Goodyear uvádza novú technológiu pneumatík pre elektromobily

12 marca 2018, 13:55

Prototyp pneumatík EfficientGrip Performance s technológiou Electric Drive je zatiaľ posledným krokom spoločnosti Goodyear pri vývoji pneumatík, ktoré budú vyhovovať špecifickým požiadavkám na prevádzku elektrických vozidiel.

Spoločnosť Goodyear umožňuje na veľtrhu 2018 Geneva International Motor Show nahliadnuť na prototyp pneumatík EfficientGrip Performance s technológiou Electric Drive. Prototyp by mal byť rastúcemu trhu elektrovozidel na európskych cestách k dispozícii do roku 2019.

Skúšky spoločnosti Goodyear odhalili, že tradičné pneumatiky sa na elektromobiloch opotrebovávajú až o 30 percent rýchlejšie ako vinou silného okamžitého krútiaceho momentu elektromotorov, tak takisto kvôli vyššej hmotnosti vozidiel so sústavou ťažkých batérií.

Okrem požiadaviek na vyššiu životnosť výrobcovia automobilov volajú pri pneumatikách pre elektrické vozidlá tiež po úprave valivého odporu. Predĺžiť dojazd elektromobilov totiž považujú ich používatelia kvôli nedostatočnej infraštruktúre dobíjacích staníc vo väčšine krajín za prioritu. Medzi ďalšie zadanie pre výrobcu pneumatík patrí tichá prevádzka a pohodlná jazda, pretože elektrické vozidlá majú oproti tradičným vozidlám len zhruba polovičnú hlučnosť.

Technológia Electric Drive

Na všetky tieto požiadavky má prototyp pneumatík EfficientGrip Performance s technológiou Electric Drive nasledujúce odpovede

  • Dlhší kilometrový výkon vďaka inovatívnemu dezénu behúňa: bližšie priečne drážky (malé kanáliky) dovoľujú styk gumy s vozovkou na väčšej ploche než tradičné radiálne dezénové drážky. Vďaka rozsiahlejšej kontaktnej ploche gumy s vozovkou pneumatika lepšie zvláda vysoké hodnoty krútiaceho momentu, pritom si však zároveň udržiava vysokú výkonnosť aj za mokra. Navrhnutý dezén behúňa ďalej zabraňuje, aby sa zvukové vlny šírili do dezénových drážok, a znižuje tak vnútorný aj vonkajší hluk vozidla.
  • Nosnejšia konštrukcia: Vnútorný tvar pneumatiky bol zdokonalený tak, aby poskytol dostatočnú nosnosť pre vyššiu hmotnosť vozidla danú batériami, ale súčasne tiež udržal optimálnu stopu behúňa, ktorá je predpokladom pre vysokú výkonnosť pneumatík.
  • Dlhší dojazd: Materiálové vlastnosti behúňovej zmesi boli vyladené pre dosiahnutie mimoriadne nízkeho valivého odporu s cieľom zvýšiť dojazd vozidla pri zvládaní vysokých hodnôt krútiaceho momentu. Bočnice pneumatík boli naviac skonštruované tak, aby sa znížil aerodynamický odpor a zmenšil objem rotujúcej hmoty, čo zase prispieva k nižšej spotrebe energie.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!