Spoločnosť MS Motorservice International GmbH pridala do svojho portfólia 14 vstrekovacích jednotiek filtra pevných častíc. To znamená, že špecialista na náhradné diely opäť rozširuje svoju ponuku na znižovanie škodlivých látok. Nové tovarové položky pokrývajú globálny vozový park obsahujúci viac ako 7 miliónov vozidiel.
Vstrekovacie jednotky sú dôležitými súčasťami pri regenerácii filtrov pevných častíc vznetových motorov. Vysoké prevádzkové teploty a agresívne výfukové plyny však kladú na konštrukčné diely vysoké požiadavky. Materiály výrobkov značky Pierburg, ktoré sú odolné voči korózii a teplote, zaručujú dlhú funkčnú životnosť v týchto ťažkých podmienkach. Koniec koncov, značka Pierburg sa v mnohých moderných vozidlách prezentuje ako výrobca originálneho vybavenia.
Pozadie
Pri spaľovaní vo vznetovom motore vznikajú okrem iných škodlivých látok aj čiastočky sadzí. Pozostávajú z uhlíka, na ktorý sú naviazané rôzne zlúčeniny vrátane zdraviu škodlivých uhľovodíkov. Z tohto dôvodu sa čiastočky sadzí filtrujú a zachytávajú vo filtri pevných častíc vznetového motora. Pri vysokých teplotách výfukových plynov viac ako 550 °C sa sadze spaľujú na oxid uhličitý a vodnú paru. Tento proces sa nazýva „regenerácia“. Zostáva však malý podiel nespáliteľného popola.
Filter pevných častíc sa preto musí vymeniť po cca 200.000 km. Časté krátke jazdy, nízka kvalita motorového oleja alebo chybné prídavné diely, ako sú žeraviace sviečky, EGR ventily alebo snímače, vedú k zvýšenému hromadeniu sadzí vo filtri.
Funkcia vstrekovacích jednotiek filtra pevných častíc
Snímač diferenčného tlaku monitoruje stav zanesenia, aby nedošlo k predčasnému upchatiu filtra pevných častíc, a tým k jeho poškodeniu. Po dosiahnutí určitej medze zanesenia sa filter pevných častíc musí aktívne regenerovať. Na to riadiaca jednotka motora spustí proces voľného spaľovania, aby sa dosiahli teploty výfukových plynov vyššie ako 550 °C: V určitých prevádzkových a záťažových podmienkach vstrekovacia jednotka vstrekuje palivo tesne pred filter pevných častíc. Palivo sa spaľuje so zvyškovým kyslíkom vo výfukových plynoch. Výsledné teplo tiež zohrieva filter pevných častíc. V závislosti od vozidla a jazdných podmienok sa aktívne voľné spaľovanie vykonáva približne každých 400 až 600 kilometrov a trvá približne 10 minút. Výkon motora to neovplyvňuje. Voľné spaľovanie sa môže aktivovať aj testerom motora v opravovni.
Komentáre