Vozidlá DAF CF a XF sú k dispozícii s možnosťou prepínania pohonu predných kolies

, 12 mája 2020, 10:21

Pre vozidlá, ktoré najazdia väčšinu kilometrov po ceste, ale niekedy musia jazdiť v teréne alebo v klzkých podmienkach, zavádza spoločnosť DAF hydraulický pohon predných kolies, ktorý možno aktivovať prepnutím spínača.

Tento nový pohon „PXP“ bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Paul Nutzfahrzeuge a bude dostupný pre ťahače DAF CF a XF 4 × 2 poháňané motorom PACCAR MX-11 alebo MX-13. Ďalšie typy podvozku budú pokračovať neskôr v tomto roku.

DAF CF

Trvalý pohon všetkých kolies pre vozidlo, ktoré občas jazdí v teréne, zvyčajne znamená značné náklady v zmysle obstarávacej ceny, údržby a spotreby paliva. Niekedy je však veľmi dôležité mať k dispozícii extra trakciu, aby bolo možné prekonať priekopy, piesčité cesty, nespevnené vozovky na staveniskách a prudké svahy.

Pre takéto náročné okolnosti teraz spoločnosť DAF zavádza možnosť hydraulického pohonu predných kolies pre ťahače DAF CF a XF 4 × 2, ktorú možno aktivovať prepí-načom na prístrojovej doske. Ak vozidlo zaregistruje preklz poháňaných kolies, automaticky sa aktivuje funkcia dodatočného pohonu PXP (skratka pre „Paul Xtra Power“). Čím väčší je preklz v zadnej časti vozidla, tým viac ťažnej sily poskytnú predné kolesá.

Dostupné až do 4. rýchlostného stupňa

Pohonu predných kolies s možnosťou prepínania je k dispozícii v prvých štyroch rýchlostných stupňoch pre jazdu vpred a v prvom a druhom stupni spiatočky. Pri rýchlostiach vyšších ako 20 kilometrov za hodinu (a / alebo od 5. rýchlostného stupňa vyššie) prepne pohon PXP späť do pohotovostného režimu. Systém sa znovu aktivuje pri nižších rýchlostiach a vždy, keď je jeho použitie potreba.

Žiadne kompromisy v optimálnom využitiu

Aby bolo možné využívať pohon predných kolies s možnosťou prepínania, je náboj každého kola na prednej náprave vybavený hydraulickým motorom, ktorý vytvára krútiaci moment najmenej 6 435 Nm pri maximálnom tlaku systému 360 barov. To zaisťuje optimálny výkon a dlhodobú spoľahlivosť. Jedinečnosť funkcie spočíva v tom, že sú motory poháňané hydraulickým čerpadlom, ktoré sa montuje priamo na PTO motora, čo šetrí hmotnosť i miesto na podvozku.Navyše môže hydraulické čerpadlo poháňať aj komponenty, ako sú žeriavy, systémy ramien opatrených hákom, stabilizátory a systémy nakladačov, čo ponúka maximálnu efektivitu. To znamená, že ich stačí len jedna hydraulická nádrž, čo tiež vedie k zníženiu hmotnosti a úspore miestu na podvozku.

Novým systémom PXP znovu preukazuje spoločnosť DAF svoju schopnosť poskytnúť optimálne riešenie pre každú požiadavku prepravy. Premenlivý pohon predných kolies navyše prináša špecifické výhody v zmysle výkonu, hmotnosti a miesta na podvozku.

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!