Nová pneumatika Continental EcoContact 6 ide do sériovej výroby

, 22 októbra 2018, 17:05

Prostredníctvom novej pneumatiky EcoContact 6 začína spoločnosť Continental vyrábať špičkovú letnú pneumatiku pre osobné automobily, ktorá sa výrazným spôsobom zdokonalila v oblastiach valivého odporu, kilometrového výkonu, presnosti riadenia a brzdných dráh.

První homologace 12 výrobců automobilů pro střední a vyšší tříduV porovnaní s predchádzajúcim modelom ponúka nová pneumatika o 20 percent vyšší kilometrový výkon, o 15 percent nižší valivý odpor, ešte presnejší handling a kratšie brzdné dráhy na mokrej a suchej vozovke. Pre novú pneumatiku EcoContact 6 už spoločnosť Continental získala schválenie pre obutie od 12 európskych výrobcov automobilov- od malých osobných vozidiel až po strednú triedu automobilov. Nová letná pneumatika predstavuje špičkový výrobok pre najvyššie nároky v oblasti bezpečnosti, presného handlingu, vysokého kilometrového výkonu a nízkej spotreby paliva.

Aby bolo možné v rámci výroby pneumatík dosiahnuť výrazný pokrok v oblasti vývoja, pokúsili sa inžinieri spoločnosti Continental rôznymi spôsobmi optimalizovať všetky súčasti tejto špičkovej pneumatiky. V rámci vyváženejšieho prerozdelenia chemických zložiek sa napríklad inovovala zmes kremičitých látok. Tak sa dosiahlo ešte pevnejšie spojenie polymérov v zložení zmesi, aby sa znížila deformácia pneumatiky počas jazdy.  Tento spôsob výrazne znižuje valivý odpor; automobil spotrebuje menej paliva. Moderné zložky v zmesi zabezpečujú ešte lepšie prispôsobenie behúňa povrchu vozovky. Tým sa lepšie prenášajú brzdné sily, dobré prepojenie s vozovkou redukuje sklz a zvyšuje kilometrový výkon. Obe inovácie zmesi zhrnuli inžinieri pod názvom „GreenChili 2.0“.

Pri dizajne dezénu stanovili vývojári podľa veľkosti pneumatiky tri, štyri alebo päť rebier dezénu. Prostredníctvom tohto riešenia na mieru sa dosahuje dobrá priľnavosť a precízny handling až po hraničnú oblasť. Veľmi dobre vyvážený pomer medzi rebrami dezénu a dezénovými drážkami slúži tiež k tomu, aby pri jazde v daždi voda stekala do dezénových drážok, a tak sa znížilo riziko vzniku aquaplaningu. Zároveň odvádzajú drážky v ramene dezénu vodu smerom von z behúňa, čím sa dosiahne ešte lepšia priľnavosť na mokrej vozovke. Pre jazdu na suchej vozovke sa vývojári pneumatík inšpirovali športovými pneumatikami. Takto vzniknutá geometria dezénu so zaoblenými okrajmi stabilizuje jednotlivé prvky dezénu pri jazde v zákrutách a zabezpečuje precízny handling a lepšiu priľnavosť. Na mokrej vozovke ponúkajú lamely so skosenými okrajmi dodatočnú priľnavosť a prispievajú k odtekaniu vody z dezénu.

Spoločnosť Continental zahájila sériovú výrobu prvých pneumatík pre oblasť predaja náhradných dielov. Do marca budúceho roka má byť k dispozícii 112 produktov pre disky s priemermi od 13 do 22 palcov; EcoContact 6 sa bude vyrábať v šírkach od 145 do 315 milimetrov, priečne rezy sú v rozmedzí 80 a 30 percent. Schválenia platia do 300 km/h, čo zodpovedá rýchlostnému indexu „Y“.

Komentáre

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!