Bosch, Shell a Volkswagen vyvíjajú obnoviteľný benzín s o 20 % nižšími emisiami CO2

, 17 mája 2021, 14:33

Ponuka obnoviteľných palív so zníženým obsahom CO2 rastie. Po R33 Blue Diesel teraz spoločnosti Bosch, Shell a Volkswagen prichádzajú aj s benzínom so zníženým obsahom CO2. Palivo, ktoré sa nazýva Blue Gasoline, je zložené až z 33 % z obnoviteľných zložiek a zaisťuje tak zníženie emisií CO2 od zdroja po koleso najmenej 20 % na kilometer jazdy.

Len s flotilou 1.000 vozidiel VW Golf VIII 1.5 TSI je možné za predpokladu 10.000 ročne najazdených kilometrov ušetriť viac než 230 ton CO2 ročne. Spoločnosť Shell taktiež kompenzuje zvyšné emisie CO2 z používania Blue Gasoline prostredníctvom certifikovaných kompenzačných opatrení. V pláne je v priebehu roka zaviesť palivo na bežných čerpacích staniciach v Nemecku.

„Na ceste k mobilite šetrnej ku klíme nesmieme nechať žiadne technické možnosti nevyužité, elektromobilitou začínajúc a obnoviteľnými palivami končiac. Každá úspora CO2 nám pomôže dosiahnuť naše klimatické ciele,“ hovorí Dr. Uwe Gackstatter, riaditeľ divízie Powertrain spoločnosti Bosch. „Sme radi, že môžeme predstaviť ekvivalent R33 Blue Diesel, urobiť tak veľký krok vpred, pokiaľ ide o udržateľnosť benzínových motorov,“ hovorí Felix Balthasar, vedúci oddelenia Špeciálnych palív v spoločnosti Shell.

Sebastian Willmann, vedúci vývoja spaľovacích motorov v spoločnosti Volkswagen, hovorí: „Blue Gasoline je ďalším stavebným kameňom účinného znižovania emisií CO2 vo vozovom parku. Vďaka vysokej skladovacej stabilite je Blue Gasoline obzvlášť vhodný na použitie v hybridných vozidlách. V budúcnosti, s rozšírením nabíjacej infraštruktúry a väčších batérií, budú tieto vozy prevážne elektrické, čo umožní, aby palivo zostalo v nádrži dlhší čas.“

Najvyššie štandardy kvality a udržateľnosti paliva

Palivo Blue Gasoline spĺňa normu EN 228/E10 a dokonca ju v základných parametroch, ako je stabilita skladovania a frakčné správanie, prekračuje. Vysokokvalitné aditíva taktiež zaisťujú vysokú úroveň čistoty motora a ochrany proti korózií. To znamená, že toto palivo je možné nielen distribuovať prostredníctvom existujúcej siete čerpacích staníc, ale tiež používať vo všetkých nových aj existujúcich vozidlách, ktoré sú schválené na prevádzku s benzínom Super 95 E10. Až 33 percent podielov z obnoviteľných zdrojov sa skladá z nafty na báze biopaliva alebo etanolu certifikovaného certifikačným systémom ISCC (International Sustainability and Carbon Certification). Nafta sa napríklad získava z talového oleja, ktorý je napríklad vedľajším produktom pri výrobe buničiny na výrobu papiera. Alternatívne môžu ako východiskové materiály slúžiť aj ďalšie zvyšky a odpadové materiály.

Čerpacie stanice v závodoch Bosch už ponúkajú iba palivá so zníženým obsahom CO2

V projekte Blue Gasoline všetci traja partneri spoločne špecificky definovali palivo, ktoré je potrebné dosiahnuť, pokiaľ ide o požiadavky motorov a udržateľnosť. Vyvinutý produkt bol intenzívne testovaný na skúšobných stoliciach motorov a v skúšobných vozidlách – s trvalo pozitívnymi výsledkami. Spoločnosť Bosch zavedie Blue Gasoline na svojich firemných čerpacích staniciach už v máji 2021, najprv v závode v Schwieberdingene. Zavedenie na podnikových čerpacích staniciach v Feuerbachu a Hildesheime je plánované na rok 2021.

Dodávky konvenčného benzínu Super 95 E10 potom budú postupne ukončené. Spoločnosť Bosch už od konca roka 2018 ponúka na svojich firemných čerpacích staniciach naftu R33 Blue Diesel ako jediné dostupné palivo pre firemné automobily a interné zásobovacie vozidlá. R33 Blue Diesel je k dispozícii aj na stále viacerých bežných čerpacích staniciach v Nemecku. V súčasnej dobre je v celej krajine už osem čerpacích staníc rôznych značiek. Ďalšie budú pribúdať.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!