Značka Dunlop oznamuje, že sa na základe úspechov najnovších pneumatík Dunlop Roadsmart III v nezávislých testoch rozhodla rozšíriť vysoko hodnotený rad aj o nový variant skonštruovaný špeciálne pre rastúci trh prémiových športovo turistických skútrov.
Nové pneumatiky Dunlop Roadsmart III SC boli navrhnuté tak, aby si zachovávali vysokú výkonnosť a odolnosť vo všetkých ročných obdobiach. V celkovom výrobnom portfóliu značky Dunlop sú umiestnené vyššie než dobre zavedené pneumatiky ScootSmart.
Najvyšší segment trhu skútrov si obľúbili jazdci, ktorí potrebujú motocykel na pohodlné dochádzanie v meste, ale pritom takisto chcú, aby svojim športovým a energickým charakterom pripomínal skôr športovo turistické motorky. Tak protichodné a náročné požiadavky postavili pred konštruktérov pneumatík značky Dunlop zaujímavú úloha: aby ich mohli všetky naplniť, vsadili na kombináciu osvedčenej a novej technológie.
Roadsmart III SC využíva rovnaký unikátny behúň s prepojenými dezénovými drážkami (Interconnecting Groove Tread – IGT) ako Roadsmart III. Vďaka tomu optimálne odvádza vodu a rovnomerne sa opotrebováva. Ďalšou technológiou, ktorú novinka zdedila po športovo turistických sport touring pneumatikách, je konštrukcia využívajúca súvislý bezšvový pás (Jointless Belt – JLB). V segmente pneumatík pre skútre je technológia JLB, ktorá udržuje stabilnú dotykovú stopu a znižuje deformáciu a nadmerné zahrievanie, v tomto prípade použitá vôbec prvýkrát.
Úplne nová technológia: vyrovnanie bočnej sily odklonu Camber Thrust Tuning (CTT)
Roadsmart III SC obsahuje aj úplne novú technológiu Dunlop – Camber Thrust Tuning, vďaka ktorej nové pneumatiky plynule a ľahko zatáčajú.
Keď sa motocykel nakláňa v zákrute, rozdiel odklonu pneumatík na už natočenom prednom kolese a na stále rovno idúcom zadnom kolese sa môže negatívne prejaviť na riadení a ovládaní motorky. Pri športových motorkách to síce môže byť žiadúce, pretože to pri veľmi vysokých rýchlostiach dáva lepší pocit kontroly nad motorkou a dôležitú spätnú väzbu, ale vo variante pre skútre Dunlop radšej zaviedol technológiu CTT, vďaka ktorej možno motorku ovládať pohodlnejšie a menšou silou. Spočíva v úprave tvaru bočníc pneumatík, ktorá uľahčuje zatáčanie. Úprava je ideálna pre prevádzku v mestách a ocenia ju jazdci, ktorí pri riadení požadujú pružnú a rýchlu odozvu stroja.
Pneumatiky Roadsmart III si už odniesli vysoko pozitívne hodnotenie z nezávislých testov. Časopis Motorrad * ich opísal ako “veľmi dobre vyvážené všestranné pneumatiky, s ktorými je radosť jazdiť na vedľajších cestách” a konštatoval, že “pneumatiky Dunlop jazdcom dodávajú sebadôveru na mokrých cestách“.
Európsky produktový manažér značky Dunlop Dmitri Talboom je presvedčený o tom, že po rozšírení radu o pneumatiky pre prémiové skútre ho jazdci budú v tomto segmente považovať za jednotku na trhu: “Veríme, že vďaka spojeniu osvedčených technológií ako je behúň IGT, súvislý bezšvový pás JLB a najnovšie technológie Camber Thrust Tuning, máme v rukách optimálny výrobok pre užívateľov silnejších a športovejších skútrov výrobcov ako sú BMW, Kymco, Suzuki, SYM a Yamaha. Dunlop Roadsmart III SC už takisto pre svoje stroje schválili poprední výrobcovia prémiových skútrov. Yamaha si pneumatiky Roadsmart III SC zvolila pre Tmax 530 DX modelového roku 2017.”
The Roadsmart III je na trhu v dvoch rozmeroch na prednej (120 / 70R14 a 120 / 70R15) a dvoch rozmeroch na zadné koleso (160 / 60R14 a 160 / 60R15) a je tak vhodná pre veľmi širokú škálu skútrov.
Komentáre