Nepodceňte ošetrenie auta po lete

31 augusta 2017, 16:12

Vysoké teploty, ktoré nás počas leta pekne vytrápili mohli zanechať stopy aj na našich autách. Väčšina z nás vie, že s koncom zimy je potreba automobil ošetriť, no už menšia časť tuší, že by sa oň mala postarať aj po poklese vysokých letných teplôt. Pri horúčavách trpí nielen lak, ale prakticky všetky časti vozidla od strechy až po pneumatiky.

Obzvlášť dôležitá je kontrola tlaku v pneumatikách. Podhustené, rovnako ako prehustené pneumatiky môžu mať negatívny vplyv na ovládateľnosť vozidla a hospodárnosť jazdy. „Po extrémnych teplotných výkyvoch uplynulých týždňov by mali vodiči pred cestou skontrolovať tlak pri normálnej vonkajšej teplote. Zároveň by nemali opomenúť ani  kontrolu tlaku rezervy, keďže človek nikdy nevie, kedy ju môže potrebovať,“ radí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Vodiči by nemali zabudnúť ani na doplnenie prevádzkových kvapalín a na dôkladné vyčistenie a následné ošetrenie všetkých horúčavou namáhaných povrchov. A to nielen laku, ale aj všetkých plastových plôch, ktoré boli vystavené slnečnému žiareniu a vysokým teplotám.

Skúsení vodiči chránia počas leta lak vozidla vhodným prípravkom s UV filtrom a interiér vozidla vhodným zaclonením, ani tak sa všetkým drobným škodám nevyhnú. S príchodom chladnejšieho počasia preto nastáva čas na odstránenie hrubých nečistôt aj drobných prachových častíc (vrátane agresívneho letného peľu) a mastných sadzí z výfukov ostatných automobilov. „Až po dôkladnom ručnom umývaní alebo po umývaní v tlakovej umývačke s odmasťovacím prípravkom je možné nanášať leštidlo, v opačnom prípade hrozí aj trvalé poškodenie laku. Rovnako tak je vhodné ošetriť kvalitnými prípravkami aj interiér vozidla,“ odporúča Topolová.

Kontrola stavu chladiacej kvapaliny, motorového oleja a kvapaliny do ostrekovačov patrí k rutinným úkonom. Významnejšie zásahy ako výmena oleja a chladiacej alebo brzdovej kvapaliny, údržba tento rok ťažko skúšanej klimatizácie a výmena filtrov počkajú až do termínu pravidelnej údržby.

Koniec leta je tiež vhodnou dobou na profesionálne čistenie interiéru auta mokrou cestou. Motoristi tak odstránia pot, ktorý sedačky počas leta nasiakli a zároveň v túto ročnú dobu interiér ešte zvládne dôkladne preschnúť.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Marketing AAA AUTO bude viesť Daniel Šturm
Marketing AAA AUTO bude viesť Daniel Šturm

Pozícia riaditeľa marketingu skupiny AAA AUTO sa ujal Daniel Šturm. Vo svojej funkcii bude zodpovedný za kompletnú marketingovú a reklamnú stratégiu spoločnosti v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku av Maďarsku. Zameria sa pritom na posilnenie pokračujúcej medzinárodnej expanzie firmy, ale aj rast značky zánovných vozidiel Mototechna. Na pozícii šéfa marketingu nahradil Jána Dobiáša.

Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí
Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí

Slovenský trh je vo veľa ohľadoch špecifický. Lojalita jednej značke je skôr výnimkou.

Aj seniori presadajú do SUV
Aj seniori presadajú do SUV

Moderné technológie dokážu riadenie vozidla výrazne zjednodušiť a zvýšiť bezpečnosť jazdy. Seniori sa však k takýmto novým výdobytkom techniky často stavajú s rezervou. 

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!