Vďaka pripojeniu k internetu sú vozidlá efektívnejšie

30 marca 2015, 8:58

Vozidlá majú stále svoje najlepšie chvíle pred sebou. Vďaka pripojeniu k internetu je vozidlo bezpečnejšie, prináša väčšiu radosť z jazdy a má nižšiu spotrebu paliva.

„Vďaka pripojeniu k internetu sú vozidlá efektívnejšie,“povedal Dr. Volkmar Denner, predseda predstavenstva, na 17. technickom kongrese nemeckého Združenia automobilového priemyslu (VDA) v nemeckom meste Filderstadt. Ako príklad Denner uviedol elektronický horizont. V budúcnosti bude táto technológia Bosch poskytovať informácie o prácach na vozovke, zápchach a nehodách v reálnom čase. Na tomto základe sa môžu vylepšovať ďalšie existujúce funkcie, napríklad funkcia štart-stop s jazdou zotrvačnosťou a zároveň umožní predvídavú stratégiu prevádzky hybridu typu plug-in. „EÚ by mala tieto opatrenia zvyšujúce účinnosť považovať za „ekoinovácie“,“ uviedol Denner.

„Vozidlo, ktoré je pripojené online, riadi aktívnejšie než akýkoľvek človek“
Vplyv na zníženie spotreby najlepšie rozpoznáme pri funkcii štart-stop s jazdou zotrvačnosťou a pri stratégii optimálnej prevádzky v reálnych dopravných podmienkach. V Novom európskom jazdnom cykle (NEDC), ale nie sú vôbec zohľadnené. „Vozidlo, ktoré je pripojené online, riadi aktívnejšie než akýkoľvek človek,“ povedal Denner. S použitím aktuálnych máp môžu vozidlá presne spočítať počet zvyšných kilometrov vrátane voľby najefektívnejšej cesty. Zároveň inteligentné pripojenie na internet zvýši prednosti elektromobilov v každodennom živote. „Za iba desať rokov bude na svete vyše 15 percent všetkých nových bežných vozidiel elektrifikovaných,“ uviedol Denner. Z toho 13 miliónov nových vozidiel bude schopných ísť iba na elektrinu – aspoň v mestskej prevádzke. Bosch pracuje na zlepšení elektronickej kontroly batérie, aby dosiahol zvýšenie dojazdu elektromobilov a hybridov. Úpravou by mohlo dôjsť k zvýšeniu dojazdu o 10% a pridať tak elektromobilite ďalšie plusové body.

Ekoinovácie môžu pomôcť dosiahnuť ciele EÚ pre vozové parky
Vďaka technologicky sofistikovaným komponentom sú vozidlá ekonomickejšie a účinnejšie, čo im umožňuje splniť prísne požiadavky emisií CO2 stanovené Európskou komisiou. Európske predpisy určujú, že v roku 2021 majú nové vozidlá povolené emisie v hodnotách iba 95 gramov CO2 na kilometer, čo zodpovedá spotrebe štyroch litrov paliva na sto kilometrov. V roku 2013 sa emisie nových vozidiel pohybovali v hodnotách 132,9 gramov CO2 na kilometer. EÚ označuje technológie zvlášť šetrné k životnému prostrediu ako „ekoinovácie“. Výrobcovia automobilov ich môžu použiť ako CO2 kredity k zníženiu spotreby svojho vozového parku. Maximálne takto možno použiť kredit v hodnote sedem gramov na kilometer.

Tisková zpráva Bosch Group

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!