Slovenské rodiny sú ochotné do jazdených áut investovať viac. Šetria však na prevádzke

, 14 mája 2018, 8:34

Rodiny s deťmi stále viac dbajú na bezpečnosť. Do vozidla sú ochotné investovať viac ako pred štyrmi rokmi, ale na druhej strane chcú ušetriť na každodennej prevádzke. Preto sa až v 70 % zaujímajú o naftový pohon. Priemerná cena automobilov combi, MPV a SUV za prvé štyri mesiace tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2014 narástla o 1.100 eur. 

Bezpečnosť na cestách je hlavnou témou posledných rokov aj na Slovensku. „Okrem rastúcej nadobúdacej ceny to dokazuje aj voľba karosérií. Preto si tiež najčastejšie vyberajú priestrannejšie a odolnejšie vozidlá typu kombi, MPV či SUV. Z nich najmarkantnejšie rastie záujem o obľúbené SUV-čka. Za posledné 4 roky vzrástol takmer dva a pol násobne. Čím viac ľudia vyhľadávajú vo vozidlách tzv. ISOFIX na uchytenie detských autosedačiek, ktorý bol vyvinutý výrobcami automobilov pre zvýšenie bezpečnosti, a ide ruka v ruke so zvýšeným dopytom po kvalitných autosedačkách. Zároveň pomaly rastie aj záujem o automatické prevodovky, ktoré umožňujú vodičom sústrediť sa viac na cestu a riadenie,“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.

Najpredávanejšie rodinné jazdenky za prvé štyri mesiace  2014 a 2018

Medzi najpredávanejšie rodinné vozidlá v tomto roku patria  modely značiek Škoda, Volkswagen a Ford. Z modelov vedú Octavie, Fabie combi a Volkswageny Passat. Čo sa týka značiek a modelov, vkus zákazníkov sa za posledné štyri roky veľmi nezmenil. Prvé tri priečky sú stále rovnaké. Naopak výraznejšie zmeny nastali na nižších pozíciách. Viac ako dvojnásobne vzrástol záujem o Kiu Sportage, dokonca až štvornásobne o Daciu Duster.

Naopak záujem klesol napríklad o Ford Focus, Ford C-max alebo Renault Megane. V prípade karosérií, ktoré si najčastejšie kupujú rodiny s deťmi, stále vedie šedá farba nasledovaná čiernou.

Komentáre

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!