Continental otestuje pneumatiky v dynamickom simulátore jazdy

, 19 apríla 2021, 17:17

Spoločnosť Continental investuje do najmodernejšieho dynamického simulátora jazdy s cieľom vyvíjať v budúcnosti prémiové pneumatiky pre odvetvie pôvodného vybavenia ešte efektívnejšie, udržateľnejšie a presnejšie podľa požiadaviek zákazníkov.

Prevádzka tohto zariadenia s najmodernejšími technológiami od výrobcu Ansible Motion bude spustená v polovici roka 2022 v najväčšom európskom testovacom centre pneumatík spoločnosti Continental Contidrom v obci Wietze pri Hanoveri. Ide o simulátor Driver-in-the-loop (DIL), ktorý vypočítava presné parametre dynamiky jazdy pneumatík a parametre príslušného testovacieho vozidla. Vďaka vysokej mobilite simulátor dokáže poskytnúť profesionálnym testovacím vodičom spoločnosti Continental subjektívne vnemy z jazdy, presne ako testy pneumatík na testovacom okruhu. Testovací vodiči môžu zažiť vylepšenia nových pneumatík v tých najrozmanitejších virtuálnych testovacích scenároch a jazdných situáciách.

„Vývoj a testovanie prémiových pneumatík je veľmi zložitý a časovo náročný proces. Využitím nového dynamického simulátora jazdy tento proces vývoja v budúcnosti ešte viac zefektívnime,“ uviedol Dr. Boris Mergell, vedúci oddelenia výskumu a vývoja pneumatík. „Chceme aktívne ovplyvňovať proces virtuálneho vývoja v automobilovom priemysle aj v sektore pneumatík. Nový simulátor v sebe spája najmodernejšie technológie a rozsiahle skúsenosti našich profesionálnych testovacích vodičov. Spoločnosť Continental je jedným z priekopníkov, čo sa týka používania tejto inovatívnej hybridnej testovacej technológie,“ dodal.

Každý testovací cyklus dokončený v simulátore jazdy namiesto na skutočných cestách znamená menej testovacích pneumatík, ktoré je potrebné vyrobiť. Investícia do novej testovacej technológie tak zároveň prispieva k rozsiahlemu úsiliu spoločnosti Continental v oblasti trvalej udržateľnosti. Okrem iného je cieľom spoločnosti stať sa najpokrokovejším výrobcom pneumatík z hľadiska sociálne zodpovedných a ekologických obchodných postupov do roku 2030. V snahe dosiahnuť to spoločnosť Continental výrazne investuje do inovatívnych technológií a postupov v rámci celého hodnotového reťazca. Nový simulátor jazdy to podporuje konkrétnymi číslami z reálneho sveta:

„Ak naši testovací vodiči strávia v budúcnosti viac času v kokpite simulátora a menej za skutočným volantom, každoročne absolvujú na skutočných cestách alebo testovacích okruhoch zhruba o 100.000 kilometrov menej,“ vysvetlil Dr. Holger Lange, vedúci vývoja pneumatík pre osobné automobily pre odvetvie pôvodného vybavenia spoločnosti Continental. „Tiež ušetríme zhruba 10.000 testovacích pneumatík ročne,“ dodal.

Simulátor ponúka všestranné možnosti testovania

Testovací vodič jazdí v simulátore na veľmi špecifickom modeli pneumatiky pre konkrétny variant modelu. V prípade akýchkoľvek anomálií možno všetky parametre kedykoľvek digitálne upraviť. Znamená to, že nové modely pneumatík možno testovať predvídateľne vo všetkých predstaviteľných oblastiach využitia, jazdných situáciách a na širokej škále povrchov so spoľahlivými výsledkami v ranom štádiu procesu vývoja, a to pre všetky varianty vozidiel a jazdy, pre osobné aj nákladné automobily, či už majú elektrický, hybridný pohon alebo využívajú spaľovací motor. Dokonca aj nové varianty materiálov (spoločnosť Continental intenzívne skúma možné využitie trvalo udržateľných materiálov pri výrobe pneumatík) možno v rozsiahlej miere testovať a ďalej optimalizovať ešte pred vyrobením prvej testovacej pneumatiky.

Spoločnosť Continental si vybrala najnovšiu simulačnú technológiu Delta S3 spoločnosti Ansible Motion. Delta S3 ponúka zväčšený pohybový priestor štyrikrát päť metrov, vyššie rozlíšenie a schopnosť presne vyhodnocovať pneumatiky vo virtuálnom svete. Konštruktérom spoločnosti Continental tak umožňuje simulovať zrýchlenia počas dlhého obdobia. Zaručuje to realistickejší zážitok, napríklad pri manévroch zmeny jazdného pruhu, prudkom aj pozvoľnom zatáčaní či jazde na rôznych povrchoch.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!