Vozidlá značky Škoda sú pre slovenských vodičov najčastejšou voľbou pri kúpe jazdenky. Najviac si túto tradičnú značku vyberajú mladí vodiči vo veku do 25 rokov, ale s pribúdajúcim vekom ich záujem prechádza aj na iné modely. Mladí ľudia v priemere za vozidlo zaplatia 5.598 eur, zákazníci vo veku 45 až 54 rokov 7.480 eur.
Jeden z najväčších predajcov automobilov v strednej a východnej Európe, ktorý v minulom roku len na Slovensku predal 18.000 áut, priniesol zaujímavú štatistiku porovnávajúcu trendy nákupu zákazníkov podľa veku.
„Našimi najčastejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku od 35 do 44 rokov, teda ekonomicky činní obyvatelia a často sú to rodičia. Zatiaľ čo mladí veľmi často siahajú po tradičnej českej značke Škoda a kupujú si automobily s priemernou cenou 5.598 eur, čím sú starší, tým viac posudzujú automobil z viacerých pohľadov a viac do neho investujú. Zaobstarávajú si mladšie, dobre vybavené autá s priemernou cenou 7.480 eur a pozerajú aj na doplnkové bezpečnostné prvky,“ uviedla generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
Vďaka dobrej ekonomickej situácii sú zákazníci do automobilu ochotní vo všeobecnosti viac investovať. Priemerná cena áut, ktoré si zaobstarávajú zákazníci vo veku do 25 rokov, vzrástla za posledných 5 rokov o 697 eur, vo vekovej skupine 45 až 54 rokov sa cena za toto obdobie zvýšila dokonca o 1.184 eur.
Viac ako štvrtina zákazníkov najväčšieho predajcu jazdeniek u nás je vo veku 35 až 44 rokov. Až 36 % týchto zákazníkov si vyberá auto vo verzii hatchback, 25 % vo verzii kombi a 15 % SUV. Najobľúbenejšie sú vozidlá s naftovým motorom (53 %), s manuálnou prevodovkou (86 %) a v strieborno-šedej farbe (23 %).
Druhou najpočetnejšou skupinu zákazníkov AAA AUTO sú ľudia vo veku 25 až 34 rokov (22 %). Najobľúbenejšou verziou auta sú v ich prípade varianty hatchback (36 %) a kombi (29 %). Záujem o SUV v tejto kategórii narástol za 5 rokov viac ako dvojnásobne. Väčšina z týchto zákazníkov (54 %) siaha po aute v naftovom variante, 86 % s manuálom a 24 % v strieborno-šedej farbe.
Preferencie modelov automobilov v sieti autocentier AAA AUTO podľa veku 2017:
Napriek tomu že, zákazníci vo veku do 25 rokov tvoria iba 12 % zákazníkov AAA AUTO, ich počet za posledných päť rokov vzrástol o 17 %. Mladí ľudia sú najväčším zástancom značky Škoda a najčastejšie si vyberajú vozidlá vo verzii hatchback (46 %) a kombi (26 %). Aj v prípade tejto skupiny zákazníkov výrazne vzrástol záujem o SUV, a to za 5 rokov až o 74 %. Najčastejšie si títo zákazníci vyberajú vozidlá s dieselovým motorom (53 %), v strieborno-šedej farbe (23 %) a s manuálom (90 %).
Komentáre