Continental, technologická spoločnosť a výrobca prémiových pneumatík, zverejnil novú webovú stránku, ktorá je plná zaujímavých a užitočných informácií o najnovších reguláciách emisí CO₂ v súvislosti s nákladnou dopravou a simulačného nástroja pre nákladné vozidlá VECTO – skratka z anglického názvu Vehicle Energy Consumption Calculation Tool = kalkulátor spotreby energie nákladných áut.
V rámci boja proti zmenám klímy v súlade s Parížskou dohodou zaviedla Európska Komisia v roku 2019 prvé nariadenie o emisiách oxidu uhličitého pre novo vyrábané ťažké nákladné vozidlá (nariadenie EÚ 2019/1242). Toto nariadenie by malo znížiť priemerné emisie CO₂ nových nákladných vozidiel o 15 % do roku 2025 a 30 % do roku 2030! (V porovnaní s referenčným obdobím 7 / 2019-6 / 2020). Toto nariadenie sa v súčasnosti vzťahuje na nákladné automobily 4×2 a 6×2 s celkovou hmotnosťou vozidla nad 16 ton.
Aby zabezpečila dosiahnutie týchto ambicióznych cieľov, pripravila Európska komisia špeciálny simulačný nástroj VECTO.
Pretože pneumatiky významne ovplyvňujú spotrebu pohonných hmôt a tým emisie CO₂, chce Continental poskytnúť správcom vozových parkov kompletné informácie o novej regulácii a jej dôsledkoch,
Constantin Batsch, šéf predaja nákladných pneumatík pre náhradnú spotrebu v regióne Európa, Stredný Východ a Afrika (EMEA), vidí jednoznačnú výhodu týchto informácií: “Z našich rozhovorov so zákazníkmi vieme, že sa o túto tematiku zaujíma celý rad manažérov nákladných vozových parkov naprieč celou Európou. Vieme, že spotreba paliva a emisie CO₂ budú dôležité nielen pri nákupe nových nákladných áut, ale tiež pri výmene pneumatík. Preto chceme fleetovým manažérom ponúknuť komplexné informácie ako regulácia CO₂ a z nej vyplývajúce zmeny v oblasti pneumatík ovplyvní ich každodenné podnikanie a ako ho môžu maximálne efektívne využiť. Vidíme sa ako servisný konzultanti – najmä v oblasti voľby správnej pneumatiky,.
Európsky parlament uvádza, že 25 % emisií CO₂ z dopravy je v Európskej únii tvorené práve ťažkými nákladnými vozidlami. Ak výrobcovia týchto vozidiel nedodržia nové predpisy, budú im za každé vozidlo ukladať pokuty. V súčasnej dobe sa diskutuje aj o ďalších predpisoch, ktoré by mohli priamo ovplyvniť napr. loďstvo. Pneumatiky majú vplyv na až 40 percent prevádzkových nákladov vozového parku, pretože majú významný vplyv na spotrebu paliva (30 percent), ako aj na opravy a údržbu (5 percent) a skutočné náklady na pneumatiky (5 percent).
Komentáre