Prvý na svete: Bosch vytvára mapu s TomTom, ktorá využíva radarové signály

, 14 júna 2017, 10:03

Bosch a holandský poskytovateľ máp a dopravných informácií TomTom dosiahli prielom pri vývoji máp s vysokým rozlíšením pre automatizované riadenie. Dodávateľ technológie a služieb sa stal prvým na svete, ktorý vytvoril lokalizačnú vrstvu s využitím radarových signálov.

Bosch spoluvytváří mapu s TomTom, která využívá radarové signály pro automatizované řízení

Doposiaľ boli pre tento účel využívané video dáta. „Radarový cestný odtlačok“ od Bosch je vytvorený z miliárd jednotlivých odrazových bodov. Tie sa vytvárajú všade tam, kde radarové signály narážajú – napríklad na zvodidlá alebo dopravné značky – a reprodukujú tak priebeh cesty. Automatizované vozidlá potom dokážu využiť túto mapu pre stanovenie ich presného umiestnenia v jazdnom pruhu s presnosťou na niekoľko centimetrov. Veľkou výhodou radarového cestného odtlačku Bosch je jeho robustnosť: na rozdiel od máp, ktoré sa spoliehajú výhradne na video dáta pre lokalizáciu vozidla, radarový odtlačok ciest spoľahlivo funguje taktiež v noci a v podmienkach zhoršenej viditeľnosti. Očakáva sa, že najneskôr do roku 2020 budú radarovému odtlačku ciest v Európe a v USA poskytovať dáta prvé vozidlá.

Bosch a TomTom spolupracujú už od roku 2015
Obidve spoločnosti intenzívne pracovali na radarovom dopravnom odtlačku a jeho integrácii do celkových máp TomTom s vysokým rozlíšením už od začiatku ich vzájomnej spolupráce v júli 2015. Bosch je globálna jednotka na trhu v oblasti radarových snímačov s technológiou 77 GHz a detekčnými rozsahmi až 250 metrov. Pre porovnanie majú video snímače maximálny detekčný rozsah 150 metrov. Hlavnou výzvou bolo nájdenie spôsobu adaptácie súčasných radarových snímačov pre túto úlohu. V prípade využitia v asistenčných systémoch vodiča, ako napríklad pri automatickom núdzovom brzdení alebo v adaptívnom tempomate (ACC), snímače detegujú pohybujúce sa objekty. Avšak pre vygenerovanie radarového cestného odtlačku musia byť taktiež schopné detegovať statické objekty, čo znamenalo, že bolo nutné súčasné radarové snímače upraviť. Budúca generácia radarových snímačov Bosch bude schopná poskytovať i dáta, ktoré budú pre radarový cestný odtlačok potrebné.

Aktuálnu mapu s vysokým rozlíšením bude udržiavať jeden milión vozidiel
Mapy s vysokým rozlíšením sú pre automatizované riadenie nevyhnutné a poskytujú informácie, ktoré bežné snímače nie sú schopné ani zďaleka monitorovať. Na rozdiel od máp v súčasných navigačných zariadeniach sú tvorené niekoľkými vzájomne sa prekrývajúcimi vrstvami.

Každá z týchto vrstiev mapy s vysokým rozlíšením pre automatizované riadenie musí byť pravidelne aktualizovaná – dynamická vrstva dokonca aj v reálnom čase. Aktuálne dáta pre každú z vrstiev budú generované palubnými systémami vozidiel počas jazdy. Komunikačné boxy, ako napríklad Bosch Connectivity Control Unit, budú prenášať údaje z radarových snímačov z vozidiel do cloudu výrobcu a potom do Bosch IoT Cloudu. Bosch bude využívať tieto informácie na vytváranie radarového dopravného odtlačku, ktorý je kompatibilný so všetkými konvenčnými dátovými formátmi. Medzi zodpovednosti TomTom bude patriť integrácia radarového dopravného odtlačku do celkových máp a ich distribúcia.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Nový rad žiaroviek od Bosch
Nový rad žiaroviek od Bosch

Firma Bosch uvedie v druhej polovici roka 2017 na trh tri nové rady automobilových žiaroviek – LED Retrofit, Xenon White HID a Ultra White 4.200 K.

Magazín Formule Bosch 01/2017
Magazín Formule Bosch 01/2017

Vyšlo nové vydanie magazínu Formule Bosch 01/2017, ktorý vydáva divízia automobilovej techniky firmy Bosch.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!