Bosch a CATL spolupracujú na batériových článkoch

, 11 septembra 2019, 16:31

Bosch a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) uzavreli dlhodobú strategickú zmluvu o spolupráci. Partneri sa chystajú spoločne špecifikovať vysokovýkonné batériové články. CATL tak bude konštruovať, vyvíjať a vyrábať tieto články podľa požiadaviek spoločnosti Bosch.

Články sa majú využívať v 48-voltových batériách vyvinutých spoločnosťou Bosch. Táto batéria bude základným prvkom 48-voltových hybridných pohonných systémov, na ktorých výkonnosti bude v globálnom meradle ešte viac záležať. Vstupom do tohto zväzku si dodávateľ technológií a služieb zároveň zaisťuje dlhodobý zdroj batériových článkov.

Bosch a CATL spolupracujú na batériových článkoch

„Musíme rozumieť batériovým článkom, ale nemusíme ich vyrábať sami,“ hovorí Dr. Stefan Hartung, člen predstavenstva a predseda sektoru Mobility Solutions. „S firmou CATL sme vzali na palubu ako partnera zavedeného špecialistu na články do lítium-iónových batérií. V spojení s našim systematickým know-how a s našou odbornosťou v riadení batérií ešte viac posilníme našu pozíciu na trhu 48-voltových batérií.“

CATL, jeden z popredných svetových expertov na lítium-iónové batérie, stavia v súčasnosti továreň na výrobu batérií v nemeckom Erfurte. Pre Bosch je toto spojenie ďalším krokom na ceste k vedúcej pozícii na elektromobilním trhu. 48-voltové batérie Bosch už dnes používa množstvo svetových výrobcov automobilov.

48-voltový systém sa má stať minimálnym štandardom na automobilovom trhu zajtrajška

Portfólio firmy Bosch pre 48-voltové systémy sa rozširuje aj mimo 48-voltové batérie, aby zahrnulo ďalšie systémové komponenty, ako sú prevodníky DC/DC a elektrické stroje. S touto technológiou chce spoločnosť Bosch pripraviť vozidlá všetkých tried na budúce emisné požiadavky a ponúknuť cenovo dostupnú hybridizáciu. Jej 48-voltová elektrifikácia rozširuje spaľovací motor o elektromotor. Tento motor je napájaný 48-voltovou batériou, ktorá sa obratom nabíja rekuperáciou energie uvoľnenej počas brzdenia. Tým je možné znížiť spotrebu paliva až o 15 percent.

Trh 48-voltových riešení celosvetovo rastie. Bosch očakáva, že do roku 2025 bude takmer 20 percent nových áut predaných ročne na celom svete vybavených 48-voltovým systémom s príslušnou batériou. Dopyt po 48-voltových systémoch rastie, a to najmä v Európe a v Číne.

Nízke náklady a jednoduchá integrácia

Závod Bosch v čínskom Wuxi začal výrobu prvej generácie 48-voltových batérií koncom minulého roka. Jedinečným rysom najnovšej verzie tohto výrobku sú kompaktnosť a schopnosť pasívneho chladenia. To znamená, že výrobcovia automobilov môžu jednoducho zabudovať batériu do vozidla bez nutnosti prídavného chladenia. Okrem toho sa zaobídu bez vlastnej zdĺhavej a nákladnej konštrukčnej práce.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!