Continental ponúka novú pneumatiku na celoročné použitie určenú pre dodávkové vozidlá

, 17 januára 2022, 16:13

Nový model pneumatiky Continental VanContact A/S Ultra, ktorý sa v súčasnosti vyrába v štyroch rozmeroch s priemerom 16 palcov, je možné namontovať na vozidlá často používané na zásobovacie a obchodné služby, ako sú Mercedes Sprinter, VW Crafter a Fiat Ducato, a tiež  na menšie dodávkové vozidlá, ako napríklad  Mercedes V-Class alebo VW T6. Sortiment výrobkov sa budúci rok výrazne rozšíri o rozmery s priemerom 15, 16 a 17 palcov.

Rozširujúca sa urbanizácia, všeobecný trend smerom k elektrickej mobilite aj v doprave a nárast mestského a podomového doručovania výrazne zmenili návyky a požiadavky, pokiaľ ide o mobilitu. Dodávkové vozidlá sa čoraz častejšie využívajú aj na dochádzanie do práce a cestovanie na dlhšie vzdialenosti, čo zahŕňa aj prerušovanú jazdu v mestách – a všetky tieto nároky a požiadavky sa odrážajú aj v konštrukcii týchto nových pneumatík radu Ultra. Spoločnosť Continental vyvinula na tento účel pneumatiky, ktoré sú robustné a trvanlivé a poskytujú výkon z hľadiska bezpečnosti a valivého odporu charakteristický pre prémiové výrobky.

Konštruktéri zo spoločnosti Continental v snahe dosiahnuť túto vysokú úroveň pokroku v oblasti vlastností pneumatík vyvinuli novú kaučukovú zmes, profil a bočnicu. Do kaučukovej zmesi sa pridali nové plnivá, ktoré znižujú valivý odpor – dôležitý faktor nízkej spotreby paliva a nižších emisií CO2. Funkcionalizované polyméry v tejto novej zmesi zároveň zaisťujú vysoký kilometrový výkon pri použití v letnom aj zimnom období. Na zimné použitie sú určené aj „lapače snehu“ – malé lišty v drážkach dezénu – ktoré zadržiavajú sneh v drážkach a zaisťujú tak dobré trenie so snehom na vozovke. Stabilizujú aj profil a prispievajú k presnému riadeniu a vysokému kilometrovému výkonu. Inteligentná 3D lamela bola vyvinutá s cieľom dosiahnuť dobrú priľnavosť pri jazde na snehu a na mokrej vozovke. Ide o špeciálne riešenie, ktoré stabilizuje bloky dezénu, čím sa zaisťujú krátke brzdné dráhy. V zimnej prevádzke toto riešenie umožňuje, aby sa lamela pri odvaľovaní do kontaktnej oblasti so zemou doširoka otvorila, čím sa cez okraje lamely vytvorí vysoká priľnavosť na snehu. Kombinácia tvaru profilu a kaučukovej zmesi zmierňuje konflikt medzi požadovaným kilometrovým výkonom a valivým odporom, ako aj priľnavosťou za mokra.

Dodávkové vozidlá používané v mestských oblastiach sa len ťažko dokážu vyhnúť tvrdému kontaktu pneumatík s obrubníkmi. Aby mala bočnica vysokú odolnosť v takýchto náročných podmienkach, okolo celej bočnice je aplikovaná oterová lišta. Jej „tehličková konštrukcia“ chráni bočnicu pred poškodením a prispieva tak k vysokej odolnosti pneumatiky.

Konštruktéri zo spoločnosti Continental vyvinuli pre novú pneumatiku VanContact A/S Ultra aj nový, dobre viditeľný indikátor hĺbky dezénu, ktorý ukazuje zostávajúcu hĺbku dezénu lepšie ako malé lišty v drážkach. Štyri skupiny čísel rozmiestnených po obvode pneumatiky na dezénových blokoch označujú zostávajúcu dĺžku dezénu po piatich, štyroch a troch milimetroch.

Nová pneumatika VanContact A/S Ultra je určená predovšetkým na komerčné využitie a je možné si ju zakúpiť od decembra 2021.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!