Spoločnosť Continental predstavuje novú generáciu systému správy pneumatík ContiConnect. Verziou 2.0 sa zavádza potrebná infraštruktúra na komplexnú digitálnu správu pneumatík budúcnosti.
„ContiConnect 2.0 je zameraný na digitalizáciu pneumatík. Razí cestu inteligentnej správe pneumatík spojenej s prispôsobeným výberom digitálnych riešení v oblasti pneumatík založených na službách,“ vysvetlil Tansu Isik, riaditeľ oddelenia obchodného rozvoja a globálneho marketingu v divízii pneumatík spoločnosti Continental.
Priebežnou analýzou rozsiahlych údajov zozbieraných z pneumatík sa vytvára široká databáza údajov. ContiConnect 2.0 umožní, aby sa údržba pneumatík – na osobných a nákladných autách, autobusoch a terénnych vozidlách – vykonávala presne vtedy, keď to bude potrebné. V súvislosti s terénnymi vozidlami systém ContiConnect už hojne používajú zákazníci v sektore vozidlových parkov v stavebníctve, intralogistike alebo v prístavoch.
„Naši zákazníci v sektore vozidlových parkov ťažia z modularity, flexibility a kompatibility systému ContiConnect 2.0. Systém umožňuje mimoriadne bezpečnú digitálnu správu pneumatík, predlžuje čas prevádzkyschopnosti vozidiel a maximalizuje transparentnosť nákladov,“ uviedol Isik.
Vozidlá sú kratší čas mimo prevádzku a autodopravcovia a správcovia vozidlových parkov na staveniskách, v intralogistike a prístavoch budú profitovať aj z nízkych nákladov na údržbu a vysokého kilometrového výkonu pneumatiky. Digitálne optimalizovaný systém správy pneumatík je celkovo veľkým prínosom pre prevádzkovateľov a umožňuje im sústrediť sa na ich hlavnú činnosť.
Trvalé posilňovanie úsilia o prediktívnu údržbu
ContiConnect 2.0 je novou verziou osvedčeného, od piky vyvinutého digitálneho systému správy pneumatík spoločnosti Continental.
„Pri systéme ContiConnect 2.0 vychádzame z existujúcich funkcií, ako je nepretržité monitorovanie tlaku v pneumatikách, s cieľom umožniť zákazníkom v sektore vozidlových parkov aj digitálne sledovanie zostávajúceho kilometrového výkonu, hĺbky dezénu a stavu všetkých pneumatík vo vozidlovom parku,“ uviedol Sven Wilhelmsen, riaditeľ pre digitálne riešenia správy produktov v divízii pneumatík spoločnosti Continental.
Okrem toho sa výrazne zlepšila používateľská skúsenosť – vďaka vydaniu novej aplikácie, ktorá pokrýva všetku prácu prebiehajúcu na vozidle a poskytuje správcovi vozidlového parku relevantné informácie v ešte presnejšie cielenej podobe.
Všetky dostupné údaje o pneumatikách a vozidlách sa priebežne analyzujú v cloude. Veľké dáta tak umožňujú vydávať presné prognózy stavu pneumatík. Servis vozidiel a pneumatík sa dá vzájomne koordinovať a zosúladiť na dosiahnutie optimálneho účinku, čím sa vytvára synergia a bezproblémové prepojenie s opravovňami a predajcami. Výsledkom je vyššia efektivita vozidlového parku, nižšie celkové náklady a istota pre správcov vozidlových parkov, že ich vozidlá budú pripravené na dlhšie používanie.
ContiConnect 2.0 je riešenie určené pre vozidlové parky nákladných vozidiel, autobusov a osobných automobilov, ako aj pre terénne vozidlá. Správcom vozidlových parkov sa poskytuje rýchly a používateľsky prístupný prehľad celého vozidlového parku – bez ohľadu na to, kde sa vozidlá práve nachádzajú.
Systém ContiConnect 2.0 už od konca roka 2021 úspešne skúša vybraná skupina zákazníkov a nová platforma sa celosvetovo spustí v priebehu roka 2022.
Komentáre