Spoločnosť MS Motorservice International GmbH rozšírila svoje portfólio v segmente senzoriky o aktívne snímače (433 MHz) pre systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS). 30 nových produktov pokrýva globálny vozový park obsahujúci 222 miliónov vozidiel. Sú dostupné v konštrukčných verziách ako snímače s vonkajším závitom a prevlečnou maticou (Clamp-In-Sensor) a ako snímače s aretáciou a gumeným plášťom (Snap-In-Sensor).
Špecialista na náhradné diely ponúka snímače z druhovýroby od svojej sesterskej spoločnosti Pierburg v kvalite porovnateľnej s originálnym vybavením. Tvarom, funkciou a použitím vo vozidlách spĺňajú špecifikácie stanovené pre originálne vybavenie – zárukou toho sú komplexné záťažové testy. Okrem spoľahlivej kvality presvedčia snímače rýchlou a jednoduchou inštaláciou. Následne sú pripravené na okamžité použitie: Nevyžaduje sa žiadne programovanie (technológia plug-and-play). Od 01. 11. 2014 sú takmer všetky nové zaregistrované osobné automobily vybavené systémom TPMS z dielne výrobcu. Z toho vyplýva enormný trhový potenciál v segmente druhovýroby pre automobilový priemysel.
Až 40 percent všetkých dopravných nehôd je zapríčinených nízkym tlakom v pneumatikách. Už nižší tlak v pneumatikách, okolo 0,4 baru pod požadovanou hodnotou, spôsobuje zvýšené opotrebenie pneumatík, a teda skrátenie ich životnosti. Zvýšený valivý odpor pri nízkom tlaku v pneumatikách navyše zvyšuje spotrebu paliva až o 0,3 litra na 100 km. Rovnakou mierou sa zvyšujú aj emisie CO2 a náklady na tankovanie. Systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS) vždy zaručuje nahustenie pneumatík na správny tlak. Pri poklese tlaku varuje vodiča výstražná kontrolka TPMS. Rozlišujú sa pasívne („nepriame“) a aktívne („priame“) systémy TPMS.
Funkcia pasívneho a aktívneho TPMS
Pri pasívnom TPMS, nazývanom aj nepriamy TPMS, počíta systém tlak v pneumatikách pomocou snímačov otáčok kolies („snímače ABS“) nad obvodom valenia pneumatík: Pri úniku vzduchu z pneumatiky sa jej obvod valenia zmenší a koleso rotuje rýchlejšie. Pasívny TPMS pritom využíva konštrukčné diely, ktoré sú vo vozidle už k dispozícii. Potrebné je iba rozšírenie softvéru. Systém síce identifikuje pokles tlaku, ale nedokáže určiť, o ktorú pneumatiku ide. Nepriamy TPMS taktiež nedokáže identifikovať stav, keď majú všetky štyri pneumatiky podobne nízky tlak.
Pri aktívnom (priamom) TPMS je disk každého kolesa osadený snímačom napájaným batériou. Ten permanentne meria tlak vzduchu a teplotu v pneumatike. Údaje sa bezdrôtovo posielajú do palubného počítača. Výhoda: presné monitorovanie tlaku vzduchu a teploty pre každé koleso v reálnom čase. Batérie v snímačoch vydržia približne sedem až desať rokov alebo okolo 225.000 kilometrov. Pretože výmena batérií nie je možná, musí sa následne vymeniť snímač. Keď sa vybije batéria v jednom snímači, je pravdepodobné, že sa čoskoro vybijú aj zvyšné tri batérie. Preto sa odporúča súčasná výmena všetkých štyroch snímačov.
Komentáre