Odvetvie autoservisov v súčasnosti čelí mnohým výzvam. Dynamický technologický rozvoj a na druhej strane problémy vyplývajúce z pandémie koronavírusu podnecujú majiteľov opravovní, aby vyhľadávali nové predajné kanály, rozširovali svoje kompetencie a diverzifikovali riziká. Všetky tieto procesy sú oveľa jednoduchšie pri pôsobení v rámci siete autoservisov. Príkladom je sieť ProfiAuto Service, ktorá má už takmer 430 aktívnych členov na Slovensku a v Českej republike a ich počet neustále rastie.
Oblasť opravy vozidiel, podobne ako mnohé iné odvetvia, pocítila dôsledky pandémie, najmä pokiaľ ide o zníženie príjmov. Náročné časy preverujú aj vzťahy, takže opäť zohrávajú kľúčovú úlohu hodnoty. V tejto súvislosti je mimoriadne dôležitá podpora zo strany veľkého a stabilného partnera na trhu. Ak je autoopravovňa členom siete ProfiAuto Servis, čerpá z tejto spolupráce veľa výhod:
- Prístup k ponuke vzdelávania – v podobe technických, produktových a marketingových školení. Na trhoch ako sú Slovensko a Česká republika už môžu autoservisy využívať program „Virtuálny autoservis“, ktorý spája prezentáciu ukážkovej dielne s rozšírením kompetencií mechanikov pomocou internetu.
- Bezpečnosť dodávok – dodávanie dielov Moto-Profil a ProfiAuto prebiehalo aj počas pandémie bez prerušenia. Zachovalo sa trvanie dodávok aj počet trás. Do samotného procesu boli ihneď zavedené potrebné zmeny s cieľom chrániť zdravie a bezpečnosť zákazníkov, ako aj zástupcov spoločnosti.
- Väčší sortiment náhradných dielov – v katalógu ProfiAuto je 8,5 milióna položiek automobilových dielov v štandarde TeDoc. Okrem toho sieť vyvíja aj vlastnú značku komponentov ProfiPower. Ponuka v súčasnosti zahŕňa napríklad autobatérie, filtre a komponenty do brzdového systému. Vysokú kvalitu výrobkov zaručuje dôkladná kontrola a prísne dodržiavanie európskych noriem. Niet divu, že značka ProfiPower získala prestížny certifikát „Dobrá značka 2020 – kvalita, dôvera, povesť“. V roku 2021 bola naplánovaná na Slovensku a v Českej republike séria školení spojených so značkou ProfiPower pod názvom „ProfiPower Tour“.
- Noví zákazníci – poznávacou značkou siete ProfiAuto sú inovatívne marketingové aktivity, ktoré sa priamo odrážajú v počte zákazníkov v predajniach ak autoservisoch. V rámci siete sa organizuje automobilový veľtrh ProfiAuto Show a podujatie PitStop – bezplatné kontroly technického stavu vozidla, ako aj mnoho ďalších akcií pre vodičov. Členstvo vo veľkom renomovanom reťazci znamená, že zákazník si vyberie práve sieťový autoservis, ktorý poskytuje záruku bezpečnosti a profesionálnej opravy vozidla.
Zvýšený počet zákazníkov alebo nové zručnosti však nie sú všetko. Predstavitelia Moto-Profil a ProfiAuto zdôrazňujú, že pandémia taktiež pripomenula význam „mäkkých zručností“. Komunikácia, podpora, spolupráca – všetky tieto hodnoty sa osvedčili v praxi a ukázali, že za nimi stoja v prvom rade ľudia. Základom bolo zapojenie Partnerov – majiteľov obchodov, veľkoobchodných predajní a autoservisov, ktorí sa každý deň sústreďujú na udržanie svojej pozície na trhu. Zo strany siete získali podporu obchodných tímov, koordinátorov, školiteľov a marketingových špecialistov. Komunikácia sa v tomto čase týkala nielen otázok súvisiacich s každodennou prevádzkou, ale aj tipov, ako fungovať v rámci aktuálnej epidemiologickej situácie, obmedzení atď. Nemožnosť stretávať sa osobne vynahrádzali online aktivity, ako sú webináre.
V súčasnosti sieť ProfiAuto Service tvorí na slovenskom a českom trhu 430 autodielní. Toto číslo neustále rastie – pridávajú sa nezdružené servisy, ako aj tie, ktoré prechádzajú z iných sietí autoservisov. Predstavitelia spoločnosti odhadujú, že v roku 2020 využilo služby ProfiAuto takmer 435 000 zákazníkov. Okrem toho jej koordinátori poukazujú napr. na čoraz lepšie štandardy a vybavenie dielní, ktoré podávajú žiadosť o členstvo v sieti a rýchle zavedenie služieb „door to door“ v mnohých servisoch.
„Pripojenie sa k sieti ProfiAuto prináša poskytovateľom služieb nezávislé nástroje, ktoré zvyšujú ich trhové príležitosti a posilňujú ich konkurencieschopnosť voči iným sieťam autoservisov a autorizovaným dielňam. Spoločne dosiahneme výsledky, aké väčšina nezávislých autoopravovní nedokáže docieliť samostatne. Pandémia bola skúškou pre nás všetkých, a to nielen z hľadiska zachovania kontinuity podnikania, ale aj z pohľadu vzťahov. Čas ukázal, že sme to zvládli na jednotku. V roku 2021 plánujeme pokračovať v našom rozvoji a spoločne čo najlepšie reagovať na potreby trhu,“ hovorí Jindřich Krejčí zo spoločnosti ProfiAuto.
Viac informácií o možnosti pripojenia sa k sieti autoservisov ProfiAuto Service nájdete na adrese: https://profiauto.pl/sk/profiauto-service.
Komentáre