Prvý hackathon venovaný „digitálnym médiám vo vozidlách pripojených online“. Aplikácia mySpin základom súčasných i budúcich riešení konektivity vo vozidlách.
Bosch a Axel Springer Media Entrepreneurs pripravili na v druhej polovici marca (21.-22.3.2015) prvý spoločný hackathon na tému „vozidlá pripojené k internetu“. „Connected Car MediaHackDay“ spojil dohromady sily vyše 120 nezávislých návrhárov a vývojárov softvéru a vizionárov v berlínskych priestoroch Axel Springer Plug and Play Accelerator. So spoločnosťou Bosch a desiatimi ďalšími partnermi zaoberajúcimi sa rozhraniami objavovali nové možnosti integrácie digitálnych médií do bežných vozidiel. Porota, v ktorej sedí i Dr. Dirk Hoheisel, člen predstavenstva spoločnosti Bosch zodpovedný za konektivitu v automobiloch, okrem iného udelil cenu za najlepší vývoj aplikácie. Hashtag #MediaHackDay združil nielen informácie z diania počas hackathonu, ale tiež príslušné diskusie, a teda vytvoril prístup pre všetkých záujemcov, aby sa zapojili do akcie použitím digitálnych médií.
Voľný prístup k rozhraniu systému od Bosch
Bosch umožnil účastníkom prístup k dátovému rozhraniu systému mySpin pri vývoji ich nápadov. MySpin umožňuje smartfónu rýchlo a pohodlne sa zapojiť do infotainmentového systému vozidla, čo umožňuje ovládať telefón pohodlne a bezpečne prostredníctvom displeja a ovládacích prvkov vo vozidle. Vďaka tomu môžu vznikať nové aplikácie a funkcie. „Online pripojené vozidlo je lepšie vozidlo,“ vraví člen predstavenstva Hoheisel. Dodáva: „Vozidlo, ktoré je online, robí jazdu pohodlnejšou, bezpečnejšou a účinnejšou. Nájdenie najrýchlejšej cesty s navigačnou aplikáciou, počúvanie obľúbenej internetovej rádiovej stanice – to všetko je už možné. Teším sa, s akými novými a úžasnými nápadmi návrhári a vývojári počas hackathonu môžu prísť.“
Pokračovanie v úspešnom koncepte
Skúšobný hackathon usporiadaný vlani na jeseň mal úspech, a preto chce Bosch túto akciu využiť a naďalej rozširovať nielen koncept konektivity vo vozidlách, ale tiež spoluprácu pri vývoji produktov. „Umožní nám to využiť potenciál inovatívnych myšlienok, ktoré vznikli mimo Bosch a aktívne posúvať konektivitu vo vozidlách dopredu. Do toho patrí aj partnerstvo naprieč tradičným priemyslom,“ hovorí Hoheisel. Poznamenal, že spolupráca s Axel Springer Media Entrepreneurs je dôkazom, že Bosch premýšľa o konektivite vozidiel nielen čisto z technického hľadiska. „Naším cieľom sú riešenia konektivity, ktoré v sebe majú aj digitálny obsah,“ dodáva Hoheisel.
Porota udeľuje ceny
Na konci hackathonu, 22. marca, ocenila trojčlenná porota najlepšie nápady a ich realizácie. Porotu tvoril Simon Erdem, vedúci produktový manažér v autobild.de, Holger Weiss, riaditeľ softvérovej spoločnosti Aupeo!, a Dr. Dirk Hoheisel, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH. Bosch dodal hlavnú cenu: Poukazy v hodnote 5000 eur na výrobky Bosch podľa výberu výhercu.
Bosch mySpin – riešenie pre integráciu smartfónov
MySpin je systém, ktorý dokáže integrovať aplikácie zo smartfónov iPhone alebo Android do systému vozidla. Všetky kompatibilné aplikácie potom možno zobraziť a ovládať cez dotykovú obrazovku vo vozidle. Rozvrhnutie obrazovky a ovládacie prvky sa menia podľa situácie za jazdy. Vďaka integrácii smartfónu a všetkých príslušných aplikácií môže výrobca automobilov ponúknuť svojim zákazníkom atraktívnu ponuku služieb, ktorá je vždy aktuálna.
Čo je hackathon?
Hackathon je akcia, počas ktorej sa pracuje na softvérovom projekte za úzkej spolupráce programátorov, návrhárov, vývojárov softvéru a projektových manažérov. Obvykle trvá jeden alebo dva dni. Cieľom väčšinou býva vyvinúť určitý softvér. Slovo „hackathon“ vzniklo spojením slov „hack“ a „marathon“. V tomto kontextu slovo „hack“ označuje hravé či bádavé programovanie. Hackathonové akcie sa začali rozširovať okolo roku 2005 a využívajú ich spoločnosti k rýchlemu vyvinutiu inovatívnych softvérových technológií.
Internet
O MediaHackDay na blogu Bosch ConnectedWorld:
bit.ly/bosch_mediahackday
Internetové stránky MediaHackDay:
www.mediahackday.com
Komentáre