10 Jazdených áut, ktoré bazáre nevykupujú

, 29 septembra 2016, 15:56

Predať svoje ojazdené auto do bazára je jednoduchým a pohodlným krokom ako sa svojho už nechceného vozidla zbaviť čo najrýchlejšie. Čo ak ale narazíte v bazári na problém, že vaše auto odmietnu vykúpiť z dôvodu, že je na čiernej listine nechcených áut?

Autobazáre majú svoje pravidlá a práva a teda nemusia vykúpiť všetky vozidlá. Predať niektoré ojazdené auto tak môže byť o niečo zložitejšie. Nie len poruchovosť, technický stav a vek môžu zohrať rolu pri výkupe vozidla. Niektoré modely áut sa autobazárom predávajú proste ťažšie a nemusí to byť ich kvalitou. „Obľuba alebo naopak opovrhovanie niektorými modelmi zákazníkmi má občas iracionálnu povahu,“ vysvetľuje prevádzkový riaditeľ AAA AUTO Petr Vaněček a dodáva, „niektoré modely sú pri tom opomínané úplne neprávom a často prevýšia i notoricky známe a zaručené predajné  hity a čo je najdôležitejšie – za výhodnejšiu cenu.“ Tento fakt sa odráža i v správaní autobazárov. Niektoré vozidlá sú jednoducho autobazármi prehliadané.

AAA AUTO sa ako najväčší predajca ojazdených vozidiel v strednej Európe pri analýze svojich štatistík zameral na autá, ktoré ostávali v autobazári výrazne dlhšie ako ostatné modely. Spoločnosť AAA AUTO tak zostavila veľmi zaujímavý rebríček týchto desiatich absolútne nezaujímavých vozidiel z pohľadu obchodníka s ojazdenými autami.

Top 10 najmenej zaujímavých vozidiel z pohľadu autobazára

Fiat Sedici (2006-2014)

Prvým modelom v prehľade je automobil, na ktorom nie je nič zlé. Sedici je dvojča veľmi populárneho Suzuki SX4 a spoločne s ním sa aj v Maďarsku vyrábal. V začiatkoch svojej kariéry zaznamenal veľké predajné úspechy, ešte v polovici roka 2007 bol Fiat najpredávanejší SUV a crossover na talianskom trhu, ale postupom času začala jeho sláva upadať. Suzuki SX4 si medzitým vydobylo takmer celosvetovú popularitu a predávalo sa dokonca aj na severoamerickom kontinente. A rovnaký nepomer v obľube medzi SX4 a Sedici panuje aj na trhu ojazdených vozidiel – kým SX4 je bestsellerom o Sedici už nezavadí ani pes.

Ford Galaxy 1.6 TDCI (2011-2015)

Pohonná jednotka 1.6TDCi má veľmi zlú povesť najmä pre svojich šestnásť ventilov, ktoré vo veľkom aute kolabovali už po 100 tisícoch km. Do Galaxy sa ale montovalo prepracovaných a spoľahlivejších osem ventilov. S tými je pri pravidelnom servise a častých výmenách oleja dobrou voľbou i s doloženými 150 tisícmi kilometrov. Podvodní dovozcovia, ktorí manipulujú pri dovoze zo zahraničia s odometrami a DPH sa jej pre zlú predajnosť vyhýbajú. Oplatí sa skôr hľadať lepšie vybavené modely Titanium a Ghia. Aj napriek týmto pozitívam uprednostňujú zákazníci pred Galaxy iné vozidlá.

Volkswagen Passat 1.4 TSI 90kW (2010-2014)

Passat je prestížne vozidlo, ktoré vyžaduje dôstojnú a výkonnú pohonnú jednotku. A tou 1.4 TSI určite nie je. Okrem toho nie je tento motor ani príliš úsporný a ani spoľahlivý. Kto sa s Passatom nechce obmedzovať, musí motoru poriadne šliapať na krk. Motor 1.4 TSI je  vhodný skôr do menších vozidiel, vo veľkom Passat spotrebuje cez 9 litrov benzínu. Tento motor sa ale „preslávil“ ťažkosťami s rozvodovou reťazou, pred ktorými výrobca najprv skúšal strkať hlavu do piesku. Aj keď by dnes už všetky vozidlá s doloženou servisné históriou mali mať vadnú reťaz od výrobcu vymenenú, pochybnosti zostávajú. Tiež aj preto, že v novej generácii motorov TSI sú rozvody riešené remeňom.

Hyundai i10 (2008-2013)

Kým aktuálna generácia maličkého Hyundaia je sympatickým a úspešným vozidlom, generácia vyrábaná v rokoch 2008 až 2013 trpela na strohý dizajn a nevyváženými proporciami karosérie, podobne ako jej predchodca, model Hyundai Atos. Hoci si tento nezvyčajne úzky a vysoký voz hľadá zákazníkov ťažko, kto sa pre neho nakoniec rozhodne, je s ním spokojný. Ide o úplne bezproblémový, spoľahlivý a úsporný automobil, do ktorého sa navyše vďaka pomerne vysoko uloženým sedačkám dobre nastupuje.

Opel Combo 1.3 CDTI (2001-2011)

Tento motor je pre nasadenie v úžitkovom modeli Combo poddimenzovaný a slabý, vo výsledku je veľmi poruchový. Bazáre sa mu vyhýbajú aj keď je za zdanlivo dobrú cenu, prijateľný je snáď len v  päťmiestnom variante Combo Tour, ktorý nemáva tak ťažký pracovný život.

