„Železný rytier” Volvo Trucks prekonal dva svetové rýchlostné rekordy na špeciálnych pneumatikách Goodyear.
„Železný rytier” („The Iron Knight“) spoločnosti Volvo Trucks prekonal dva svetové rýchlostné rekordy na špeciálnych pneumatikách Goodyear a urobil z nich tak najrýchlejšie pneumatiky sveta. Špeciálne pneumatiky, ktoré vyvinula a vyrobila spoločnosť Goodyear, sú ďalším výsledkom jej spolupráce a partnerstva v oblasti originálnej výbavy s popredným výrobcom nákladných vozidiel Volvo Trucks. Pneumatiky Goodyear „The Iron Knight“ dopomohli 4,5-tonovému nákladnému vozidlu s výkonom 2.400 koní k dosiahnutiu priemernej rýchlosti 169,09 km/h behom 21,29 sekundy, 1.000 metrov od rozjazdu z miesta. „The Iron Knight“ pritom zmazal i rekord na vzdialenosť 500 metrov s rýchlosťou 131,29 km/h za 13,71 sekundy od pevného štartu. A aby bol zápis ešte pôsobivejší, behom pokusov o rekord „Železný rytier“ dosiahol rýchlosť až 276 km/h.
Pri konštrukcii unikátnych nákladných pneumatík pre nového rýchlostného rekordéra medzi truckmi Goodyear zúročil svoje bohaté skúsenosti s pretekmi ťahačov. Plášte nositeľa rekordu sú postavené na štandardných kostrách poslednej generácie nákladných pneumatík, ktoré sú každý deň v prevádzke na európskych cestách. Nový svetový rýchlostný rekord zaznamenaný na nákladných pneumatikách Goodyear je tak ďalším dokladom vedúceho technologického postavenia značky Goodyear v odvetví dopravy.
„Zaručiť, aby 4,5-tonový ťahač s motorom s takým veľkým výkonom a točivým momentom dobre sedel na pretekárskej dráhe pri rýchlosti až 280 km/h, je pre pneumatiky skutočne veľká úloha,” – povedal Laurent Colantonio, riaditeľ technológie nákladných pneumatík spoločnosti Goodyear v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. „To, že vieme vyvinúť pneumatiky vhodné na prekonanie svetového rýchlostného rekordu, dokazuje, ako dobre dokážeme využívať pokročilé technológie a posledné inovácie pri výrobe výnimočných pneumatík. A to platí nielen pre pneumatiky ‚Železného rytiera‘, ale i pre naše štandardné nákladné pneumatiky, ktoré našim zákazníkom poskytujú maximálnu výkonnosť a pomáhajú im znižovať celkové náklady spojené s prevádzkou ich vozidiel.”
Technológia pneumatík Goodyear „The Iron Knight“ na riadenú nápravu s rozmerom 315/70R22.5 vychádza z pretekárskych pneumatík Goodyear Truck Racing, ktoré používajú všetky ťahače na pretekoch majstrovstiev Európy ťahačov FIA European Truck Racing Championship (ETRC). Pneumatiky 495/45R22.5 na hnanú nápravu dokážu „ustáť“ neuveriteľný točivý moment, ktorý je „Železný rytier“ schopný vyvinúť. Obe pneumatiky sú postavené na štandardných kostrách, líšia sa použitou špeciálnou zmesou a dezénom behúňa. Ich bočnice sú ozdobené grafickým motívom „Železného rytiera“.
Rekordné jazdy sa uskutočnili na uzavretej testovacej dráhe v severnom Švédsku. Za volantom „Železného rytiera“ sedel Boije Ovebrink, ktorý viac ako tridsať rokov zbieral skúseností z klasických automobilových pretekov i súťaží ťahačov a už predtým bol držiteľom piatich rýchlostných rekordov. Rekordy pri zápise overuje medzinárodná asociácia motoristického športu FIA.
Volvo Trucks a Goodyear majú za sebou dlhú históriu spolupráce – najmä pokiaľ ide práve o rýchlostné rekordy. Vozidlo Mean Green, rovnako s Boijom Ovebrinkom za volantom, sa v roku 2012 stalo najrýchlejším truckom s hybridným pohonom a pokorilo dva predchádzajúce svetové rýchlostné rekordy, rovnako na nákladných pneumatikách Goodyear.
Komentáre