Spoločnosť Dunlop oznámila, že jej rešpektované pretekárske pneumatiky GP Racer D211, spôsobilé aj pre prevádzku na bežných komunikáciách, budú začiatkom budúceho roka nahradené úplne novým výrobkom. Pred prijatím tohto rozhodnutia podrobila novinku extrémne náročnému certifikačnému a testovaciemu programu, ktorý zahŕňal aj vystúpenie na najťažších svetových pretekoch! Pri vývoji novej pneumatiky si Dunlop ako hlavný cieľ stanovil, aby motorku vďaka nej bolo radosť ovládať. Overovací proces potvrdil, že sa jej tento cieľ podarilo naplniť.
Dunlop sa tentoraz neuspokojil s tým, že by nové pneumatiky testoval len na utajených skúšobných miestach, naopak podrobil ich schopnosti vo verejnom teste.
Na pretekoch 12 Hodín Portimão a 24 Hodín Barcelona použil prototyp pneumatík a pri pretekoch Bol d’Or 2016 ich predvýrobnú sériu. Záverečný verejný test prvých pneumatík GP Racer D212 s plnou výrobnou špecifikáciou potom prebehol v poslednom kole Majstrovstiev Francúzska superbikov, pričom si Lucas Mahias na motocykli GMT94 Yamaha došiel pre víťazstvo v oboch pretekoch superšportov.
Technologický riaditeľ spoločnosti Dunlop Sebastien Montet vysvetlil dôvody pre tieto verejné testy: “Popri mnohých hodinách simulácie skutočnej prevádzky sme uskutočnili tisíce míľ testov na cestách a pretekárskych okruhoch. Ale nič z toho nemožno porovnať so skutočnou účasťou na pretekoch, pri ktorých sa zmeria výkonnosť, odolnosť a charakter nových pneumatík priamo v zápale urputného súťažného súboja. Mnoho nových technologických rysov radu GP Racer D212 sa už osvedčilo v našich pretekárskych pneumatikách, takže sme sa ku koncu validačného procesu rozhodli obuť konečný produkt rovno na pretekajúci motocykel.”
Pneumatiky D212 GP Racer obsahujú niekoľko technológií preverených pri pretekoch, vrátane:
- novej behúňovej zmesi Multi-Tread, ktorá bola namiešaná s cieľom zlepšiť odolnosť, dobu zahrievania a najvyššiu priľnavosť;
- revolučného systému NTEC, ktorý zaisťuje optimálnu výkonnosť na ceste alebo na pretekárskom okruhu vďaka jemnému doladeniu tlaku;
- novo vyvinutého profilu pneumatík na predné aj zadné koleso, ktorý zlepšuje schopnosť manévrovať, a teda aj sebaistotu vodiča.
Do nových pneumatík sa premietli poznatky z profesionálnych pretekárskych pneumatík značky Dunlop radu GP Pre D212, na ktoré sa spoľahol aj Michael Dunlop, keď v roku 2013 vytvoril rýchlostný etapový rekord s rýchlosťou s 131,2 míľ za hodinu – vyššou, než akú dosiahol na superbiku s hladkými pneumatikami.
Pre konečné overenie výrobku Dunlop zvolil preteky endurance podľa toho, ako rôzne okruhy v seriáli pretekov figurujú.
Barcelonské Montmelo poslúžilo pri vývoji behúňovej zmesi; Dunlop si ich vybral na overenie jej kvality pre jeho dlhé odbočky na okruhu a horúcej klíme, vďaka čomu 24H Barcelona predstavuje náročnú skúšku výdrže pneumatík. Pretek Bol d’Or predstavoval náročný test účinnosti brzdenia a stability pri vysokých rýchlostiach na rovnom úseku Mistral. Pretek 12H Portimão je známy tým, ako je namáhavý pre početné horizontálne a vertikálne zmeny smeru. Nový profil prednej pneumatiky sa pri ňom osvedčil ako jednoduchší na ovládanie ako v porovnaní s predchádzajúcim modelom.
Pneumatiky GP Racer D212 sa budú v celej Európe predávať od januára 2017.
Rad pozostáva z pneumatík jedného rozmeru na predné koleso a zo štyroch rozmerov zadných pneumatík.
Komentáre