Hyundai H-1 (od roku 2008 dodnes)

Hoci na slovenskom trhu nie je tento model obvyklý, je to veľmi vydarený a spoľahlivý automobil, ktorý je rozšírený po celom svete. Podobne ako jeho konkurenti existuje ako troj alebo šesťmiestny van alebo ako luxusný minibus označovaný H-1 Tour, ktorý sa smelo vyrovná aj Volkswagenu Multivan alebo Mercedesu Viano. Väčšina ojazdených H-1 má silný 100kW motor.  I napriek jeho technickým výhodám zákazníci o toto vodilo nejavia veľký záujem.

Fiat Fiorino a Qubo, Peugeot Bipper a Citroen Nemo

Trojčatá Fiorino, Bipper a Nemo sú maličké pickupy, ktoré sa svojou veľkosťou zaradili v modelovej ponuke pod bežné a zavedené modely. Zatiaľ čo na trhu nových vozidiel úspora z ceny za menší automobil dáva nemalému množstvu zákazníkov zmysel, na trhu ojazdených áut sa rozdiel v cene zmenší a práve „plnohodnotné“ Dobló, Partner a Berlingo sú vozidlá, ktoré u zákazníkov víťazia.

Volvo C30, S40 a V50 1.6 D (2004-2012)

Kto volí Volvo, ten často vyžaduje zodpovedajúce výkonové parametre. A tie tento motor, známy tiež z Fordu, peugeotov a CITROENov, rozhodne neposkytne. Je síce mimoriadne úsporný, no aj veľmi problémový. Najmä starší šestnásťventil s 80kW trpel na zanášanie karbónom, zlyhávanie turbodúchadiel a na celkové opotrebenie. Novší osemventil s 84kW už tak problémový nie je, ale aj pre nej možno odporučiť častejšie výmeny oleja než je bežné u iných áut.

Škoda Octavia 1.4 16V 55kW alebo 59 kW (2000-2014)

Základná motorizácia 1.4 v Octavii je na takto veľký voz nedostatočne výkonná a je v podstate jedno  či ide o Octaviu prvej alebo druhej generácie. Aj stredne naložený voz v kopcoch nestačí a trápi sa. Komu ale malá dynamika vozidla nevadí, jazdí po meste alebo v nížinných oblastiach, získa v tomto vozidle priestranný, spoľahlivý a húževnatý automobil, ktorý býva v dobrom stave a s nízkym kilometrovým nájazdom. V rokoch 1999-2001 sa vyrábal ešte variant s osemventilovým celohliníkovým motorom 1.4 OHV s výkonom 44 kW známym z Fabie a s menšími objemami zo starších škodoviek. Tomuto motoru sa rozhodne vyhnite, oficiálne uvádzaných 19 sekúnd zrýchlenie z 0 na 100 je len zbožné želanie, toto auto jednoducho vôbec nejde.

Hyundai Accent (2000-2005)

Accent druhej generácie je osvedčený lacný a spoľahlivý automobil. Interiér je priestranný, podvozok pohodlný, motor výkonný a väčšina vozidiel na trhu je málo jazdených a vo veľmi dobrom stave. Ustrážiť si stačí koróziu, ktorá u niektorých vozov hlodá do zadných lemov a zadnej časti prahov a podlahy. Dôkazom jeho jednoduchosti a spoľahlivosti je aj to, že sa v Rusku pre tamojší trh vyrábal až do roku 2011. Problém Accentu spočíva v jeho image spôsobenej nie príliš atraktívnom vzhľade a enormnej obľube u vodičov dôchodkového veku.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Najväčší slovenský autobazár ponúkne približne 100 nových pracovných pozícií
Najväčší slovenský autobazár ponúkne približne 100 nových pracovných pozícií

Sieť autobazárov AAA AUTO aktuálne ponúka 21 pracovných miest a ďalších 25 bude vypisovať v súvislosti s otvorením novej pobočky v Liptovskom Mikuláši. Do konca roka bude vyhlásené výberové konanie na ďalších približne 60 pracovných pozícií. Najväčší nábor spoločnosť uskutoční v Žilinskom samosprávnom kraji, šancu na uplatnenie však dostanú i záujemcovia z ostatných krajov.

Dovolenková sezóna sa niesla v znamení veľkých áut
Dovolenková sezóna sa niesla v znamení veľkých áut

Tohtoročná letná sezóna sa stala doménou veľkopriestorových automobilov ako sú MPV, SUV a offroady. Len počas leta sa ich predalo o 24% viac ako za rovnaký čas vlani. Nárast predaja veľkých automobilov v čase dovoleniek potvrdil len záujem motoristov o zvýšenú bezpečnosť a komfort z jazdy. Najväčšia sieť ojazdených vozidiel na Slovensku, AAA AUTO tento […]

Podľa čoho si vyberajú autá začínajúci vodiči?
Podľa čoho si vyberajú autá začínajúci vodiči?

Pre väčšinu motoristicky založených mladých ľudí je vodičský preukaz po dosiahnutí plnoletosti dôležitý ako vstup do dospelého života. Mladí absolventi autoškôl patria však do najrizikovejšej skupiny čo sa týka nehodovosti. Pri výbere prvého vozidla však dochádza k zásadným rozdielom v požiadavkách na vozidlo u mužov a žien. Pre dievčatá do 25 rokov je zásadná farba […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!