo zaručujú veľmi krátku brzdnú dráhu a vynikajúci jazdný komfort vďaka viacvrstvovej ESE vložke Brembo (ESE je skratka z Elastomer – Steel – Elastomer, teda elastomér – oceľ – elastomér), ktorá minimalizuje hluk a vibrácie.
TRETÍ KROK: KOTÚČE
Keď dosiahnu minimálnu hrúbku, musia sa vymeniť aj brzdové kotúče.
Merania by sa mali robiť pomocou mierky na aspoň 4 rôznych bodoch kotúča. Najnižšia hodnota by sa mala použiť ako referenčná hodnota pre celý kotúč.
Túto hodnotu porovnajte s číslom uvedeným na kotúči, ktoré je označené textom „MIN TH“. Ak vykonané meranie ukazuje hodnoty menšie ako MIN TH, je nutné kotúč vymeniť. Najdôležitejšie je pamätať na to, že kotúče sa musia vymeniť na oboch stranách, aj keď maximálny stupeň opotrebenia presiahol iba jeden z dvojice kotúčov.
Brzdové kotúče Brembo sú lakované pomocou UV technológie, veľmi odolné proti korózii a so zníženým dopadom na životné prostredie, pričom majú aj príjemný estetický efekt. A pre skutočných nadšencov sú kotúče Xtra a Max skvelé v každej brzdnej situácii. Otvory a drážky kombinujú atraktívny estetický vzhľad s brilantným a efektívnym výkonom za akýchkoľvek brzdných podmienok.
ŠTVRTÝ KROK: BRZDOVÁ KVAPALINA
Brzdová kvapalina je nevyhnutná pre dobré mazanie celej sústavy. Jej prítomnosť zaisťuje správnu brzdnú dráhu a chráni pred akýmkoľvek nebezpečenstvom. Ak je hladina kvapaliny nízka a kvalita kvapaliny príliš klesne, môže to viesť k vzniku obávaných bublín pary, teda nebezpečnému prehriatiu sústavy s následnou nemožnosťou brzdenia v primeranej dĺžke. Auto tak môže dostať šmyk s vážnymi následkami pre vás, ostatné vozidlá a všetkých chodcov.
Brzdové kvapaliny Brembo Premium majú zníženú viskozitu a vysoký bod varu, čím poskytujú vynikajúcu odolnosť voči vzniku bublín pary a zaisťujú brzdnú účinnosť aj pri nízkych teplotách.
Vďaka vynikajúcim vlastnostiam odolným proti korózii a oxidácii umožňujú brzdové kvapaliny Brembo dlhodobú ochranu pred zmenou chemicko-fyzikálnych vlastností kvapaliny v prevádzkovom okruhu, pričom zachovávajú okruh neporušený.
PIATY KROK: STRMENE
Strmene, na rozdiel od ostatných komponentov brzdovej sústavy, sa nepoškodzujú ani nepukajú v dôsledku trenia, ale v dôsledku bežného opotrebenia alebo náhodných príčin. Ak žijete mieste s veľmi drsnými poveternostnými podmienkami, priemerná dĺžka životnosti strmeňov sa znižuje: sneh, mráz, soľ a chemické látky na ne pôsobia negatívne.
Repasované strmene Brembo sú navrhnuté tak, aby vám ponúkli maximálny výkon za každých jazdných podmienok a vďaka svojej robustnosti aj mimoriadnu životnosť. Repasované strmene Brembo sú navrhnuté tak, aby poskytovali rovnaký výkon ako nové brzdové strmene, a zároveň sú priateľské voči životnému prostrediu.
Proces repasovania zahŕňa tri rôzne fázy. Po kontrole sa strmene označia zárezom, ktorý znamená, že podstúpili regeneráciu, aby v budúcnosti už neboli ďalší raz repasované. Dodávajú sa pripravené na montáž.
Komentáre