Možnosť ponúkať zákazníkom okrem štandardných servisných služieb aj prehliadky a opravy vozidiel na LPG vyžaduje od majiteľov autoservisov nevyhnutné investície do servisného vybavenia, cez vyhovujúce servisné priestory až po rôzne odborné osvedčenia pre mechanikov, ktorí budú servisné úkony vykonávať.
„Opravy vozidiel na plyn trvajú dlhšiu dobu ako u bežných automobilov, pretože je nutné vykonávať náročnejšie a zložitejšie servisné úkony v súvislosti so základnými prehliadkami alebo opravami,“ hovorí riaditeľ projektu ProfiAuto Jindřich Krejčí.
V každom autoservise, ktorý chce servisovať automobily s plynovým zariadením, je potrebné mať vyškolených mechanikov na montáž a obsluhu zariadení LPG a kompetentní zamestnanci musia tiež vlastniť osvedčenie o manipulácii s plynmi.
Do nevyhnutného vybavenia servisu patrí odsávacie zariadenie, dostatočná ventilácia priestorov, čidlá a snímače, náhradné diely (napr. filtre), špeciálny software alebo elektrostatické pracovné odevy pre mechanikov.
„K najdôležitejšiemu vybaveniu servisu patrí diagnostický tester na kontrolu netesnosti plynových rozvodov a analyzátor. Na servisné prehliadky plynových zariadení sú samozrejme potrebné LPG filtre,“ hovorí Lukáš Czauderna, poradca pre rozvoj autoservisov ProfiAuto.
Veľkú pozornosť musia mechanici venovať hlavne tesnosti plynového zariadenia, čo zahŕňa potrubie, stav ventilov, valcov, stav zapaľovacích sviečok, chladiaceho systému a zapaľovacej cievky. Je nutné pravidelne kontrolovať montážne prvky plynového systému a dodržiavať zdravotné a bezpečnostné predpisy.
Komentáre