Najčastejšie si vyberajú priamo v predajniach náhradných dielov a pri nákupe sa riadi hlavne radou predajcov a dlhou životnosťou. Vyplýva to z aprílového výskumu na vzorke 525 respondentov vo vekovej kategórii 25-60 rokov, ktorý vlastnia vodičský preukaz. Výskum bol realizovaný on-line aplikáciou Instant Research agentúry Ipsos.
Ako sú na tom spotrebitelia so znalosťou konkrétnych typov autožiaroviek a so spontánnou znalosťou značiek? Aj tým sa prieskum zaoberal a dal jednoznačnú odpoveď. Najviac opýtaných si dokázalo spontánne vybaviť značku Osram (28 %). Jedna pätina si nebola schopná spomenúť na žiadnu konkrétnu značku a 17 % oslovených uviedlo Philips. V jednotkách percent sa potom pohybuje znalosť takých výrobcov, ako je Bosch, Hella, Narva alebo Tesla.
Pokiaľ ide o konkrétne typy, medzi respondentmi si viedli najlepšie autožiarovky s dlhou životnosťou (Osram Ultra Life 13 %, Osram Silverstar 11 % a Philips Longlife 11 %). V kategórii vysoko výkonných si potom najviac respondentov spomenulo na Osram Night Breaker, ktorý uviedlo 9 % opýtaných.
Všeobecne platí, že stále viac vecí kupuje na internete, než v kamenných obchodov. Zdá sa však, že v prípade nákupu autožiaroviek je trend trochu oneskorený. Plných 46 % respondentov totiž stále nakupuje autožiarovky v predajniach náhradných dielov, 19 % zájde radšej do servisu a 18 % dáva prednosť kúpe autožiaroviek na čerpacích staniciach. Internetové obchody sa zatiaľ teší prekvapivo menšej obľube – v nich totiž autožiarovky nakupuje iba 8 % opýtaných.
Ak sa zameriame na dôvody, ktoré spotrebiteľov vedú k nákupu konkrétnej autožiarovky, potom jasne vedie odporúčanie predajcu. To je smerodajné pre 26 % opýtaných. Podľa vlastností autožiarovky sa riadi 21 % nakupujúcich, 15 % berie ako najdôležitejší faktor cenu a 13 % kvalitu. Šesť percent účastníkov prieskumu priznáva, že autožiarovky nakupujú podľa toho, čo im skrátka príde pod ruku. Pre 5 % respondentov sú dôležitým kritériom najrôznejšie zľavy a akčné ponuky.
Komentáre