Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí

, 23 augusta 2017, 12:26

Slovenský trh je vo veľa ohľadoch špecifický. Lojalita jednej značke je skôr výnimkou.

V zahraničí, hlavne v Spojených štátoch alebo vo Veľkej Británii sú vernosťou jednej konkrétnej značke povestní. Nedávno bol napríklad zverejnený prípad, kedy si istý pán Hodson z juhozápadného Anglicka kúpil už 14. vozidlo značky Mitsubishi za posledných 38 rokov. Na Slovensku to je s vernosťou výrobcovi o poznanie vlažnejšie.

Trhy na východ od nemeckých hraníc sú v mnohých ohľadoch špecifické a výrazne sa od tých západných líšia. Je to dané dlhodobou izoláciou od západného tovaru, autá nevylučujúc. Pred rokom 1989 bolo na trhu veľmi obmedzené množstvo automobilových značiek, ktoré sa zároveň zameriavali na minimum vyrábaných modelov. Zákazníci tak boli radi, že sa v rámci svojich finančných možností vôbec k nejakému autu dostali. Vyberať si mohlo iba pár vyvolených.

Dnes je situácia na trhu iná. Iba na Slovensku pôsobí cez päťdesiat automobilových značiek a zákazníci si tak majú z čoho vyberať. „I cez veľmi rôznorodú ponuku výrobcov zostávajú slovenskí zákazníci najviac verní značke z produkcie našich susedov – Škoda. Keď v našich autocentrách zákazník predáva škodovku a kupuje novšie auto, tak si v 34 % prípadov opäť vyberie vozidlo tejto značky,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. V rámci vernosti jednej značke automobilka z Mladej Boleslavi vedie. Celkom verní zostávajú zákazníci ešte nemeckému Volkswagenu a švédskemu Volvu. K obom značkám sa zákazníci vracajú v 26% opätovného nákupu jazdenky.

Na opačnom konci sa objavuje Hyundai, Mercedes a Seat. Všetky tri značky si za prvý polrok tohto roka opätovne kúpilo menej ako desať percent zákazníkov, ktorí radšej zvolili z ponuky AAA AUTO vozidlo iného výrobcu.

Výnimku tvorí segment luxusných značiek a veteránov. Napríklad fanúšikovia nemeckej automobilky BMW si málokedy dokážu predstaviť, že by presadli za volant konkurenčnej značky. Rovnako tak zarytí priaznivci talianskych áut budú svojich plechových miláčikov hýčkať a nedajú na nich dopustiť.

Percento verných zákazníkov: Škoda – 34%, VW – 28,5%, Volvo – 26,3%, Ford – 22,4%, Audi – 21,3%, Citroen – 20%, Peugeot – 19,7%, Suzuki – 18,5%, BMW – 17,7%, Dacia – 15,8%, Opel – 14,8%, Renault – 14%, Alfa Romeo – 13,3%, Kia – 12,8%, Toyota – 11,4%, Fiat – 11,4%, Hyundai – 7,3%, Mercedes – 6,7%, Seat – 1,9%

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Aj seniori presadajú do SUV
Aj seniori presadajú do SUV

Moderné technológie dokážu riadenie vozidla výrazne zjednodušiť a zvýšiť bezpečnosť jazdy. Seniori sa však k takýmto novým výdobytkom techniky často stavajú s rezervou. 

Jazdených kabrioletov sa predáva o polovicu viac ako vlani
Jazdených kabrioletov sa predáva o polovicu viac ako vlani

Kabriolety vyhľadáva stále viac vodičov, pričom tohtoročný boom prekonáva aj zatiaľ rekordné minuloročné výsledky. Dopyt po ojazdených vozidlách so sťahovacou alebo odnímateľnou strechou vzrástol oproti vlaňajšku až o 50 percent. Na druhej strane, ich priemerná cena klesla o 1.500 eur.

Jazdenky inzerované na Slovensku sú najzachovalejšie v celom regióne V4
Jazdenky inzerované na Slovensku sú najzachovalejšie v celom regióne V4

Jazdené autá inzerované v Slovenskej republike sú v porovnaní s Českom, Maďarskom a Poľskom najmladšie a majú najmenej najazdených kilometrov. Kým u nás má inzerované auto v priemere niečo cez 8 rokov, v Poľsku je to skoro 11. Priemerná cena inzerovaných jazdeniek na Slovensku bola v júli 13.585 eur. Vyplýva to z pravidelnej analýzy spoločnosti AAA AUTO, ktorá trh s ojazdenými automobilmi […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!