Snímač teploty výfukových plynov je umiestnený vo výfukovom systéme pred filtrom pevných častíc. Na základe kombinácie signálov vysielaných meračom prietoku vzduchu a snímačmi teploty a tlaku výfukových plynov môže riadiaca jednotka motora vypočítať množstvo sadzí nahromadených vo filtri pevných častíc.
Merania vykonávané snímačom teploty výfukových plynov sa používajú tiež na ochranu filtra pevných častíc pred účinkami nadmerných teplôt výfukových plynov.
Príčina poruchy
Snímač teploty výfukových plynov pracuje za veľmi náročných podmienok. Je neustále vystavený veľmi vysokým teplotám, vode, nečistotám z vozovky a nadmerným vibráciám, ktoré mu najviac škodia. Ak dôjde k poškodeniu snímača alebo jeho kabeláže, je do riadiacej jednotky motora prenášaný nepresný signál.
Porucha snímača teploty výfukových plynov môže spôsobiť, že riadiaca jednotka motora – ako preventívne opatrenie proti prípadnému ďalšiemu poškodeniu – spustí regeneráciu filtra pevných častíc – na základe najazdenej vzdialenosti alebo doby prevádzky pohonnej jednotky.
Táto metóda však dlhodobo nefunguje a po určitom počte cyklov regenerácie sa na prístrojovej doske rozsvieti kontrolka filtra pevných častíc a po nej kontrolka žeraviacich sviečok. To je pre vodičov jasný signál, že treba vozidlo opraviť.
Kompletný sortiment spoločnosti bilstein group a viac technických informácií nájdete v online katalógu na adrese: www.partsfinder.bilsteingroup.com.
Značka febi je súčasťou skupiny bilstein, ktorá zastrešuje niekoľko ďalších silných značiek. Viac informácií je k dispozícii na adrese: www.bilsteingroup.com.
Komentáre