Transformáciu riadime s novými technológiami ZF a dlhodobým investičným plánom

28 júna 2024, 12:19

V rámci prípravy na IAA Transportation 2024 predstavuje ZF svoje inovácie v oblastiach dekarbonizácie, podvozku, bezpečnosti a digitalizácie na svojom Globálnom technologickom dni. Technologická skupina zároveň oznamuje nový hybridný prevodový systém pre ťažké nákladné vozidlá, TraXon 2 Hybrid. 

Okrem riešení pre plnú elektrifikáciu nákladných automobilov a autobusov, nová hybridná prevodovka TraXon 2 pre ťažké nákladné vozidlá od ZF pomôže formovať prechod na e-mobilitu a podporí globálne ciele v oblasti CO2. Keďže počet plne elektrických registrácií vozidiel rastie pomalšie, ako sa očakávalo – nielen pre osobné vozidlá, ale aj v sektore komerčných vozidiel, dopyt po elektrických vozidlách stagnuje, ajmä v Európe a USA, čo vedie k cenovej konkurencii na mnohých trhoch. ZF je však pripravené podporiť rôzne kroky a regionálne variácie v dopyte počas prechodu.

„Vďaka nášmu otvorenému prístupu k rôznym technologickým riešeniam a inováciám, výslednému širokému produktovému portfóliu a flexibilite našich výrobných zariadení môžeme rýchlo reagovať na zmeny na trhu. To nám umožňuje kombinovať technológie a ponúkať našim zákazníkom optimálne riešenie v každom kroku transformácie,“ hovorí prof. Dr. Laier, člen predstavenstva ZF Friedrichshafen AG a zodpovedný za divíziu komerčných vozidiel a priemyselných technológií, ako aj korporátnu výrobnú funkciu.

„Jednou z našich najväčších silných stránok je naša flexibilita. Už viac ako 100 rokov je otvorenosť voči technológiám súčasťou DNA našej podnikovej stratégie. Tento prístup sa stále vypláca,“ hovorí Dr. Holger Klein, generálny riaditeľ skupiny ZF.

Posilňovanie silných stránok: strategický plán s väčším dôrazom a agilnosťou

Aby sme aj v budúcnosti mohli zákazníkom poskytovať technológie pre čistú, bezpečnú a pohodlnú mobilitu, ZF už dnes nastavuje strategicky potrebné kroky. S dlhodobým strategickým plánom technologická skupina ďalej preusporiadava svoju organizačnú štruktúru a zrýchľuje vývojové procesy, aby sa prispôsobila novej rýchlosti zmien v odvetví. Táto nová štruktúra zahŕňa silné obchodné jednotky pre osobné vozidlá, komerčné vozidlá, priemyselné sektory a efektívnu sieť automobilového trhu s náhradnými dielmi. Všetky segmenty prispievajú k tomu, aby zostali na úspešnej a ziskovej ceste v dlhodobom horizonte.

Zároveň budú iné oblasti mať potrebný priestor na rýchlejší rozvoj a väčšiu agilnosť, aby mohli reagovať na požiadavky trhu, napríklad prostredníctvom partnerstiev alebo väčšej nezávislosti. V rastúcom kľúčovom trhu montáže systémov náprav napríklad strategické partnerstvo s Foxconn, najväčším výrobcom elektronických výrobkov na svete, zrýchľuje rast a rozširuje zákaznícku základňu oboch spoločností. Ďalším príkladom implementácie je divízia technológií pasívnej bezpečnosti, ktorá teraz funguje ako ZF LIFETEC.

„Posilňovaním našich silných stránok vytvárame silnú a stabilnú materskú loď ZF, obklopenú flotilou rýchlych člnov, ktoré pomáhajú rozvíjať jadrový podnik,“ hovorí Dr. Holger Klein.

Čísla z divízie komerčných vozidiel ukazujú, že táto stratégia je správna: „S organickým rastom 20 percent v roku 2023 sa naša divízia riešení pre komerčné vozidlá vyvíjala neprimerane silno v porovnaní s trhom. Spolu s divíziou priemyselnej technológie máme dve obzvlášť silné sektory, ktoré zvyšujú úspech našej spoločnosti.“

Jedno pre viac: Rozšírenie cubiX na komerčné vozidlá

Znalosti ZF nie sú obmedzené na komerčné vozidlá, ale zasahujú do väčšiny tried vozidiel, čo vytvára synergické efekty. Vďaka tomu ZF profituje z prenosu technológií a úspor z rozsahu vo všetkých svojich divíziách. To dáva technologickej skupine možnosť rýchlo industrializovať inovácie a ponúkať ich zákazníkom za konkurencieschopné ceny. Táto kombinácia robí zo ZF lídra v transformácii.

