Nové pneumatiky Goodyear umožňujú zvýšiť nosnosť mega návesov

21 novembra 2017, 10:20

Spoločnosť Goodyear vyvinula v spolupráci s popredným výrobcom odľahčených návesov, spoločnosťou Berger, nové návesové pneumatiky, ktoré operátorom pomôžu zvýšiť nosnosť ich vozidiel.

Mega náves s pneumatikami Goodyear

Nové pneumatiky FUELMAX T 435/50R19.5 HL 164K Goodyear vyvinul s cieľom zvýšiť hmotnostnú kapacitu mega návesov so zdvojenou (tandemovou) nápravou: majú menší polomer rotácie a vyhovujú pre nápravový tlak 10 ton. Ich ďalší veľký prínos pre prevádzkovateľa spočíva v úspore poplatkov za využitie komunikácií v niektorých krajinách, ako napríklad v Nemecku alebo Švajčiarsku, kde sú štvornápravové kombinácie spoplatnené menej ako vozidlá s piatimi nápravami.

V porovnaní s bežnou 40- tonovou súpravou s 27- tonovým trojnápravovým návesom a celkovo piatimi nápravami môže prevádzkovateľ vozového parku s štvornápravovými súpravami s celkovou hmotnosťou 38 ton, do ktorých je zapojený náves BERGERecotrail® s 20- tonovým podvozkom a dvojitou nápravou, ročne len na poplatkoch v Nemecku ušetriť 2160 €. Vozidlo naviac disponuje celkovou prepravnou kapacitou 25 ton (vlastná hmotnosť odľahčeného tandemového mega návesu BERGERecotrail® predstavuje iba 4,7 tony).

Pneumatiky High Load Goodyear FUELMAX T 435/50R19.5 HL 164K Goodyear vyvinul v spolupráci s Berger Fahrzeugtechnik GesmbH a budú prvými prémiovými nákladnými pneumatikami tohto rozmeru a záťažového indexu. Goodyear spolupracuje dlhodobo s týmto rakúskym výrobcom návesov a Berger sa tak stane prvým výrobcom, ktorý bude môcť nové pneumatiky využiť v prvovýrobe.

Návrh nových pneumatík pochádza už z roku 2015, keď si prevádzkovatelia začínali uvedomovať finančné výhody toho, že vymenia návesy s tromi nápravami za dvojnápravové návesy. Hlavným prínosom bolo nižšie spoplatnenie v Nemecku: jazda štvornápravovej súpravy je o 0,018 € na kilometer lacnejšia ako prevádzka súpravy päťnápravovej. Aj z hľadiska prevádzkových nákladov sú návesy s dvojitou nápravou výhodnejšie než návesy s tromi nápravami, pretože majú menej bŕzd a pneumatík. Pre zvýšenie užitočného zaťaženia tandemových návesov však prevádzkovatelia požadovali namiesto štandardných 9 ton 10- tonové zaťaženie nápravy. Tento koncept je zvlášť príťažlivý pre mnohých prevádzkovateľov mega návesov, pre ktorých podnikanie býva dôležitejší prepravný objem než maximálna hmotnosť.

Komentáre

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!