Nová batéria Bosch pre hybridy so 48 voltami

12 októbra 2017, 9:17

Bosch vyvinul novú 48-voltovú batériu pre hybridy, ktorá je žiadaná na celom svete. Podobne ako elektrická hnacia náprava Bosch je nová 48-voltová batéria štandardizovaná na jednoduchú integráciu do nových modelov vozidiel. Použitie lítium-iónovej batérie sa tak vyplatí nielen v prípade kompaktnej triedy, ale aj v rámci miniáut a mikroáut.

Nová 48-voltová batéria Bosch
Nová 48-voltová batéria Bosch

Výroba môže byť zahájená na konci roka 2018. S nástupom hybridizácie očakáva Bosch veľký trh a okrem 48-voltovej batérie tak ponúka aj ďalšie komponenty pohonných jednotiek pre tieto modely. Podľa odhadov spoločnosti bude v roku 2025 jazdiť na cestách 15 miliónov 48-voltových hybridných vozidiel.

Batéria ako umelecké dielo: štandardizovaná a s jednoduchým použitím
Nezáleží na tom, či sa jedná o Čínu, Európu alebo Severnú Ameriku: výrobcovia automobilov sa snažia o znižovanie emisií CO2 – a tým aj o zníženie spotreby paliva. Bosch svoju novú 48-voltovú batériu navrhol systematicky za týmto účelom. Lítiovo-iónové články, ktoré Bosch používa, sú tak čo najkompaktnejšie, pričom stále dosahujú znižovanie emisií CO2. Táto 48-voltová batéria je veľmi žiadaná, a to najmä zo strany čínskych výrobcov automobilov. Lítiovo-iónový zásobník je ale pripravený stať sa globálnym úspechom. Bosch v súčasnosti vedie rokovania s viac než tuctom zákazníkov a získal značný počet sériových projektov.

Tajomstvom úspechu tejto batérie je premyslený koncept, ktorý v porovnaní s inými konceptmi môže pomáhať pri znižovaní emisií CO2. Toto je dosiahnuté aj vďaka dizajnu výrobku, pretože batéria funguje aj bez aktívneho chladenia a je zabudovaná do plastového krytu namiesto kovového. Oba tieto faktory šetria náklady. Zabudovanie do plastového puzdra predstavuje skutočnú výzvu, pretože pri nabíjaní batérie a v priebehu jej životnosti naberajú lítiové články objem. Obal tak musí disponovať značnou odolnosťou voči tlaku. Inžinieri spoločnosti Bosch usporiadali články 48-voltové batérie tak, aby plastový kryt tento tlak vydržal.

V súčasnosti jazdí na cestách viac než 500.000 elektromobilov a hybridných vozidiel s komponentmi Bosch. Spoločnosť do elektromobility investuje ročne 400 miliónov eur. Bosch už niekoľko rokov získava skúsenosti z viac než 30-tich sériových projektov, okrem iného aj vo výrobe batérií, a toto know-how prináša svoje ovocie.

Nová batéria od spoločnosti Bosch významne prispieva k tomu, aby sa 48-voltový hybrid stal cenovo dostupným pre hromadný trh. Takto sa hybrid môže rýchlo stať pohonom pre všetkých, a nielen v Číne. S rastúcim trhom hybridov spoločnosť Bosch očakáva, že tieto batérie budú mať úspech aj v Japonsku a Európe.

Ďalšie informácie ku 48-voltovej batérii 

Ako šetrí 48-voltový hybrid palivo?
48-voltový hybrid značne šetrí palivo pomocou takzvaného systému Boost Recuperation System (BRS). Funguje to takto: automobil obvykle stráca energiu, keď šofér brzdí. BRS túto energiu ukladá do 48-voltovej batérie a neskôr ju využíva na zrýchlenie (elektrický boost). Spotrebuje sa tak menej paliva a z výfuku vychádza menej CO2.

Prečo je Čína vnímaná ako priekopník v oblasti elektromobility?
Čína je s viac než pol miliónom predaných modelov celosvetovo najväčším trhom s elektromobilitou. Vedúcou krajinou je aj v samotnej výrobe elektrických vozidiel, ktoré spoločne s hybridmi získavajú v Číne stále silnejšie zastúpenie na trhu, a to predovšetkým vďaka štátnej podpore.

Ako to, že nová batéria pomáha znižovať emisie CO2?
Nikde na svete sa do ovzdušia nedostáva také množstvo CO2ako v Číne. Táto krajina si preto sama stanovila limit na emisie vozového parku na 117 g/km, ktorý by mala dosiahnuť do roku 2021. Aby čínski konštruktéri automobilov dosiahli tento cieľ, obracajú sa smerom k 48-voltovému hybridnému systému. S novou a lacnejšou 48-voltovou batériou od spoločnosti Bosch sa systém stane cenovo dostupnejším pre širší trh. Čínski konštruktéri automobilov tak výrazne môžu znížiť emisie CO2 svojho vozového parku.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

DAMCO, 13 októbra 2017, 16:25 0 0

Chýbajú mi informácie o rozmeroch, hmotnosti a kWh kapacite, prípadne aj cene tejto novej BOSCH batérie.

Odpoveď