Spoločnosť Carvago zverejnila najnovšie štatistiky o najobľúbenejších jazdených vozidlách v Európe za rok 2024. Najpredávanejším jazdeným vozidlom online v Európe sa v minulom roku stalo BMW 3 nasledované Audi A6 a Škodou Octavia.
„V posledných rokoch sa výrazne mení správanie európskych zákazníkov. Stále viac ich totiž radšej nakupuje autá online z pohodlia domova,“ hovorí zakladateľ Carvago Jakub Šulta a dodáva: „Zákazníci vedia, že nákup prostredníctvom Carvago je úplne transparentný. Neustále vylepšujeme naše služby a zákazníci vďaka tomu majú istotu, že ich po nákupe auta nečaká nemilé prekvapenie.“
Carvago ponúka niekoľko funkcií, ktoré pomáhajú zaistiť bezpečný a spoľahlivý nákup jazdeného vozidla. Vďaka funkcii Carvago Blacklist sa na platformu vôbec nedostanú notoricky problémové vozidlá, ktorých v závere minulého roka obchodníci v Európe ponúkali takmer 370-tisíc. Ďalším dôležitým nástrojom sú podrobné prehliadky CarAudit, ktoré odhalia závady až u štvrtiny vozidiel, a také vozidlá nie sú odporúčané na kúpu.
Zákazníci, ktorí nakupujú autá online, častejšie volia prémiovejšie vozidlá s nižším nájazdom ako v klasických bazároch. V minulom roku sa tak na Carvago najčastejšie predávali autá o mediánovom veku štyroch rokov s mediánovým nájazdom 70.950 kilometrov. Mediánová cena predaných vozidiel predstavovala 25.631 eur.
Najpredávanejšie jazdené autá online v Európe v roku 2024 podľa Carvago:
- BMW 3
- Audi A6
- Škoda Octavia
- Volkswagen Passat
- Volkswagen Golf
- Volvo V60
- Audi A4
- Volvo XC60
- BMW 5
- Škoda Superb
Online trh s jazdenými vozidlami vykazuje naprieč Európou zaujímavé rozdiely. Nemecko je vďaka Volkswagenu Golf jedinou krajinou, kde sa na prvom mieste umiestnil model domácej automobilky. Tamojší producenti sú zároveň veľmi silní aj v zahraničí, keď ovládli prvé miesto predaja v Taliansku vďaka BMW 3 a v Česku prostredníctvom Audi A6. Dobre si viedla aj Škoda Octavia, ktorá na domácom trhu síce skončila až na treťom mieste, ale stala sa najpredávanejším autom na Slovensku a na stupne víťazov sa dostala aj v Rumunsku. Práve Rumunsko a Poľsko sa stali jedinými trhmi, ktorým vládli mimoeurópske automobilky – v Rumunsku bol medzi zákazníkmi Carvago najobľúbenejším vozidlom Hyundai Tucson a v Poľsku Ford S-Max. Najnáročnejšími zákazníkmi sú Taliani. Vyberajú vozidlá s najnižším nájazdom, naopak autá s najvyšším nájazdom sa v minulom roku predávali v Poľsku.
„Na Slovensku bola v minulom roku najpredávanejším jazdeným vozidlom online Škoda Octavia, čo odráža fakt, že Škoda Auto je najobľúbenejšou značkou medzi novými aj jazdenými vozidlami na našom trhu. Mediánový nájazd predaných vozidiel na Carvago na Slovensku bol 67 450 kilometrov a ich mediánová cena bola 27.521 eur,“ uvádza Viktor Holík, Country Manager Carvago Slovakia.
Najpredávanejšie jazdené autá online na Slovensku v roku 2024 podľa Carvago:
- Škoda Octavia
- Volkswagen Passat
- Audi A6
- Volvo V60
- Škoda Superb
- BMW 3
- Škoda Kodiaq
- Volkswagen Tiguan
- Volvo XC60
- Volkswagen Golf
Komentáre