Mnoho dnešných motorov má dva alebo viac remeňov, ktoré bude potrebné niekedy vymeniť. Jedným z nich je ozubený klínový remeň v prednej časti motora, ktorý poháňa príslušenstvo motora, ako je alternátor a kompresor klimatizácie. Druhým je rozvodový remeň.
Rozvodový remeň Bosch zabezpečuje prenos výkonu a koordinuje spaľovací cyklus motora spojením kľukového a vačkového hriadeľa. Kľukový hriadeľ sa otáča spolu s pohybom piestov a vačkový hriadeľ riadi pohyb sacích a výfukových ventilov.
Každý valec má sacie ventily, ktoré sa otvárajú a prepúšťajú vzduch a palivo do spaľovacej komory. Keď sa do komory dostane správne množstvo vzduchu a paliva, vačkový hriadeľ uzavrie ventily a piest sa vo valci posunie nahor, čím sa stlačí zmes paliva a vzduchu. Zapaľovacia sviečka potom zmes zapáli a tá exploduje, čím prinúti piest pohybovať sa späť do valca a otáčať kľukovým hriadeľom. V tomto okamihu vačkový hriadeľ spôsobí otvorenie výfukového ventilu, čím umožní výfukovým plynom, ktoré vznikli pri výbuchu, opustiť valec a proces sa začne odznova.
Všetky ventily a piest sa musia pohybovať v starostlivo koordinovanom tanci, aby proces fungoval efektívne a motor nevybuchol. Otáčanie kľukového hriadeľa sa prenáša prostredníctvom rozvodového remeňa na pohyb vačkového hriadeľa.
Rozvodové remene, napináky, napínacie a vodiace kladky sú vystavené značnému zaťaženiu. Preto spoločnosť Bosch odporúča kompletnú výmenu odborníkom v odporúčaných intervaloch.
Pre rýchlu a odbornú výmenu môže Bosch ponúknuť všetky opotrebované diely v praktickej súprave rozvodového remeňa a vodného čerpadla.
3 súpravy na mieru:
- Súprava napínacích kladek rozvodového remeňa obsahujúca všetky potrebné kladky
- Súprava napínacích prvkov rozvodového remeňa obsahujúca tlmič/napínacie rameno potrebné pre príslušné vozidlo
- Súprava rozvodového remeňa s vodným čerpadlom so zodpovedajúcimi komponentmi pre montáž
Komplexné testovanie funkčnosti a odolnosti zaručuje spoľahlivosť
Sortiment súprav Bosch sa pravidelne prispôsobuje najnovšiemu technickému vývoju a ďalším modelom vozidiel.
Je veľmi dôležité vymieňať rozvodové remene v odporúčaných servisných intervaloch, ktoré stanovuje výrobca vozidla. Odporúčaná údržba a výmena remeňa môže byť pri najazdení 100 000, 150 000 alebo 170 000 kilometrov. Výmena remeňa by sa mala vykonávať podľa odporúčaní.
Rozvodový remeň sa vďaka svojej konštrukcii pohybuje veľmi blízko motora. To sťažuje montážnym pracovníkom prístup k nemu. V závislosti od polohy motora vo vozidle (pozdĺžne alebo priečne) môže byť potrebné najprv demontovať iné komponenty, aby sa vôbec dalo dostať k ozubenému remeňu. Pri motoroch namontovaných pozdĺžne je zvyčajne potrebné demontovať aj predný nárazník vrátane chladiča a kolesa ventilátora. V dôsledku toho sa musí demontovať ozubený klinový remeň, kryty rozvodového remeňa, remenica kľukového hriadeľa a napínacia remenica, vychyľovacia remenica a vodné čerpadlo.
Ak je motor namontovaný priečne, zvyčajne stačí demontovať pravé predné koleso vrátane obloženia podbehov.
Potom je postup po demontáži ozubeného klinového remeňa podobný postupu opísanému vyššie.
Komentáre