Jedným z príkladov tohto prístupu je uvedenie softvéru na riadenie pohybu vozidiel cubiX pre komerčné vozidlá. Vďaka zvyšujúcej sa automatizácii sa elektrifikované a pripojené technológie pre riadenie pohybu vozidiel stávajú stále dôležitejšími. Čoraz viac zákazníkov OEM hľadá body diferenciácie, najmä v oblasti podvozku, z hľadiska funkčnosti, optimalizovaného vývoja a štandardizovaných rozhraní. cubiX je navrhnutý presne na tento účel. Softvér na riadenie pohybu vozidiel ZF optimalizuje jazdné vlastnosti z hľadiska stability, bezpečnosti, presnosti a výkonu. cubiX je prepojený s virtuálnymi systémami riadenia a akčnými členmi (aktuátormi) vozidla – bez ohľadu na to, či pochádzajú od ZF – aby sa zabezpečil optimálny pohyb vozidla.

Pôvodne vyvinutý pre sektor osobných vozidiel, kde je už v úspešnej sériovej výrobe, ZF teraz rozširuje portfólio cubiX pridaním ponuky riadenia pohybu vozidiel pre zákazníkov komerčných vozidiel, prispôsobených ich individuálnym potrebám.

„ZF teda vstupuje na trh s jednotným a holistickým portfóliom pre pokročilé riadenie pohybu vozidiel – naprieč všetkými segmentmi vozidiel,“ hovorí Dr. Holger Klein.

Až desaťkrát rýchlejšie s AI: ZF Annotate pre ADAS a AD

Ďalšou kľúčovou inováciou ZF prezentovanou na jeho Globálnom technologickom dni je trhová pripravenosť, cloudová AI služba Annotate, s ktorou skupina revolučne mení vývoj pokročilých a autonómnych asistenčných systémov od úrovne 2+ až po úroveň 5. Riešenie slúži ako referenčný systém na testovanie senzorov, poskytujúci vysoko presnú kontrolu po anotácii dát prijatých počas testovania na ceste. Vďaka inteligentným 2D a 3D sledovacím algoritmom funguje referenčný systém, ktorý je vhodný pre osobné aj komerčné vozidlá, až desaťkrát rýchlejšie a je o 80 percent nákladovo efektívnejší ako porovnateľné produkty na trhu. Touto inováciou ZF potvrdzuje svoj sľub byť lídrom v transformácii.

Eliminácia mŕtveho uhla: ZF odstraňuje obavy z prechádzania medzi pruhmi

Riešenia pre zvýšenie bezpečnosti jazdy patria medzi hlavné témy tohtoročného Globálneho technologického dňa. Prechádzanie medzi pruhmi je bežný, no potenciálne zložitý manéver, najmä pre nákladné vozidlá s prívesmi. V Jeversene ZF predstavuje testovacie vozidlo, ktoré môže urobiť prechádzanie medzi pruhmi bezpečnejším. Podporené radarom a kamerami, systém monitoruje dopravnú situáciu v automatizovanom režime jazdy, pričom neustále sleduje vodiča. Pomocou akustických a vizuálnych varovaní systém upozorňuje na potenciálne nebezpečné prechody medzi pruhmi alebo ich vykonáva automaticky v nekrízových situáciách. Týmto spôsobom by sa mohlo predísť až 12 percentám všetkých nehôd na nemeckých cestách. Pri vývoji systému ZF využila skupinové synergie v bezpečnostných technológiách, pričom približne 50 percent komponentov, vrátane radaru a kamery, pochádza zo sektoru osobných vozidiel, kde už boli rozsiahle testované.

Riešenia a technológie predstavené v Jeversene poskytujú náhľad na to, čo bude prezentované na IAA 2024 v Hannoveri. V hale 21, stánok B54, od 17. do 22. septembra 2024 budú mať návštevníci možnosť vidieť mnoho inovatívnych technológií ZF naživo a vymeniť si názory s odborníkmi ZF.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!