Všeobecne prijímané pravidlo hovorí, že dieselové vozidlo sa oplatí tým, ktorí jazdia často a všetci ostatní by si mali zaobstarať vozidlo poháňané benzínom. Vozidlo jazdiace na naftu síce spotrebuje o 25 percent paliva menej, ale vozidlá poháňané benzínom sú väčšinou so zreteľom na kúpnu cenu, poistenie a prevádzkové náklady lacnejšie. V Nemecku sa v závislosti od modelu investícia do dieselového vozidla oplatí pri vyše 15 000 najazdených kilometroch za rok.
Obidva spôsobypohonu majú svoje silné stránky: Pri rozhodovaní, ktorý pohon zvoliť, by sa vodiči mali sústrediť nielen na počet najazdených kilometrov za rok. „Každý pohon má svoje prednosti v iných triedach. Vďaka modernému benzínovému pohonu je aj cenovo dostupné kompaktné vozidlo výkonné, kým moderný dieselový pohon vo veľkom kombi dokáže udržať nízku spotrebu a zároveň intenzívny zážitok z jazdy,“ hovorí Dr. Rolf Bulander, člen predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH. Podobné výhody ponúkajú aj ďalšie segmenty: Kým u plnokrvných športových automobilov je veľkou prednosťou citlivosť moderných benzínových pohonov, mohutnejšie SUV ocenia silný točivý moment dieselového pohonu.
Infografika: Spoločnosť Bosch pripravila pre vodičov stručnú infografiku, ktorá pomôže správne sa rozhodnúť. Porovnáva výhody oboch pohonov a tí, ktorí nad voľbou pohonu váhajú, sa budú môcť s jej pomocou rozhodnúť. Okrem toho infografika ponúka aj pohľad na nemecký automobilový trh a najpredávanejšie dieselové a benzínové modely.
Komentáre