Prvé čerpadlo AKF pre aftermarket

22 septembra 2022, 18:24

Ako jediný poskytovateľ na trhu s náhradnými dielmi ponúka Motorservice elektrické čerpadlo na vyplachovanie filtra s aktívnym uhlím (AKF). Čerpadlo AKF 7.11390.00.0 vyvinula spoločnosť Pierburg v Nemecku a v roku 2018 ho uviedla na trh ako svetovú novinku.

Prvé čerpadlo AKF pre aftermarket

Odvtedy rastie jeho využitie v sériovej výrobe mnohých známych výrobcov automobilov, vďaka čomu disponuje pozoruhodným potenciálom na trhu s náhradnými dielmi. Čerpadlo privádza výpary paliva do filtra s aktívnym uhlím na spaľovanie a znižuje tak emisie znečisťujúcich látok vozidla.

Pozostáva z odstredivého elektrického plynového čerpadla, ktoré poháňa jednofázový motor a pracuje s prietokom až do 50 litrov za minútu pri súčasnom tlaku asi len 0,1 bar. Jeho tepelnú odolnosť zvyšuje inovatívne aktívne chladenie elektroniky. To zaisťuje, že čerpadlo odolá aj ťažkým podmienkam v motorovom priestore: teploty okolia od -10 do +105 stupňov tak nepredstavujú žiadny problém. Navyše je opatrený integrovaným snímačom tlaku, ktorý riadiacej jednotke vozidla hlási systémový tlak.

Spôsob činnosti čerpadla AKF

V palivovej nádrži sa tvoria zdraviu škodlivé plyny z prchavých uhľovodíkov. Aby sa nedostali do životného prostredia, výpary paliva sa prostredníctvom systému odvetrávania nádrže naviažu vo filtri s aktívnym uhlím (AKF). Systém odvetrávania okrem toho zavzdušňuje palivovú nádrž, aby v dôsledku odčerpaného paliva, pri tankovaní alebo v dôsledku meniacich sa vonkajších teplôt nevznikol v palivovej nádrži podtlak alebo pretlak.

Keďže je kapacita filtra s aktívnym uhlím obmedzená, musí sa pravidelne „regenerovať“, aby sa zabránilo nasýteniu. V prevádzkových stavoch, v ktorých je možné tolerovať dodatočné množstvo paliva pre motor a proces spaľovania, sa výpary paliva z filtra s aktívnym uhlím znova primiešajú do nasávaného vzduchu. Na tento účel sa výpary paliva nasajú z filtra s aktívnym uhlím pomocou čerpadla AKF a prostredníctvom vyplachovacieho ventilu sa kontrolovane privedú na spaľovanie. Aby sa počas regenerácie nemohol vo filtri s aktívnym uhlím vytvoriť podtlak, zavzdušní ho následne otvorený zavzdušňovací ventil. Filter s aktívnym uhlím sa vypláchne privádzaným čerstvým vzduchom.

V minulosti bol podtlak v sacom potrubí dostatočný na nasatie výparov paliva do motora a súčasne čerstvého vzduchu do filtra s aktívnym uhlím. Moderné generácie motorov však už v sacom potrubí nemajú takmer žiadny podtlak. Právne predpisy na ochranu životného prostredia tiež obmedzujú časový interval určený na regeneráciu filtra. Preto sa čerpadlo AKF v tomto prípade používa na aktívnu regeneráciu filtra s aktívnym uhlím.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!