Spoločnosti SKF a Pagani S.p.A. nedávno oznámili, že vytvorili technické partnerstvo s cieľom vyvinúť ľahké ložiská s nízkym trením pre hyperautá Pagani. Obe spoločnosti sa tešia 25-ročnému vzťahu medzi automobilkou a dodávateľom.
„Spoločný vývoj týchto nových ložísk s vyšším zaťažením a nižším trením je prieskumom smerom k najlepším parametrom kolies v histórii automobilov,” povedal Philipp Herlein, vedúci globálneho trhu s náhradnými dielmi pre vozidlá v spoločnosti SKF.
Pagani S.p.A je taliansky výrobca hyperautomobilov, ktorý v roku 1998 založil Horacio Pagani. Spoločnosť sa rýchlo preslávila ako konštruktér automobilov na mieru s použitím technologicky vyspelých materiálov, ako sú uhlíkové vlákna a titán. Spoločnosť SKF je hrdým technickým partnerom, ktorý vybavuje nové výtvory Pagani najnovšou technológiou ložísk kolies SKF.
Spoločnosť SKF dodáva ložiskové riešenia pre Pagani od založenia automobilky, od prvého ikonického superauta Zonda C12 až po najnovšie ohromujúce hyperautá Huayra R a Utopia. V segmente superautomobilov a hyperautomobilov je hlavnou výzvou skĺbiť špičkové ložiskové riešenia so špičkovým výkonom a špecifikáciami cestných vozidiel s vysokou odolnosťou. Konštrukcia našich nových ložísk kolies sa vyznačuje nízkym trením, nízkou hmotnosťou, a teda aj nízkymi emisiami automobilu. Používame odľahčené konštrukcie krúžkov s optimalizovaným použitím materiálu na zníženie hmotnosti, polymérové klietky pre nízku hmotnosť a nízke trenie a keramické guľôčky, ktoré v porovnaní s oceľovými guľôčkami vážia o 126 gramov menej na jedno koleso. Tento inovatívny prístup a technológie pozitívne ovplyvňujú bezpečnosť a udržateľnosť v celom odvetví a prispievajú k cieľu spoločnosti SKF byť do roku 2030 úplne uhlíkovo neutrálna.
Výrobcovia hyperautomobilov očakávajú najlepší výkon a kvalitu a zároveň chcú niečo jedinečné, pokiaľ ide o riešenia s nízkou hmotnosťou a nízkym trením, s vysokou integráciou funkcií a vlastností.
Partnerstvo sa zameriava na vývoj hybridných ložísk, ktoré kombinujú oceľové vonkajšie a vnútorné krúžky s keramickými guľôčkami alebo valčekmi. Hybridné ložiská SKF využívajú valivé prvky z nitridu kremíka – guľôčkové ložiská, valčekové ložiská alebo vlastné konštrukcie -, ktoré majú vlastnosti odlišné od svojich štandardných oceľových náprotivkov. Nitrid kremíka je viac ako dvakrát tvrdší ako ložisková oceľ a má vyššiu pevnosť v tlaku a modul pružnosti, čo zabezpečuje vynikajúci výkon a odolnosť proti opotrebovaniu a zároveň znižuje trenie, čo je kľúčovou výhodou hybridných ložísk. Zníženie trenia ložiska môže pomôcť znížiť spotrebu energie. Testy SKF preukázali, že hybridné ložiská pri vysokých rýchlostiach majú o 5 až 8 % nižšie trenie ako oceľové ložiská.
„S našimi pretekárskymi schopnosťami podporujeme plán spoločnosti Pagani dosiahnuť najvyššiu úroveň výkonu v segmente hyperautomobilov. Preto sme v posledných rokoch neustále vyvíjali špecifické riešenia s nízkym trením pre platformy Pagani. Pretekársky segment je pre nás tiež veľmi emotívnym úsilím a dobre rezonuje s našimi nezávislými koncovými používateľmi na trhu náhradných dielov, ktorí môžu na trhu prezentovať naše znalosti inžinierstva a výrobného ducha,” hovorí Herlein.
„Úspech tejto spolupráce spočíva v inováciách a vedúcej úlohe oboch spoločností v celej histórii. Moderné technológie a príspevok k ochrane životného prostredia sú pre nás oboch dvoma základnými kameňmi rastu v automobilovom sektore. Veríme v toto pevné a dlhodobé partnerstvo so spoločnosťou Pagani, ktoré je základom úspešnej spolupráce v prospech oboch strán v budúcnosti,” pokračuje Herlein.
Komentáre