Pred príchodom jari sa odporúča dôkladná kontrola automobilu

, 29 februára 2016, 17:42

Jar je už pomaly za dverami, teploty sú oveľa častejšie prijateľnejšie a premávka je opäť hustejšia. Obdobie jarných prázdnin pravidelne preveruje vodičov pri ich cestách s rodinou na lyžovačky do hôr. K odlišným podmienkam v horských oblastiach sa pridáva skutočnosť, že vodiči často považujú prípravu na zimné podmienky raz pre vždy vybavenú tým, čo pre ňu vykonali v októbri. Od tej doby už väčšina z nich vozidlo a jeho vybavenie z hľadiska pripravenosti k zimnému prevádzke prakticky nekontroluje.

"Mnoho vodičov predpokladá, že keď na jeseň vozidlo na zimu dokonale pripravili, teraz môžu úplne v pokoji jazdiť. Od tej doby však v niektorých prípadoch utiekli aj viac ako štyri mesiace a po takej dobe si každý voz rozhodne žiada ďalšiu kontrolu,"hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ AAA Auto International. Najväčšiu pozornosť by podľa neho mali vodiči mali venovať pneumatikám a prevádzkovým kvapalinám.

V prípade pneumatík je vhodná nielen kontrola tlaku, ale aj hĺbky dezénu. To, že v októbri hĺbka dezénu spĺňala predpísané minimum, rozhodne neznamená, že zodpovedá zákonným požiadavkám ešte aj na konci februára. Pokiaľ ide o prevádzkové kvapaliny, odporúča sa samozrejme najmä kontrola stavu kvapaliny do ostrekovačov. Stierače odporúča odborník vymieňať po pol roku, ich životnosť významne znižuje, keď si vodič šetrí námahu tým, že odstraňuje námrazu na skle pomocou stieračov.

Pozornosť si vyžadujú aj tesnenia dverí. Práve na konci zimy, kedy dochádza k veľkým rozdielom teplôt v noci a cez deň hrozí, že vo dverách zamrzne topiaci sa sneh alebo dažďová voda.

Kontrola funkčnosti a správneho nastavenia osvetlenia vozidla by mala byť automatická v každom ročnom období.  Zvlášť u starších áut by mala byť na programe dňa pre istotu tiež kontrola akumulátora, pretože prázdna batéria môže zamrznúť už keď teplota spadne len mierne pod bod mrazu.

Pri ceste do hôr by aj pri súčasnom relatívne teplom počasí nemali vodiči zabúdať ani na opätovnú kontrolu zimnej výbavy. Vyjsť bez snehových reťazí, metličky a škrabky na očistenie vozidla a skiel, prípadne skladacie lopatky na sneh, sa rozhodne neodporúča. Mať čisté navoskované auto s ideálne nastriekaným podvozkom je takmer povinnosť vodiča pred cestou. „Nielenže sa ochránia súčasti vozidla ale zjednoduší sa aj odstraňovanie snehu a nečistôt z povrchu vozidla, "doplnil Petr Vaněček.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!