Firma Yanfeng vyvinula nové, trvalo udržateľné sedadlo. Reco Seat nanovo definuje ekologické riešenia pre interiéry vozidiel – od použitých materiálov až po zníženú uhlíkovú stopu výrobku – a vyznačuje tým dôležitý krok v stratégii trvalej udržateľnosti spoločnosti. Vďaka použitiu inovatívnych a recyklovaných materiálov, od peny až po kovovú konštrukciu, sa v prípade Reco Seat znižujú emisie CO2 až o 40 % v porovnaní s bežnými sedadlami.
Reco, skratka pre „Recycle + Eco“, predstavuje významný pokrok na ceste ku klimatickým cieľom spoločnosti. K týmto cieľom patrí používanie recyklovaných surovín a ľahkých konštrukčných komponentov, ktoré výrazne znižujú uhlíkové emisie spoločnosti a uhlíkovú stopu výrobkov (product carbon footprint, PCF).
Jedným zo zameraní stratégie trvalej udržateľnosti spoločnosti Yanfeng je používanie inovatívnych, udržateľnejších materiálov. Sedadlo Reco Seat sa skladá z viacerých materiálov, vrátane polyetyléntereftalátu (PET), polyuretánu (PU), recyklovanej peny, termoplastickej peny, kovovej konštrukcie šetrnej k životnému prostrediu, poťahu operadla z PET s optimalizovanou hmotnosťou a hybridného vankúša.
Sedadlový poťah z PET-PU je vyrobený zo 100 % recyklovaných fliaš z nealkoholických nápojov, vďaka čomu sa znižujú emisie uhlíka o viac ako 20 %. Aj pena použitá na sedadlo a operadlo Reco Seat je šetrná k životnému prostrediu. Kombináciou recyklovanej a termoplastickej peny sa dosahuje pohodlnejšie sedenie a lepšia opora v porovnaní s bežnou polyuretánovou penou. Okrem toho sa pri výrobe a procese tvarovania peny používa priemyselná odpadová vodná para, ktorá výrazne znižuje spotrebu energie a emisie.
Výrazné úspory emisií pri tomto výrobku vďaka recyklovanej oceli a zelenej energii
Spoločnosť Yanfeng spolupracuje s oceliarskou spoločnosťou, aby zabezpečila, že Reco Seat ponúkne výrazné zníženie emisií CO2 výrobku. Použitím až 100 % oceľového šrotu ako suroviny a využitím ekologickej elektrickej energie pri výrobe recyklovanej kovovej konštrukcie sa uhlíková stopa výrobku znížila o viac ako 60 %. Škrupina sedadla je vyrobená z vysokopevného recyklovaného plastu. Nahrádza bežnú škrupinu sedadla vyrobenú z kovu, a tým zároveň spĺňa cieľ spoločnosti nahradiť oceľ plastom.
Na dosiahnutie ľahkého, dynamického a udržateľného dizajnu sa na pokrytie operadla použil recyklovaný PET. Okrem toho sa v hybridnom vankúši namiesto kovu používajú vysokopevné recyklované kompozitné materiály, ktoré znižujú stopu CO2 výrobku o 20 %. Tým sa umožňuje aj širší výber techník povrchovej úpravy.
Komentáre