Spoločnosť Goodyear vyvinula v spolupráci s popredným výrobcom odľahčených návesov, spoločnosťou Berger, nové návesové pneumatiky, ktoré operátorom pomôžu zvýšiť nosnosť ich vozidiel.
Nové pneumatiky FUELMAX T 435/50R19.5 HL 164K Goodyear vyvinul s cieľom zvýšiť hmotnostnú kapacitu mega návesov so zdvojenou (tandemovou) nápravou: majú menší polomer rotácie a vyhovujú pre nápravový tlak 10 ton. Ich ďalší veľký prínos pre prevádzkovateľa spočíva v úspore poplatkov za využitie komunikácií v niektorých krajinách, ako napríklad v Nemecku alebo Švajčiarsku, kde sú štvornápravové kombinácie spoplatnené menej ako vozidlá s piatimi nápravami.
V porovnaní s bežnou 40- tonovou súpravou s 27- tonovým trojnápravovým návesom a celkovo piatimi nápravami môže prevádzkovateľ vozového parku s štvornápravovými súpravami s celkovou hmotnosťou 38 ton, do ktorých je zapojený náves BERGERecotrail® s 20- tonovým podvozkom a dvojitou nápravou, ročne len na poplatkoch v Nemecku ušetriť 2160 €. Vozidlo naviac disponuje celkovou prepravnou kapacitou 25 ton (vlastná hmotnosť odľahčeného tandemového mega návesu BERGERecotrail® predstavuje iba 4,7 tony).
Pneumatiky High Load Goodyear FUELMAX T 435/50R19.5 HL 164K Goodyear vyvinul v spolupráci s Berger Fahrzeugtechnik GesmbH a budú prvými prémiovými nákladnými pneumatikami tohto rozmeru a záťažového indexu. Goodyear spolupracuje dlhodobo s týmto rakúskym výrobcom návesov a Berger sa tak stane prvým výrobcom, ktorý bude môcť nové pneumatiky využiť v prvovýrobe.
Návrh nových pneumatík pochádza už z roku 2015, keď si prevádzkovatelia začínali uvedomovať finančné výhody toho, že vymenia návesy s tromi nápravami za dvojnápravové návesy. Hlavným prínosom bolo nižšie spoplatnenie v Nemecku: jazda štvornápravovej súpravy je o 0,018 € na kilometer lacnejšia ako prevádzka súpravy päťnápravovej. Aj z hľadiska prevádzkových nákladov sú návesy s dvojitou nápravou výhodnejšie než návesy s tromi nápravami, pretože majú menej bŕzd a pneumatík. Pre zvýšenie užitočného zaťaženia tandemových návesov však prevádzkovatelia požadovali namiesto štandardných 9 ton 10- tonové zaťaženie nápravy. Tento koncept je zvlášť príťažlivý pre mnohých prevádzkovateľov mega návesov, pre ktorých podnikanie býva dôležitejší prepravný objem než maximálna hmotnosť.
Komentáre