Test nových pneumatík Dunlop

, 4 novembra 2016, 9:56

Spoločnosť Dunlop oznámila, že jej rešpektované pretekárske pneumatiky GP Racer D211, spôsobilé aj pre prevádzku na bežných komunikáciách, budú začiatkom budúceho roka nahradené úplne novým výrobkom. Pred prijatím tohto rozhodnutia podrobila novinku extrémne náročnému certifikačnému a testovaciemu programu, ktorý zahŕňal aj vystúpenie na najťažších svetových pretekoch! Pri vývoji novej pneumatiky si Dunlop ako hlavný cieľ stanovil, aby motorku vďaka nej bolo radosť ovládať. Overovací proces potvrdil, že sa jej tento cieľ podarilo naplniť.

Dunlop sa tentoraz neuspokojil s tým, že by nové pneumatiky testoval len na utajených skúšobných miestach, naopak podrobil ich schopnosti vo verejnom teste.

Na pretekoch 12 Hodín Portimão a 24 Hodín Barcelona použil prototyp pneumatík a pri pretekoch Bol d’Or 2016 ich predvýrobnú sériu. Záverečný verejný test prvých pneumatík GP Racer D212 s plnou výrobnou špecifikáciou potom prebehol v poslednom kole Majstrovstiev Francúzska superbikov, pričom si Lucas Mahias na motocykli GMT94 Yamaha došiel pre víťazstvo v oboch pretekoch superšportov.

Technologický riaditeľ spoločnosti Dunlop Sebastien Montet vysvetlil dôvody pre tieto verejné testy: „Popri mnohých hodinách simulácie skutočnej prevádzky sme uskutočnili tisíce míľ testov na cestách a pretekárskych okruhoch. Ale nič z toho nemožno porovnať so skutočnou účasťou na pretekoch, pri ktorých sa zmeria výkonnosť, odolnosť a charakter nových pneumatík priamo v zápale urputného súťažného súboja. Mnoho nových technologických rysov radu GP Racer D212 sa už osvedčilo v našich pretekárskych pneumatikách, takže sme sa ku koncu validačného procesu rozhodli obuť konečný produkt rovno na pretekajúci motocykel.“

Pneumatiky D212 GP Racer obsahujú niekoľko technológií preverených pri pretekoch, vrátane:

  • novej behúňovej zmesi Multi-Tread, ktorá bola namiešaná s cieľom zlepšiť odolnosť, dobu zahrievania a najvyššiu priľnavosť;
  • revolučného systému NTEC, ktorý zaisťuje optimálnu výkonnosť na ceste alebo na pretekárskom okruhu vďaka jemnému doladeniu tlaku;
  • novo vyvinutého profilu pneumatík na predné aj zadné koleso, ktorý zlepšuje schopnosť manévrovať, a teda aj sebaistotu vodiča.

Do nových pneumatík sa premietli poznatky z profesionálnych pretekárskych pneumatík značky Dunlop radu GP Pre D212, na ktoré sa spoľahol aj Michael Dunlop, keď v roku 2013 vytvoril rýchlostný etapový rekord s rýchlosťou s 131,2 míľ za hodinu – vyššou, než akú dosiahol na superbiku s hladkými pneumatikami.

Pre konečné overenie výrobku Dunlop zvolil preteky endurance podľa toho, ako rôzne okruhy v seriáli pretekov figurujú.

Barcelonské Montmelo poslúžilo pri vývoji behúňovej zmesi; Dunlop si ich vybral na overenie jej kvality pre jeho dlhé odbočky na okruhu a horúcej klíme, vďaka čomu 24H Barcelona predstavuje náročnú skúšku výdrže pneumatík. Pretek Bol d’Or predstavoval náročný test účinnosti brzdenia a stability pri vysokých rýchlostiach na rovnom úseku Mistral. Pretek 12H Portimão je známy tým, ako je namáhavý pre početné horizontálne a vertikálne zmeny smeru. Nový profil prednej pneumatiky sa pri ňom osvedčil ako jednoduchší na ovládanie ako v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Pneumatiky GP Racer D212 sa budú v celej Európe predávať od januára 2017.

Rad pozostáva z pneumatík jedného rozmeru na predné koleso a zo štyroch rozmerov zadných pneumatík.

Související články

Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu
Nemecká firma ATH-Heinl hľadá firmy pre spoluprácu

Nemecká firma ATH-Heinl disponuje viac ako 28 rokmi skúseností v odvetví vybavenia servisov. V súvislosti s dynamickým rozvojom na českom a slovenskom trhu hľadá firma ATH-Heinl na stálu spoluprácu firmy – technické servisy s oprávneniami.

Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy
Nový servisný koncept PSA Groupe pre nezávislé servisy

Spoločnosť P Automobil Import, člen švajčiarskej skupiny Emil Frey, ktorá pre slovenský trh zabezpečuje import vozidiel Peugeot, Citroën, DS a Opel, sa najnovšie stala držiteľom licencie na servisný koncept EUROREPAR CAR SERVICE. Na slovenský autoopravárenský trh, tak prináša celosvetovo rozšírený servisný koncept výrobcu automobilov PSA Groupe, určený pre nezávislých opravárov.

ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku
ZF Aftermarket: Častá chyba v diagnostice dvouhmotového setrvačníku

Příznaky jsou (někdy) zavádějící. Charakteristický hluk během startování motoru nutně neznamená opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Nesprávná diagnostika způsobí, že se kovový zvuk objevuje i po opravě. Skutečnou příčinou problému přitom mohou být příliš nízké startovací otáčky motoru.

Dunlop Winter Sport 5 a Goodyear UltraGrip 9 víťazmi najnovších testov zimných pneumatík
Dunlop Winter Sport 5 a Goodyear UltraGrip 9 víťazmi najnovších testov zimných pneumatík

Spoločnosť Goodyear Dunlop oznamuje, že pneumatiky Dunlop Winter Sport 5 a Goodyear UltraGrip 9 si odniesli dve cenné víťazstvá a najvyššie hodnotenie z najnovších porovnávacích testov zimných pneumatík automotoklubov ADAC, ÖAMTC a TCS. Dunlop Winter Sport 5 s rozmerom 225 / 45R17 91H obstála v dôkladných testoch v ostrej konkurencii prémiových pneumatík ďalších hlavných svetových […]

Dunlop teraz ponúka aj vodičom SUV výkonné pneumatiky pre zimné obdobie
Dunlop teraz ponúka aj vodičom SUV výkonné pneumatiky pre zimné obdobie

Značka Dunlop vyťažila maximum zo skúseností z rozsiahleho radu Winter Sport a pod označením Winter Sport 5 SUV začína ponúkať vysoko výkonné pneumatiky pre vozidla typu SUV.

Dunlop ukončil sezónu tretím víťazstvom v pretekoch MXGP v rade
Dunlop ukončil sezónu tretím víťazstvom v pretekoch MXGP v rade

Eli Tomac si v polovici septembra na motokrosovej trati Glen Helen Track v Kalifornii vyjazdil víťazstvo v záverečnom kole majstrovstiev sveta FIM Motocross World Championship. Americký pretekár zvíťazil na stroji Kawasaki s pneumatikami Dunlop vo všetkých štyroch posledných jazdách sezóny v USA. Prvenstvo nasledovalo po Tomacovom víťazstve v Charlotte o týždeň skôr a triumfe Clementa […]

Komentáre

Komentár musí byť dlhší ako 5 znakov!

Potvrďte pravidlá!

Ešte nikto nekomentoval tento článok. Buďte prvý!