Schaeffler posilňuje svoje zapojenie v oblasti riadenia zadnej nápravy

24 septembra 2020, 10:41

Spoločnosť Schaeffler rozširuje svoju ponuku v oblasti riadenia zadnej nápravy a so spoločnosťou Robert Bosch Automotive Steering GmbH zahajuje spoluprácu pri vývoji. Cieľom tejto spolupráce je ponúknuť zákazníkom kompletný balík pre riadiace systémy zadnej nápravy a otvoriť tak nový trh.

Schaeffler zástupci

Spoločnosť Schaeffler dodáva mechatronické riadenie zadnej nápravy (iRWS); Bosch Automotive Steering dodáva softvér a elektroniku vo forme kontrolnej jednotky riadenia (steering control unit).

„Spojenie silných stránok oboch našich spoločností nám umožňuje vytvoriť kompletný systém, ktorý poskytuje vyššiu pridanú hodnotu pre našich zákazníkov“, hovorí Matthias Zink, člen predstavenstva za oblasť Automotive OEM v Schaeffler. „Pre spoločnosť Schaeffler je inteligentné riadenie zadnej nápravy dôležitým míľnikom na ceste k tomu, aby sa z nej stal uprednostňovaný technologický partner v oblasti podvozkových systémov.“

Riadenie zadnej nápravy ako mechatronická evolúcia

Už v roku 2015 spoločnosť Schaeffler úspešne uviedla na trh mechanický stabilizátor náklonu (iARC).

„Skúsenosti, ktoré sme pritom získali, boli priamo uplatnené pri vývoji mechatronického riadenia zadnej nápravy“, povedal Dr. Keiwan Kashi, vedúci obchodnej oblasti mechatronických systémov v Schaeffler. „Prepojením nášho know-how v oblasti mechatroniky s našimi kľúčovými kompetenciami v oblasti industrializácie mechanických a mechatronických komponentov sme vytvorili vysoko efektívny produkt, ktorý dokážeme individuálne upraviť podľa požiadaviek zákazníka.“

Mechatronické riadenie zadnej nápravy zvyšuje jazdný komfort, ako aj bezpečnosť a najmä v rámci urbanizácie môže ponúknuť mnohé výhody. Otáčaním zadných kolies do opačného smeru voči predným kolesám znižuje polomer otáčania a výrazne zvyšuje manévrovateľnosť v tesnom priestore, čo napríklad značne uľahčuje parkovanie v rušnom mestskom prostredí.

Podporné pohyby riadenia zadnej nápravy zlepšujú manipuláciu počas jazdy, zvyšujú stabilitu, ako aj jazdný komfort a zlepšujú bezpečnosť vozidla. Riadenie zadnej nápravy od spoločnosti Schaeffler sa vyznačuje nízkou hmotnosťou do 8 kg, čo je umožnené cieleným použitím ľahkých konštrukčných technológií. Kľúčovým prvkom systému je planétový závitový pohon, ktorý vykonáva tzv. samosvornú funkciu, a tým zaisťuje, aby riadenie zadnej nápravy nezmenilo smer bez riadiaceho príkazu od vodiča. Okrem toho planétový závitový pohon zaisťuje aj veľmi vysoký stupeň účinnosti. Dizajn s optimalizovanou akustikou sa osvedčil najmä pri použití v tichých elektrických vozidlách.

Riadenie zadnej nápravy

Kontrolná jednotka riadenia od firmy Bosch podporuje bezpečnú jazdu

Bosch prispieva do systému svojou kontrolnou jednotkou riadenia, ktorá spája riadiacu elektroniku, elektromotor a softvér do jedného komponentu. Stupňovite rozšíriteľný a modulárne zostavený dizajn kontrolnej jednotky riadenia je dôležitým základom pre množstvo funkcií asistencie vodiča v novom systéme riadenia zadnej nápravy od spoločnosti Schaeffler. Mechatronické riadenie sa už osvedčilo použitím v miliónoch vozidiel v oblasti riadenia prednej nápravy. Vďaka konceptu Bosch Security je riadenie zabezpečené proti kybernetickým útokom. Funkcie a aktualizácie sú podporované prostredníctvom technológie over-the-air (OTA).

„Tretia generácia kontrolnej jednotky riadenia od firmy Bosch je od minulého roka úspešne na trhu pre systémy riadenia prednej nápravy “, povedal Dr. Stefan Waschul, vedúci výrobnej oblasti riadiacich systémov osobných vozidiel spoločnosti Robert Bosch Automotive Steering GmbH. „Tieto odborné kompetencie prinášame do spolupráce v oblasti systémov riadenia zadnej nápravy.  Ako líder na trhu pre riadiace systémy prinášame okrem toho naše skúsenosti a naše know-how v oblastiach softvéru a elektrickej/elektronickej architektúry.“

Už dnes Bosch úspešne pracuje pri mnohých zákazníckych použitiach s touto technológiou a presvedčuje skúsenosťami v oblasti vývoja softvéru a kontroly riadenia získanými počas desaťročí. Na základe riadiaceho signálu získaného zo senzora krútiaceho momentu vypočíta elektronický riadiaci prístroj optimálnu asistenciu riadenia a s touto informáciou reguluje elektromotor, ktorý poskytne potrebnú silu. Popri momente použitom vodičom na volante kalkulácia zohľadňuje aj mnohé ďalšie parametre vozidla.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!