S blížiacou sa jesennou a zimnou sezónou spoločnosť Continental opäť zhrnula najnovšie predpisy týkajúce sa zimných pneumatík pre úžitkové vozidlá z 38 krajín, ktoré zahŕňajú všetky zmeny pre zimu 2023/2024. Právne predpisy týkajúce sa zimného vybavenia nákladných vozidiel, autobusov a dodávok sa v jednotlivých krajinách líšia. Spoločnosť Continental prichádza s týmto zhrnutím, vďaka ktorému majú správcovia vozových parkov, vodiči autobusov a nákladných vozidiel jasný prehľad o najnovších zimných predpisoch v krajinách, v ktorých ich vozidlá pôsobia.
Rozdiely v zimných predpisoch v závislosti od poveternostných podmienok
V krajinách ako Spojené kráľovstvo, Maďarsko, Holandsko, Poľsko a Portugalsko neexistuje povinnosť používať zimné pneumatiky na úžitkových vozidlách. V Nemecku musia nákladné vozidlá od 3,5 tony používať pneumatiky s označním 3PMSF na riadených a hnacích nápravách. V Taliansku je požadovaná zimná výbava na niektorých cestách označená dopravnými značkami, zatiaľ čo v iných krajinách vrátane Bulharska a Lotyšska je dokonca predpísaná minimálna hĺbka dezénu. Okrem toho škandinávske krajiny, ako napríklad Švédsko, stanovujú, že vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony musia používať pneumatiky 3PMSF alebo POR na prednej a hnacej náprave, pretože prevládajú extrémne poveternostné podmienky. Používanie pneumatík M+S bude povolené len do 30. novembra 2024.
Zmeny vo Francúzsku, na Islande, v Kosove a vo Švajčiarsku
Súčasné požiadavky na Nemecko sa v porovnaní s minulým rokom nezmenili. To isté platí pre väčšinu tranzitných krajín z Českej a Slovenskej republiky. Požiadavky pre Francúzsko, Island, Kosovo a Švajčiarsko sa však nedávno aktualizualizovali.
Vo Francúzsku je teraz zimná výbava povinná na špeciálne označených cestách. Od 1. novembra do 31. marca musia byť vozidlá kategórie N1/N2/N3 s prípojnými vozidlami podľa rozhodnutia miestnych orgánov vybavené odnímateľnými protišmykovými zariadeniami, ako sú snehové reťaze najmenej na dvoch hnaných kolesách. Vozidlá kategórie N1/N2/N3 bez prípojných vozidiel musia byť vybavené zimnými pneumatikami označenými 3PMSF najmenej na dvoch kolesách na každej náprave. Vo Francúzsku musia byť autobusy M2/M3 vybavené odnímateľnými protišmykovými zariadeniami najmenej na dvoch hnaných kolesách alebo zimnými pneumatikami 3PMSF na prednej riadenej náprave a najmenej na dvoch hnaných kolesách. V prípade pneumatík M+S, ktoré sa už používajú, existuje prechodné obdobie do novembra 2024. Vozidlá s prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 tony môžu jazdiť na pneumatikách s hrotmi od novembra do marca za predpokladu, že neprekročia maximálnu rýchlosť 90 km/h. Vozidlá vybavené pneumatikami s hrotmi musia byť vo Francúzsku označené. Používanie pneumatík s hrotmi na vozidlách s povolenou celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony je zakázané.
Na Islande nie sú zimné pneumatiky povinné. Od 1. novembra do 14. apríla musia mať pneumatiky minimálnu hĺbku dezénu 3 milimetre. Snehové reťaze sú zakázané, ak by mohli poškodiť cesty. Používanie pneumatík s hrotmi je na Islande povolené od 1. novembra do 14. apríla.
V Kosove musia dopravné prostriedky s maximálnou prípustnou celkovou hmotnosťou 3,5 tony používať zimné pneumatiky M+S na všetkých kolesách od 15. novembra do 15. marca. Letné pneumatiky s minimálnou hĺbkou dezénu 4 milimetre sa môžu naďalej používať, ak sú na pneumatikách hnaných kolies namontované snehové reťaze. Autobusy a dopravné prostriedky s povolenou celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony musia používať snehové reťaze alebo zimné pneumatiky (označené M+S) na hnaných kolesách. Snehové reťaze je možné použiť na poháňané kolesá, ale pneumatiky s hrotmi sú zakázané.,
Zimné predpisy vo Švajčiarsku boli aktualizované a teraz umožňujú používanie snehových reťazí na vhodných cestách s vhodným značením.
Komentáre