Motoristi menia jazdené autá každé štyri roky, najčastejšie sa vracajú po Škodovky

28 apríla 2016, 8:29

Či už si zákazník kupuje nové alebo jazdené auto, počíta s jeho výmenou za ďalšie tri až štyri roky. Tento všeobecný trend potvrdzujú aj štatistiky najväčšej siete autobazárov AAA AUTO, podľa ktorých viac ako 57 % zákazníkov mení svoje vozidlo do 4 rokov.

Z údajov tiež vyplýva, že počet verných zákazníkov, ktorí sa do autozabáru vracajú sa za posledné 4 roky zvýšil o 163%. Najčastejšie menia vozidlá mladí ľudia vo veku do 30 rokov (12,3%), ktorí viac podliehajú módnym trendom a častejšie menia svoje preferencie a tiež životný štýl. Naopak zákazníci v strednom veku, teda v rozmedzí 30 až 50 rokov, menia svoje vozidlo v priemere raz za štyri až päť rokov. „Vek zákazníkov má logický vplyv na časový odstup pri výmene auta. Najmladší zákazníci, ktorí si u nás kupujú svoje prvé auto, väčšinou hľadajú čo najlacnejšie auto, nedbajú príliš na jeho výbavu a motorizáciu. Svoje ďalšie vozidlo si potom väčšinou kupujú v priebehu ďalších dvoch rokov. Chcú viac reprezentatívne auto, ktoré zodpovedá aktuálnym módnym trendom a požiadavkám rýchlo sa meniaceho životného štýlu. Zákazníci po tridsiatke už hľadia pri výbere vozidla viac na praktickú stránku a uprednostňujú mladšie vozidlá s nižším nájazdom. Seniori sú zase menej nároční a vďaka menším nájazdom obmieňajú vozidlá menej často“, doplnila generálna riaditeľka Karolína Topolová.
 
V roku 2015 sa zákazníci do autocentier AAA AUTO vracali najčastejšie pre vozidlá značiek Škoda (27,7%), Volkswagen (10,1%) a Ford (9,9%), zatiaľčo pred štyrmi rokmi bol vedľa stále obľúbených vozidiel Škoda (31,2%) a Ford (11,7%) treťou najvyhľadávanejšou značkou Renault (8,9%) a až potom štvrtý Volkswagen (7,4%). Medzi najobľúbenejšie modely patrili u verných zákazníkov vozidlá Škoda Octavia a Fabia, VW Passat alebo Ford Focus a Mondeo.
 
Vývoj vernosti zákazníkov k značkám v rokoch 2011 a 2015
Tak ako v prípade iného druhu tovaru, aj v prípade trhu s ojazdenými vozidlami platí vysoká pravdepodobnosť, že si zákazník v prípade spokojnosti s výrobkom kúpi opäť rovnakú značku.
Tisková zpráva AAA Auto

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!