Bosch po novom ponúka riešenie na rozpoznávanie okolia vozidla prostredníctvom videa ako samostatný softvérový produkt

28 augusta 2023, 16:08

Monotónne a zdĺhavé cesty či dopravné kolóny: Mnohí vodiči chcú využiť čas strávený za volantom inak, než neustálym sledovaním dopravnej situácie. Vďaka čoraz viac automatizovaným jazdným funkciám vytvára spoločnosť Bosch technické možnosti, ktoré umožňujú aspoň čiastočný oddych od šoférovania. Predpokladom na to sú spoľahlivé informácie o okolí vozidla: Len tak môže vozidlo samostatne, bezpečne a pohodlne manévrovať v premávke.

Na ceste od asistovanej k automatizovanej jazde a parkovaniu zohráva dôležitú úlohu rozpoznávanie okolia na základe videa. Spoločnosť Bosch poskytuje nielen hardvér v kombinácii so softvérom, ale nedávno začala ponúkať ako samostatný produkt aj softvér na rozpoznávanie okolia vozidla prostredníctvom videa. Softvér Bosch sa môže používať hardvérovo nezávisle od rôznych tzv. systémov na čipe (SoC). To dáva výrobcom automobilov maximálnu flexibilitu. Na veľtrhu IAA Mobility 2023 v Mníchove spoločnosť Bosch po prvýkrát predstaví nielen video riešenie na rozpoznávanie okolia vozidla ako samostatný softvér, ale aj samostatné kamerové hlavy ako hardvér.

Softvér ako rozhodujúci faktor automatizovanej mobility

Vodiči očakávajú, že ich vozidlá bude možné aktualizovať, podobne ako smartfóny. V budúcnosti sa funkcie budú do vozidla sťahovať ako aplikácie bez potreby obnovy hardvéru.

„Budúcnosť mobility je softvérovo definovaná. Reorganizujeme naše portfólio pre asistenciu vodiča a ponúkame našim zákazníkom presne také riešenie, aké potrebujú,“ hovorí Christoph Hartung, predseda divízie Cross-Domain Computing Solutions, ktorá v rámci spoločnosti Bosch zastrešuje okrem iného asistované a automatizované riadenie.

Softvér sa stáva rozhodujúcim faktorom pri vývoji elektronických systémov v automobiloch a najmä v oblasti asistencie vodiča. V tejto súvislosti Bosch rozširuje svoje portfólio pre asistovanú a automatizovanú jazdu a parkovanie. V budúcnosti budú na trh samostatne prichádzať aj hardvérové a softvérové komponenty.

Softvér na rozpoznávanie okolia prostredníctvom videa

Popri radare a ultrazvuku je video jedným z niekoľkých senzorov, ktoré sa používajú na snímanie okolia vozidla pri asistovanej a automatizovanej jazde. Obrazové údaje zaznamenané viacerými snímačmi, ako sú nové kamerové hlavy Bosch, sa spracúvajú softvérom Bosch a sú k dispozícii pre ďalšie asistenčné funkcie vodiča v oblasti riadenia a parkovania. Týmto spôsobom možno implementovať funkcie, ktoré môžu zvýšiť bezpečnosť. Ako príklad uvádzame: automatické brzdenie pri jazde alebo cúvaní; rôzne komfortné funkcie, ako je adaptívne udržiavanie vzdialenosti a tempomat; aktívna zmena jazdného pruhu; parkovací asistent alebo automatická jazda na diaľnici, poľnej ceste alebo v meste. Softvér Bosch sa spolieha na metódy umelej inteligencie, ako napr. hlboké neurónové siete na rozpoznávanie a klasifikáciu objektov. Spoločnosť Bosch môže pri tréningu týchto sietí čerpať z celosvetových databáz, a tak zohľadniť špecifické a miestne požiadavky danej krajiny.

Od jednotlivých komponentov až po kompletné systémy z jedného zdroja

„Sme svedkami trendu, že zákazníci sa už nespoliehajú na kompletný balík od dodávateľa, ale čoraz viac požadujú jednotlivé konkurenčne kompatibilné komponenty. To je výzva pre tento priemysel: Kompatibilný už nemusí byť len hardvér, ale aj softvér, ktorý musí byť použiteľný nezávisle od hardvéru a obsluhy, “ hovorí Sven Lanwer, vedúci divízie Driver Experience (ADAS) v spoločnosti Bosch.

Bosch bude pokračovať vo vývoji nových inteligentných senzorov so zabudovaným softvérom. Kombinácia kamerových hláv a integračnej platformy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) – vysoko výkonného počítača spoločnosti Bosch pre oblasť ADAS – zároveň umožňuje našim zákazníkom vytvárať individuálne riešenia modulárnym a škálovateľným spôsobom.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!