Bosch vyvinul novú 48-voltovú batériu pre hybridy, ktorá je žiadaná na celom svete. Podobne ako elektrická hnacia náprava Bosch je nová 48-voltová batéria štandardizovaná na jednoduchú integráciu do nových modelov vozidiel. Použitie lítium-iónovej batérie sa tak vyplatí nielen v prípade kompaktnej triedy, ale aj v rámci miniáut a mikroáut.
Výroba môže byť zahájená na konci roka 2018. S nástupom hybridizácie očakáva Bosch veľký trh a okrem 48-voltovej batérie tak ponúka aj ďalšie komponenty pohonných jednotiek pre tieto modely. Podľa odhadov spoločnosti bude v roku 2025 jazdiť na cestách 15 miliónov 48-voltových hybridných vozidiel.
Batéria ako umelecké dielo: štandardizovaná a s jednoduchým použitím
Nezáleží na tom, či sa jedná o Čínu, Európu alebo Severnú Ameriku: výrobcovia automobilov sa snažia o znižovanie emisií CO2 – a tým aj o zníženie spotreby paliva. Bosch svoju novú 48-voltovú batériu navrhol systematicky za týmto účelom. Lítiovo-iónové články, ktoré Bosch používa, sú tak čo najkompaktnejšie, pričom stále dosahujú znižovanie emisií CO2. Táto 48-voltová batéria je veľmi žiadaná, a to najmä zo strany čínskych výrobcov automobilov. Lítiovo-iónový zásobník je ale pripravený stať sa globálnym úspechom. Bosch v súčasnosti vedie rokovania s viac než tuctom zákazníkov a získal značný počet sériových projektov.
Tajomstvom úspechu tejto batérie je premyslený koncept, ktorý v porovnaní s inými konceptmi môže pomáhať pri znižovaní emisií CO2. Toto je dosiahnuté aj vďaka dizajnu výrobku, pretože batéria funguje aj bez aktívneho chladenia a je zabudovaná do plastového krytu namiesto kovového. Oba tieto faktory šetria náklady. Zabudovanie do plastového puzdra predstavuje skutočnú výzvu, pretože pri nabíjaní batérie a v priebehu jej životnosti naberajú lítiové články objem. Obal tak musí disponovať značnou odolnosťou voči tlaku. Inžinieri spoločnosti Bosch usporiadali články 48-voltové batérie tak, aby plastový kryt tento tlak vydržal.
V súčasnosti jazdí na cestách viac než 500.000 elektromobilov a hybridných vozidiel s komponentmi Bosch. Spoločnosť do elektromobility investuje ročne 400 miliónov eur. Bosch už niekoľko rokov získava skúsenosti z viac než 30-tich sériových projektov, okrem iného aj vo výrobe batérií, a toto know-how prináša svoje ovocie.
Nová batéria od spoločnosti Bosch významne prispieva k tomu, aby sa 48-voltový hybrid stal cenovo dostupným pre hromadný trh. Takto sa hybrid môže rýchlo stať pohonom pre všetkých, a nielen v Číne. S rastúcim trhom hybridov spoločnosť Bosch očakáva, že tieto batérie budú mať úspech aj v Japonsku a Európe.
Ďalšie informácie ku 48-voltovej batérii
Ako šetrí 48-voltový hybrid palivo?
48-voltový hybrid značne šetrí palivo pomocou takzvaného systému Boost Recuperation System (BRS). Funguje to takto: automobil obvykle stráca energiu, keď šofér brzdí. BRS túto energiu ukladá do 48-voltovej batérie a neskôr ju využíva na zrýchlenie (elektrický boost). Spotrebuje sa tak menej paliva a z výfuku vychádza menej CO2.
Prečo je Čína vnímaná ako priekopník v oblasti elektromobility?
Čína je s viac než pol miliónom predaných modelov celosvetovo najväčším trhom s elektromobilitou. Vedúcou krajinou je aj v samotnej výrobe elektrických vozidiel, ktoré spoločne s hybridmi získavajú v Číne stále silnejšie zastúpenie na trhu, a to predovšetkým vďaka štátnej podpore.
Ako to, že nová batéria pomáha znižovať emisie CO2?
Nikde na svete sa do ovzdušia nedostáva také množstvo CO2ako v Číne. Táto krajina si preto sama stanovila limit na emisie vozového parku na 117 g/km, ktorý by mala dosiahnuť do roku 2021. Aby čínski konštruktéri automobilov dosiahli tento cieľ, obracajú sa smerom k 48-voltovému hybridnému systému. S novou a lacnejšou 48-voltovou batériou od spoločnosti Bosch sa systém stane cenovo dostupnejším pre širší trh. Čínski konštruktéri automobilov tak výrazne môžu znížiť emisie CO2 svojho vozového parku.
DAMCO, 13 októbra 2017, 16:25 0 0
Chýbajú mi informácie o rozmeroch, hmotnosti a kWh kapacite, prípadne aj cene tejto novej BOSCH batérie.
Odpoveď