V4 automotive summit vyzýva vlády, aby podporili konkurencieschopnosť priemyslu

25 mája 2017, 12:44

Krajiny Vyšehradskej štvorky sa stali významnou automobilovou veľmocou v rámci Európy.  Dokazujú to aj konkrétne čísla a štatistiky. Len v minulom roku bolo v regióne V4 vyrobených 3.650.931 automobilov, čo je asi jedna štvrtina z celkovej produkcie Európy. Automobilové výroby zamestnávajú v našom regióne vyše 630.000 pracovníkov a priamo či nepriamo ovplyvňujú tvorbu viac ako 1.300.000 pracovných miest. Významný je aj podiel na tvorbe HDP. Ako zachovať rastúci trend a podporiť konkurencieschopnosť automobilového priemyslu v krajinách V4, to bola aj hlavná téma medzinárodnej konferencie v Bratislave.

V4 AUTOMOTIVE SUMMIT

Uvedené štatistiky sú na jednej strane mimoriadne pozitívne, na druhej strane však so sebou prinášajú viaceré výzvy či riziká ako udržať konkurencieschopnosť automobilového priemyslu. Vzhľadom na dlhoročný spoločný politicko-spoločenský vývoj v regióne V4 sú tieto výzvy v rámci vyšehradských krajín takmer identické, pôsobia rovnako a prinášajú podobné problémy. „Je preto nevyhnutné pomenovať a jasne definovať konkrétne potreby a výzvy, „ hovorí Juraj Sinay, prezident Zväzu automobilového priemyslu SR. „A následne sa na úrovni vrcholových politických predstaviteľov, zástupcov priemyslu, exekutívy pokúsiť hľadať cesty, ako nadviaza vzájomnú komunikáciu a spoluprácu pri kreovaní stanovísk jednotlivých členov zoskupenia V4.“

Taký bol aj jeden z cieľov medzinárodnej automotive konferencie, ktorá sa konala v Bratislave pod záštitou automobilových zväzov krajín V4 – Slovenskej republiky, Českej republiky, Maďarska a Poľska. Partnerom konferencie, ktorá sa venovala aj téme využitia potenciálu stredoeurópskeho regiónu, bola spoločnosť Hyundai Motor Group. Diskusie smerovali k významu regiónu V4 v kontexte interných problémov a vonkajších výziev, pred ktorými automobilový priemysel stojí.

V rámci interných tém všetky krajiny regiónu akútne riešia nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, rozvoj dodávateľských sietí, potrebu rozvoja a podpory aplikovaného výskumu a vývoja. Externé výzvy vznikajú ako výsledok prebiehajúcich procesov, často mimo regiónu. Ide o geopolitické zmeny v oblastiach, kam sú výrobky vyvážané, zmluvy o voľnom obchode, zmeny v myslení a nástup novej generácie zákazníkov, objektívne prebiehajúci proces digitalizácie Industry 4.0. „Automobilový priemysel u nás už začal spoluprácu s českou vládou na februárovom Kolokviu o budúcnosti automobilového priemyslu v ČR v Mladej Boleslavi. Odvtedy boli uskutočnené prvé konkrétne kroky, „ hovorí Bohdan Wojnar , prezident Združenia automobilového priemyslu Českej republiky.

Mimoriadne podstatná je aj legislatíva Európskej únie, ktorá požiadavkami na dekarbonizáciu dopravy (sprísňovaním limitov na emisie), zvyšovaním požiadaviek na bezpečnosť, zmenami technickej legislatívy v oblasti schvaľovania vozidiel pre podmienky prevádzky na cestných komunikáciách vyvoláva revolučné zmeny, ktoré ovplyvňujú celý reťazec výroby a distribúcie vozidiel. Krajiny V4 predstavujú v rámci Európy významné politicko-ekonomické zoskupenie. Aj keď nemusia mať na všetky otázky jednotný názor, práve automobilový priemysel je silným spojením. Aj preto bude možné pri kreovaní stanovísk zastávať jednotný názor

Zástupcovia automobilových zväzov a asociácií krajín V4 chcú prijatou spoločnou deklaráciou vyzvať vlády na užšiu spoluprácu a podporu priemyslu a navrhujú vytvoriť platformu na pravidelné stretávanie sa na úrovni stredoeurópskeho regiónu.ZAP SR – V4 ZAP SR – V4

Celá tlačová správa zo summitu na stiahnutie v PDF.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Nárasty v registráciách nových vozidiel pokračujú
Nárasty v registráciách nových vozidiel pokračujú

V marci 2017 Zväz automobilového priemyslu zaznamenal registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9.038 vozidiel, čo predstavuje oproti minulému roku nárast  na úrovni 15,53%.

Medzinárodná konferencia Newmatec 2017
Medzinárodná konferencia Newmatec 2017

V dňoch 28. a 29.3. 2017 sa v hoteli Partizán na Táľoch, uskutočnil III. ročník konferencie Newmatec pod patronátom a organizáciou Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR). Na konferencii sa zúčastnilo 250 predstaviteľov automobilového priemyslu, v zastúpení najvyšších manažérov Volkswagen Slovakia, PSA Group, KIA Motors Slovakia, rozhodujúcich subdodávateľov automobilového priemyslu a predstaviteľov ZAP SR.

V automobilovom priemysle chýba 14.000 pracovníkov
V automobilovom priemysle chýba 14.000 pracovníkov

Podľa Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP SR)  je tento stav alarmujúci a je nevyhnutné akcelerovať opatrenia smerujúce k transformácii vzdelávacieho systému pre potreby praxe na všetkých úrovniach vzdelávania. ZAP SR vyzýva Vládu SR a kompetentné orgány k prijatiu opatrení na zmiernenie aktuálneho deficitu kvalifikovaných zamestnancov a nastavenie vzdelávacieho systému na ich udržateľný prísun. Vo svojej výzve apeluje na reálnu […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!